CV förgasare vevhusventilation

p_sund

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Hoj
suzuki gsx
Har problem med orginal cv förgasarna på en gsx 1100-83, vilka andra
nyare cv förgasare kan passa med gåttresultat har funderat på mikuni
rs 36 men det får bli senare om det dyker upp nåt har ej råd just nu.

Jag har sett att många har en slang som går upp från olje påfyllningen
vad har den för funktion är det nåt man bör ha för att få bättre
vevhusvetilation.

Jag har nyligen skaffat hojen så jag ursäktar så mycket för dom dumma
frågorna.

Slangen från oljepåfyllningen är för att avlufta vevhuset. Är att rekommendera om man börjar ta ut lite högre effekt så att motorn inte börjar trycka ut olja där det inte ska komma ut olja (genom packningar och sånt). Original behövs det i regel inte.

Vad gäller förgasare så skulle jag antingen satsa på dom du nämner, RS36 flatslides eller semi-flatslide förgasare från en GSXR1100.

Slangen från oljepåfyllningen är för att avlufta vevhuset. Är att rekommendera om man börjar ta ut lite högre effekt så att motorn inte börjar trycka ut olja där det inte ska komma ut olja (genom packningar och sånt). Original behövs det i regel inte.

Vad gäller förgasare så skulle jag antingen satsa på dom du nämner, RS36 flatslides eller semi-flatslide förgasare från en GSXR1100.

Tack så mycket för svaren
Hur bör man dra slangen? ner i en burk eller ha ett filter i änden.

Semi-flatside förgasare från en GSXR vad kostar dom och på vilka årsmodeller sitter dom och passar dom på insugen?

Tack så mycket för svaren
Hur bör man dra slangen? ner i en burk eller ha ett filter i änden.

Semi-flatside förgasare från en GSXR vad kostar dom och på vilka årsmodeller sitter dom och passar dom på insugen?

Till en ventilerad catchtank drar man väl den i regel, bara ett filter i ändan funkar också.

Vad gäller semi-flatslidarna så sitter dom på modeller från -87 till -91 har jag för mig. Förgasarna passar insuget rakt av men man får göra lite förändringar på bestyckningen (höja nålar, större huvudmunstycken) för att det ska funka bra. Sen får man även köpa separata filter som passar. K&N har ovala filter som heter RU-2922 vill jag minnas. Dom ska passa.

Priser på förgasarna är allt mellan 500kr och 2500kr beroende på vars du köper. Jag rekommenderar att du tar en titt i köp & sälj på oldskoolsuzuki.info forumet, där hittar man dom ofta och till bra pris (kring tusenlappen i regel).

Till en ventilerad catchtank drar man väl den i regel, bara ett filter i ändan funkar också.

Vad gäller semi-flatslidarna så sitter dom på modeller från -87 till -91 har jag för mig. Förgasarna passar insuget rakt av men man får göra lite förändringar på bestyckningen (höja nålar, större huvudmunstycken) för att det ska funka bra. Sen får man även köpa separata filter som passar. K&N har ovala filter som heter RU-2922 vill jag minnas. Dom ska passa.

Priser på förgasarna är allt mellan 500kr och 2500kr beroende på vars du köper. Jag rekommenderar att du tar en titt i köp & sälj på oldskoolsuzuki.info forumet, där hittar man dom ofta och till bra pris (kring tusenlappen i regel).

Ser att du bor i Piteå, jag köpte hojen i Piteå i somras en svart gsx1100-83.Gubben jag köpte den av hade köpt den på Piteå mc&motor.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon