Sverigedemokraterna.....

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Men fan grabbar, egentligen är det väl inget fel om vi anpassar oss efter muslimernas kultur och religion än tvärtom?

Jag skulle inte bli lidande av att kunna skaffa 4-5kärringar samtidigt och kunna ge dem lite stryk om de är uppnosiga.
Är man lite kåt en kväll är det bara köra på!

SD får inte min röst!

Edit:
Dessutom får man gratis pluspoäng hos PKantirasistfeminist-maffian innan det går upp för dem vad de håller på med när sharialagarna införts.
 
Last edited:

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Trodde att Mordecaien var seriös till en början och blev aningen skärrad.

Men nu angående körkortsfrågor.

Är det inte lite fel att invandrare ska få betala för sina körkort precis som vi svenskar? Är det inte bättre att vi skattebetalare betalar deras körkort och så betalar vi våra egna med?

Så tycker i alla fall politikerna i Laholm:
http://www.friatider.se/korkort-for-invandrare-subventioneras
http://hallandsposten.se/nyheter/laholm/1.1123379-kommunen-hjalper-nyanlanda-till-korkort
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Är det inte bättre att vi skattebetalare betalar deras körkort och så betalar vi våra egna med?

Om 10.000 skattekronor i körkortspengar gör att vi sparar 150.000 skattekronor p.g.a. av att den nyanlände snabbare får jobb är det väl en solklar vinstaffär.

Däremot tycker jag inte att det är en sak som skall reserveras för invandrare utan snarare en åtgärd som borde vara självklar för alla långtidsarbetslösa.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Fanken vad körkort jag ska skaffa när jag flyttar tillbaka :sweeeeeet :parasit :återbäring
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Fanken vad körkort jag ska skaffa när jag flyttar tillbaka :sweeeeeet :parasit :återbäring

Precis, lär väl funka som med alla andra bidrag till invandrare:
Bara knalla in på soc-kontoret, sträcka fram näven och säga:
- "Hit med caschen och en BMW, tjErring!"
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Precis, lär väl funka som med alla andra bidrag till invandrare:
Bara knalla in på soc-kontoret, sträcka fram näven och säga:
- "Hit med caschen och en BMW, tjErring!"
Allvarligt talat... Skulle det fungera?

Ganska glassigt och sitta hemma och tugga blad samtidigt som man blir överöst med bidrag och tycka-synd-mentalitet.

Stålarna gömmer man givetvis i Långtbortistan samtidigt som man kasserar ut pension för fiktiva släktingar.

:lycksökare
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Bidragen har sänkts rätt mycket senaste tiden.Men på 80 o 90 talet var de riktigt frikostiga med slantarna
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Bidragen har sänkts rätt mycket senaste tiden.Men på 80 o 90 talet var de riktigt frikostiga med slantarna
Njä, invandrade själv till sverige i slutet av 80 talet och hade det lite knapert i början innan lön och annat synkade så jag knallade upp på soc för att fråga om råd, fick till svar att eftersom jag var nordisk invandrare hade jag inte samma förutsättningar som utomeuropeiska invandrare och fick därför klara mig som bäst själv.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
eftersom jag var nordisk invandrare hade jag inte samma förutsättningar som utomeuropeiska invandrare och fick därför klara mig som bäst själv.

Det beror väl på att vi har fri rörlighet inom EU och än mer fri rörlighet mellan de nordiska länderna och därför har regler för att förhindra att folk tar "bidragssemester" i något europeiskt grannland..
Vore ju annars rätt soft att ta husvagnen upp till ett Norskt fjäll, kalla sig invandrare och leva på Norska bidragspengar medan man gjorde säsong i pisterna...
 

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Södra Halland
Hoj
Moddad XJ600s
Trodde att Mordecaien var seriös till en början och blev aningen skärrad.

Men nu angående körkortsfrågor.

Är det inte lite fel att invandrare ska få betala för sina körkort precis som vi svenskar? Är det inte bättre att vi skattebetalare betalar deras körkort och så betalar vi våra egna med?

Så tycker i alla fall politikerna i Laholm:
http://www.friatider.se/korkort-for-invandrare-subventioneras
http://hallandsposten.se/nyheter/laholm/1.1123379-kommunen-hjalper-nyanlanda-till-korkort

Det här är också samma kommun där kommunchefen köpte hattar för 18.000 för att kunna "tänka bättre".

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1774647/kommuncheferna-kopte-hattar-ska-tanka-battre
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Om 10.000 skattekronor i körkortspengar gör att vi sparar 150.000 skattekronor p.g.a. av att den nyanlände snabbare får jobb är det väl en solklar vinstaffär.

