Aprilia RS 125, kostnader?

crescent33

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2010
Hoj
r1 08 Race
Jag håller på och försöker få syrrans unge att börja köra hoj och då är kostnaden för en säsong väldigt intressant.
Är det någon som har en liten aning om vad kostnaden för att köra (en säsong,) lite träning + kanske nåt race på en aprilia 125 jr.
En hoj runt 04 i "bra" skick.
Vad kostar en renovering och vad görs då?
Jättesvårt att svara på förstås men på ett ungefär?
All input av värde.
Mvh.

har ingen koll på kostnaderna men Axxexs här på sh lånar ut en aprilia rs 125 (http://www.racing4sale.com/annons.php?ID=44) :) det måste ju bli billigare att hyra än att köpa, sen om han tycker det är roligt kan man kanske köpa en hoj!

Hojarna som finns att hyra är dock Honda. Så en helt annan typ av hoj.

Borde finnas någon här som kört klassen Junior och kan svara.

Startavgiter till race tror jag ligger på 800:-.

Normal serice gör man väll på vintern på en sån hoj.

Last edited:

oj då läste inte så noga i annonsen :p

Ja, tanken var lite hur mycket service som man kan tänkas göra.
Hur långt en kolv kan tänkas gå och lite hur mycket som behöver skruvas och så.
Tack för infon alla fall.

har ingen koll på kostnaderna men Axxexs här på sh lånar ut en aprilia rs 125 (http://www.racing4sale.com/annons.php?ID=44) :) det måste ju bli billigare att hyra än att köpa, sen om han tycker det är roligt kan man kanske köpa en hoj!

Ja precis, låna en är ju kalas till att börja med, men tanken var lite om hur mycket en säsong kan tänkas kosta på ett ungefär.
:tummenupp

Last edited:
Om du ringer mig så ska jag hjälpa dig med hoj och priser. I den här klassen hjälper alla varandra på ett jäkligt sjysst sätt. Och jag kan lova att det blir det bästa året i hans, ditt och syrrans liv.

Stefan Carlsson 0708-342695
RoadRacingFabriken

Ja, tanken var lite hur mycket service som man kan tänkas göra.
Hur långt en kolv kan tänkas gå och lite hur mycket som behöver skruvas och så.
Tack för infon alla fall.
..

aprilia säger väll kolvbyte vart 1000-1500 mil på en sån enligt sin manual? Till bankörning kanske man kan korta ner det till hälften. Bara för att man inte vill tappa lite av den bästa effekten. Så har man hunnit köra en hel del under säsongen så är det ett lagom vinterpyssel.

Service under säsongen är väll annars att byta olja i växellådan och hålla koll på att tändstift, kedja, kopplingslameller och luftfiltret är fräscht. Tanka och byta däck när det behövs. Fixa skador från krascher.

Om du ringer mig så ska jag hjälpa dig med hoj och priser. I den här klassen hjälper alla varandra på ett jäkligt sjysst sätt. Och jag kan lova att det blir det bästa året i hans, ditt och syrrans liv.

Stefan Carlsson 0708-342695
RoadRacingFabriken

Det låter bra, jag slår en signal i veckan.
Tack så länge.

aprilia säger väll kolvbyte vart 1000-1500 mil på en sån enligt sin manual? Till bankörning kanske man kan korta ner det till hälften. Bara för att man inte vill tappa lite av den bästa effekten. Så har man hunnit köra en hel del under säsongen så är det ett lagom vinterpyssel.

Service under säsongen är väll annars att byta olja i växellådan och hålla koll på att tändstift, kedja, kopplingslameller och luftfiltret är fräscht. Tanka och byta däck när det behövs. Fixa skador från krascher.

Ok, tack för infon.
:tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Back