Den har alltid varit en racemotard med trivselkilo men LC4 raceades i SM och EM första halvan av 2000-talet med framgång. Hade man råd köpte man en SMS annars tog man en SC och lättade samt trimmade till 660 spec. SMS= annan kam, transkåpa i magnesium+lite småfix. Häftigare fjädring, förstärkningar på ramen, lättare bakram. Men fortfarande nära en vanlig LC4 i spec.
Det jag försökte få fram var att 660 var betydligt mer racemoppe i gatkläder än vad dagens 690 är. Den är mer från grunden en gatcykel med de kompromisser dagligt pendlande och ekonomiavdelningen medför.
Visst är det bekvämt med en motor som inte vibrerar och behaglig fjädring men vill jag ha komfort kör jag bil. KTM skall vara ready to race inte ready to pose....
Radiellt monterat ok fram är ju mera race, slirkoppling ett måste på race motard som är standard på 690.
Bakbroms känns ju som en detalj besiktingen bryr sig om och har ej tänkt på att den skulle vara sämre än någon annan motard jag kört.