Däremot tycker jag inte att det är en sak som skall reserveras för invandrare utan snarare en åtgärd som borde vara självklar för alla långtidsarbetslösa.

Känns helt omvänt resonemang. 10k för körkort är skandal samtidigt som 150k är brutal skandal.

Varför ta in personer som hamnar rakt i arbetslösheten? Om det nu är för att hjälpa personen i fråga går det alltid att finansiera Sverige-vistelsen med samhällsjobb.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Jag tycker så här...

"SD-hatet" som uppstod under 2010 var enormt tråkigt. Inte ens våra största tidningar kunde hålla sig neutrala utan gick på så hårt dom kunde... Aftonbladets "vi gillar olika-kampanj" var riktigt riktigt löjlig och hade egentligen som enda mål att gå emot SD, och tyvärr fick den ett enormt genomslag. Jan Helin måste skrattat sig till sömns varje kväll.

Man kunde inte ens prata om att man röstat på SD, för hade man gjort det fanns det stor risk att man tappade vänner eller blev utfryst. Personligen har jag ingen erfarenhet av det, tänker inte heller säga vad jag röstade på... men man såg tydligt hur det hände och pratade någon om att rösta på SD gick folk igång som getingar.

Sen känner jag att vill inget annat parti ta tag i problemet KANSKE dom kan få upp ögonen en del om SD får många röster? Så borde det fungera... jag tror garanterat att andra partier kommer använda sig mera av invandringspolitik till nästa val just för att det nu gick ganska bra för SD.

Att kalla SD för rasister är ju också så fel det bara kan bli... JA, det finns antagligen en hel del rasister inom SD, men det finns rötägg inom andra partier också. Det är ingen Hitler-tid som håller på att upprepa sig. Folk som tror det är ju blåsta.

Det här med 10k till körkort kan man ju också fundera över... kommer något verkligen bli bättre av det? Majoriteten av jobben behöver man trots allt inget körkort för. Vill man avancera vidare i livet är väl knappast 10.000kr till ett körkort någon svår summa att arbeta ihop.
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Om 10.000 skattekronor i körkortspengar gör att vi sparar 150.000 skattekronor p.g.a. av att den nyanlände snabbare får jobb är det väl en solklar vinstaffär.

Däremot tycker jag inte att det är en sak som skall reserveras för invandrare utan snarare en åtgärd som borde vara självklar för alla långtidsarbetslösa.

Ja, 10 000 kronor för att sätta någon i arbete är ju synnerligen väl investerade pengar jämfört med t.ex den momssänkning för frisör- och restaurangverksamhet som Centern föreslagit, som till en kostnad på sådär fyra miljarder uppskattas skapa ca 3000-4000 jobb.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, 10 000 kronor för att sätta någon i arbete är ju synnerligen väl investerade pengar jämfört med t.ex den momssänkning för frisör- och restaurangverksamhet som Centern föreslagit, som till en kostnad på sådär fyra miljarder uppskattas skapa ca 3000-4000 jobb.

Då kan vi ge alla dom 10 000:-, så att alla får ett bra utgångsläge på arbetsmarknaden, eller så ger vi ingen utan var och en får se till att skaffa sig så bra förutsättningar som möjligt.

Jag hade inte råd/prioriterade bort att läsa till raketforskare på universitetet, men jag accepterar att jag inte heller kan få det jobbet.

Om jag inte hade haft råd/prioriterat bort att ta körkort hade jag fått acceptera att jag inte får jobb som kräver det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet inte exakt i vilken tråd Dr. Phil a.k.a Sporthojs Bagdad Bob håller hus nu för tiden men jag ser att hans förebild förärats med en illustration som lika bra kunde tillägnats Bob själv. Är det Pölsemannen som kommer i hårskyddet? :D

jerzy_s_och_jimmie.jpg


http://politisktinkorrekt.info/ så klart, var annars? :)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag hör numer väldigt sällan det svenska språket hemmavid. Det är mest arabiska. Faktum är att jag hör det nu och har svårt att somna. Det inte direkt visas någon hänsyn till att folk ska upp och arbeta.

Nä nu ska jag gå och se om gänget kan tona ner lite.. Godnatt
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag hör numer väldigt sällan det svenska språket hemmavid. Det är mest arabiska. Faktum är att jag hör det nu och har svårt att somna. Det inte direkt visas någon hänsyn till att folk ska upp och arbeta.

Nä nu ska jag gå och se om gänget kan tona ner lite.. Godnatt

Sitteru på kåken eller? :hihi
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top