Var och hur köper man Industrilokal.

Uppvärmningen blir ju billig i alla fall, vi har ju forumets jetmotorbyggare, han kanske vill hyra en testkörningslokal

Jag är inte den som är den. Vill folk bränna jetstråle ska väl folk få göra det. Ska ta mig ett snack med F-bolaget...

Nä fan päronen har en gård som vi inte vet vad vi ska göra med för jag vill inte hålla på med kritter.

Efter snabb överläggning med polaren har vi kommit fram till att en industrilokal vore grejer. Då kan vi hyra ut olika typer av förvaringsutrymmen, vinterförvaring av båtar, mm och eventuellt göra lite jobb som båtrenoveringar.

Har du kollat nåt hur man tjänar mest pengar/m2? En båt tar ju en del plats. Vad får man ge för vinterförvaring av båt i sthlmstrakten ca? Ska det finnas verktyg, tryckluft och liknande där också som ingår? Ungefär hur mycket har du räknat med att det får kosta, med markarbeten runt omkring osv?

Kul grej faktiskt. Hojförvaring då, eller ligger det för långt från stan om man vill åka dit och mecka satan ofta?

Ser fram emot en tråd om bygget senare.

Fyrverkerilager ihop med jetmotorentusiaster går lite bort.

Hähähä...:yoparty

Last edited:
Har du kollat nåt hur man tjänar mest pengar/m2? En båt tar ju en del plats. Vad får man ge för vinterförvaring av båt i sthlmstrakten ca? Ska det finnas verktyg, tryckluft och liknande där också som ingår? Ungefär hur mycket har du räknat med att det får kosta, med markarbeten runt omkring osv?

Kul grej faktiskt. Hojförvaring då, eller ligger det för långt från stan om man vill åka dit och mecka satan ofta?

Ser fram emot en tråd om bygget senare.

Hähähä...:yoparty

Båtförvaring i Sthlm verkar dyrt, eller så älskar alla mina grannar att fylla baksidan av tomten med båtar under vintern. :SnålaFyrtiotalistJävlar

Dom som förvarar båtar åt folk här nere i skåne tar 30000 för en vinter för en 30'-40' seglare eller motorbåt. Då är det bara förvaring som gäller, man får inte skruva, måla eller liknande med båten och båten placeras i hallen efter när du vill ha ut den igen så det går inte att komma två veckor innan om inte båtarna framför är ute.

Att man inte får fixa med båten beror på att vissa projekt har en tendens att dra ut på tiden och sen finns det ju en risk att det blir fel färg på båten brevid eller att någon ambitiös kille glömmer en värmepistol på i ett hörn.
Fixande görs innan eller efter förvaring men kan göras på planen utanför!
En firma har även en plats där man kan hyra in sig för att renovera eller måla till helt andra pengar.

Båtförvaring i Sthlm verkar dyrt, eller så älskar alla mina grannar att fylla baksidan av tomten med båtar under vintern. :SnålaFyrtiotalistJävlar

Båtklubbar är ju billiga att vara med i.
Men då fodras att båten står på privatperson, samt att man går sina nattvaktspass och hjälper till på klubben.

Det är här det skiter sig för "samhällsbärararna".

Last edited:
www.fortv.se har ibland förråd/byggnader för bortforsling.

Edit: To slow...

Last edited:
*/ ?>
Back