Lite Samsung Galaxy S problem..

Bjarras

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
Yamaha Warrior
Har nämnda lur som funkat klockers tidigare. Men så uppdaterade jag den till Android 2.2 som skulle vara så jäkla bra. Det var det inte. Efter uppdateringen så har telefonen blivit bra seg. Spelar egentligen ingen roll vad man gör på den utan allt tar betydligt längre tid.

Jag ringde till Samsung support och de rekommenderade en fabriksåterställning vilket jag också gjorde men luren är likt förbannat lika seg. Fakk.

Nu är man ju ingen telefondemon som kan knappa satan på allvar för att greja luren. Jag har sökt efter kända problem men inte hittat nåt som hjälpt tyvärr.

Så, Sporthojs samlade elit, wattafakk ska man göra? Nån som har nåt tips? Nån som haft liknande problem efter uppdatering till 2.2?

Ödmjukast,
Bjarras

Nu har jag ju iofs inte testat 2.2, men såvitt jag vet ska telefonen bli snabbare av den uppdateringen just för att de aktiverat JIT i Dalvik...

Du har inte nån task killer eller astro eller nåt sånt så du kan kolla om det ligger något o suger prestanda i bakgrunden?

Nej, nåt sånt program har jag inte testat. Vet du nån bra app man kan tanka ner och testa med? Ska leta lite på market och se vad jag kan hitta.

Astro File Manager har en hel del som är bra, bland annat en process manager.

Är det den officiella 2.2 uppdteringen, eller har du kört in någon custom variant?

Jag vet att någon av dom tidiga custom varianterna slöade ner vissa telefoner.

Det är väl dessutom en ny FW på gång när som helst, officiell SWE från Samsung alltså.

Jag hann få in 2.2.1 innan den drogs tillbaka, grym skillnad.
Så vänta nån vecka, så kommer den ut igen.

Jag testade Astro och det verkar inte vara nåt som ligger och suger kraft. I stort sett var det bara Android och Astro som jobbade.

Det är Samsungs uppdatering via Kies jag använt. Inget mumbojumbo alls, det fattar jag inte hur man använder :gnissla

Det här övergår helt klart mitt förstånd.

Jag hann få in 2.2.1 innan den drogs tillbaka, grym skillnad.
Så vänta nån vecka, så kommer den ut igen.

När uppdaterade du din? Jag gjorde det för 2-3 veckor sen. Står endast att det är programvaruversion 2.2 i luren. 2.2.1 is the shit kanske?

Last edited:
Min var seg tills jag uppgraderade till 2.2 för cirka två månader sedan. Uppgraderingen gjordes via Kies. Nu funkar den klockrent! :tummenupp
Kanske värt att vänta på 2.2.1... Skulle jag gjort iaf om det bara är en vecka kvar.

Haha, jag fattar inte hur ni bara orkar hålla på med dessa lurar? det verkar mest vara massa huvudbry, support, problem, knas....jaga det senaste....
Keep it simple är min devis....

Det finns ju dock program som är dåligt skrivna och ligger och snurrar i bakgrunden och drar både prestanda och batteri i onödan som OSet inte slår ihjäl. De brukar vara bra att slå ihjäl när man använt klart dem, om man inte hittar något bättre alternativ till det programmet. Facebooks egna muppapp brukar vara rätt dryg och jobbig på det viset.

Kör du ingen killer så tycker jag också att du ska börja med att testa ATK.

Det är ett måste på en Android-enhet.

Skaffa en Iphone istället!

Strular aldrig! Förutom min..

Haha, sluta nu mobba de. De flesta vet om det och därför försöker hävda sig i alla trådar, sjunk inte till den nivån. :D

Last edited:
Kör du ingen killer så tycker jag också att du ska börja med att testa ATK.

Det är ett måste på en Android-enhet.

Bara ett måste på enheter med svag hårdvara. Annars klarar OSet av att hålla ordning på det mesta som inte är extra fulkodat.

Bara ett måste på enheter med svag hårdvara. Annars klarar OSet av att hålla ordning på det mesta som inte är extra fulkodat.
Jo, förvisso. Har man mer ramminne och kanske en kraftfullare CPU så märker man ju inte av allt som stör och ligger jobbandes i bakgrunden.

Men det känns ju ganska onödigt fast hårdvaran klarar av det. Även om man nu bara tänker på batteritid t.ex.

Jag hade installerat ATK för att åtminstone få en överblick om det skulle kunna vara någon/några processer som slöar ner.

Back