Snart får ungarna bära bössa i skolorna :)

är det på allvar?

skulle ju sluta med att exakt alla på en skola blir skjutna, person1 skjuter offer1, person2 skjuter 1an, 3an kommer in och vet inte vem som började och skjuter 2an osv.

Haha, trodde du syftade på insamlingsbössa! Lite jobbskadad kanske.

"Den politiska majoriteten i Texas" står det och sen är det två personer som har förklarat att de vill ha vapen i skolorna?
Och att det redan är tillåtet/förekommer står det också men ingen länk till just detta.
Typiskt Aftonbladet-artikel, noll källa och ingen substans.

Nej, jag tror inte ens att de är så galna där att de låter ungarna bära vapen i skolorna.

Hahaha, helt jävla underbart!

Hoppas det hela inte bara begränsar sig till pistoler utan även automatkarbiner blir tillåtna. Jag menar, det kanske inte bara är en skytt man möter, och då måste man ju också kunna försvara sig och sina beväpnade kompisar, studenter och lärare :hihi

Pax för FAMAS G2 :Rockbanan

*edit*

självklart borde skolan gratis fixa rödpunktsikte och RIS-handtag till eleverna för ökad säkerhet/stabilitet vid skjutning och inte begränsa sig till 5.56 ammo eller ens patroner utan även ger möjlighet att montera granattillsats... man vet ju aldrig :rolleyes:

Inget direkt nytt, var ju någon annan politiker som ville att alla skulle få bära vapen på flygplan så att alla kunde skjuta om någon annan började. Låter smidigt när någon överförfriskad blir förbannad för att h*n inte får fler drinkar serverade. :brinnerup

Snart kommer Markus att posta ett inlägg varför det egentligen är en jättebra idé :banana

På allvar så tycker jag det låter som en bra ide, inget som lär snorungar att sköta sig som rädslan att få lite blyförgiftning.

:D Om man sedan tänker på hur lätt en tonåring blir osams med en annan tonåring samt vilken självbehärskning vissa tonåringar kan ha så känns det lite som Bowies tema.

[YOUTUBE-ID]IBk0-43GIdY[/YOUTUBE-ID]

Låter osannolikt att det skulle omsättas till verklighet. På vårat jobb får vi inte ens ha vapen i bilen.
Jag minns åtminstone två tillfällen då instabila personer blivit uppsagda och då har iaf närheten varit betryggande de följande veckorna. Man vet helt enkelt inte vad folk får för sig i den värld vi lever i idag. Tyvärr. :(

Inget större problem, men steget är nog ganska långt från var vi är idag till att beväpna skolungdomar.

Det hoppas jag. :) Problemet är väl att det är så lätt att få tag på vapen i USA, så det kommer tyvärr säkert komma fler vansinnesskjutningar på skolor. :död Jag tror inte ännu fler vapen är lösningen på problemet. Snarare tvärtom.

Idén låter helt galen i mina ögon. Men man slutar aldrig förvånas vilka saker som folk föreslår ska avhjälpa ett problem som i grund och botten beror på att det finns alldeles för mycket vapen i omlopp som är lätta att komma åt. Var och varannan familj har väl någon form av skjutvapen hemma i USA?

Tyvärr får jag nog säga att jag antagligen hade skaffat mig en licens och vapen om man bott i det landet beroende på hur min livssituation såg ut. Det känns ju trots allt tryggare att ha något att försvara sig med ifall någon som med all säkerhet ändå förutsätter att man är beväpnad bryter sig in i ens hem eller försöker råna en bil bilen. Kanske uppstår någon form av maktbalans i det hela på något sjukt sätt. Det vore intressant att höra hur de resonerar. Vapenförespråkarna i landet i väst.

Kanske lever vi i en skyddad verkstad här i Sverige även om våldet blir allt råare även här med de allt större sociala problemen om hög invandring och öppna gränser medfört. Vem är vi att döma egentligen?
Kanske vill vi ha generösare vapenlagar i framtiden beroende på hur samhället utvecklar sig.

Idén låter helt galen i mina ögon. Men man slutar aldrig förvånas vilka saker som folk föreslår ska avhjälpa ett problem som i grund och botten beror på att det finns alldeles för mycket vapen i omlopp som är lätta att komma åt. Var och varannan familj har väl någon form av skjutvapen hemma i USA?

Tyvärr får jag nog säga att jag antagligen hade skaffat mig en licens och vapen om man bott i det landet beroende på hur min livssituation såg ut. Det känns ju trots allt tryggare att ha något att försvara sig med ifall någon som med all säkerhet ändå förutsätter att man är beväpnad bryter sig in i ens hem eller försöker råna en bil bilen. Kanske uppstår någon form av maktbalans i det hela på något sjukt sätt. Det vore intressant att höra hur de resonerar. Vapenförespråkarna i landet i väst.

Kanske lever vi i en skyddad verkstad här i Sverige även om våldet blir allt råare även här med de allt större sociala problemen om hög invandring och öppna gränser medfört. Vem är vi att döma egentligen?
Kanske vill vi ha generösare vapenlagar i framtiden beroende på hur samhället utvecklar sig.

Vi har ju rätt så mycket vapen i omlopp hos oss även med våran vapenlagstiftning så att deras är liberalare spelar nog i´ngen större roll.

Det hoppas jag. :) Problemet är väl att det är så lätt att få tag på vapen i USA, så det kommer tyvärr säkert komma fler vansinnesskjutningar på skolor. :död Jag tror inte ännu fler vapen är lösningen på problemet. Snarare tvärtom.
Problemet är att det i realiteten skulle vara väldigt svårt att minska mängden vapen i omlopp. Initiallt tror jag striktare försäljningsregler skulle öka mängden vapen i samhället, då amerikaner skulle hamstra utan dess like.

då amerikaner skulle hamstra utan dess like.

x3, det var ju det som hände när de fick ammunitionsbrist tidigare, de var väl samtidgt rädda för striktare regler, trycket var väl så stort att bara Glock låg efter i produktionen med 140 000 vapen mot vad som var beställt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg