Schyssta in-earhörlurar passande under hjälmen?

Jag kör hoj för den upplevelsen det är!
Varför hålla på med en massa ovidkommande, prata
i mobil, lyssna på musik.:mad:
Sådant kan man väl göra när man inte kör!
J*vla åttitalsgeneration:)

finns bara ett märke enligt mig som funkar..

www.bose.se

grymt bra ljud och grym passform...men ljudet..mumma

Musik.... ej för faan de e ju lite gay, jag lyssnar på naturljud med fågelkvitter varierat med polissirener när när jag åker fooooort :tummenupp

Måste säga att de där denonlurarna såg skyssta ut. Trevligt med mikrofon och volymkontroll också

sennheiser cx 300II bästa lurarna som finns för MC. Kört med dessa under 1½ säsong perfekt under hjälmen. De är små komfortabla ljudet är bra upp till 180kmh och dubblar som öronpluggar när man inte har musiken igång.

Jag personligen har ett eget soundtrack när jag kör som höjer upplevelsen. Blir typ min egen racingfilm vettu!

[YOUTUBE-ID]CtwJvgPJ9xw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Instämmer med gamlingen (?). Förstår inte alls varför man vill ha musik, det skulle väl vara vid lång motorvägskörning isf. Petar ni i lurarna en kortare kvällstur på sensommaren?

Har inte provat själv men blir helt klar sugen på att prova ett par lurar. Finns det någon modell som inte trillar ut? Har aldrig fått det att funka med sånna här plupplurar. Skulle vara skönt att slippa ha ett pannband över öronen.

Instämmer med gamlingen (?). Förstår inte alls varför man vill ha musik, det skulle väl vara vid lång motorvägskörning isf. Petar ni i lurarna en kortare kvällstur på sensommaren?

Förstår inte vad du gör i den här tråden, allra minst att du skriver i den. Inte ger jag mig in i en tråd om "bästa bastuaggregatet" för att berätta om att jag minsann inte gillar att basta.

sennheiser cx 300II bästa lurarna som finns för MC. Kört med dessa under 1½ säsong perfekt under hjälmen. De är små komfortabla ljudet är bra upp till 180kmh och dubblar som öronpluggar när man inte har musiken igång.
Sennheiser CX300II har jag faktiskt läst om, kostar numera bara hundringen mer än Creative EP-630 så just nu är det nog det mest intressanta alternativet just nu.. lite på grund av att märket Sennheiser klingar bättre i örat än Creative för mig.

Får passa på och tacka för alla svar, det utvecklade sig bra det här. :Rockbanan

Skulls in ear lurar använder jag. Inte när jag kör hoj dock men dom är små så under hjälmen lär dom få plats. 250-300kr nåt tror jag dom kostade. Klart bättre än Koss lurarna jag hade tidigare iaf. Nöjd!

Sennheiser CX300II har jag faktiskt läst om, kostar numera bara hundringen mer än Creative EP-630 så just nu är det nog det mest intressanta alternativet just nu.. lite på grund av att märket Sennheiser klingar bättre i örat än Creative för mig.

Får passa på och tacka för alla svar, det utvecklade sig bra det här. :Rockbanan
Du är inne på helt rätt spår. För ditt användningsområde och din prisklass finns inget bättre än CX300II.

http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=110415

Har själv dessa och tycker de fungerar riktigt bra både vid mc-åkning och även till vardags.
Ljudet börjar överröstas vid aktiv körning men då ska man närma sig gränsen när det börjar stå 2 först på mätaren i alla fall! :va

kör också med dessa sen nått år tillbaka. Har nog 4 par in-ear lurar som jag pendlar mellan. Alla i Prisklassen 2-4 hundra. Creative lurarna har bäst ljud och sticker ut minst från öronen.
Dock har ju inte alla samma örongångar som mig. Polaren som också köpte ett par lämnade tillbaka dem för att de inte ville sitta kvar i hans öron.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Förstår inte vad du gör i den här tråden, allra minst att du skriver i den. Inte ger jag mig in i en tråd om "bästa bastuaggregatet" för att berätta om att jag minsann inte gillar att basta.

Meh! Vad snackar du för goja, basta är ju kanon!

:D

Om bastubadande och trafiksäkerhet hörde ihop, så hade inlägget varit relevant.

Det var mer en allmän fråga, kör ni jämt med lurar i eller som ett alternativ till hörselskydd vid långkörning? Jag saknar uppenbarligen förståelse för valet (vilket gör materialet mindre relevant, även om det nu var ämnet för tråden). Det jag åsyftade var mer trafiksäkerhetsaspekterna, störs ni inte av att ej höra när ni kör mc?

Jag har JAYS A-JAYS ONE som jag haft kopplad till mobilen någon gång för att kunna höra när det ringer, dessa fungerade bra i min Nolan-hjälm och sticker ut väldigt lite ur mina öron. Kabeln är "platt", vilket gör den trasselfri och lättare att fixera.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back