70 x 200 sängar köpes var?

• Thread starter Thread starter lee
  • Start date Start date

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hallå!

Någon som har konkreta tips var man kan köpa någorlunda billiga sängar i format 70*200? Ingen dyr specialtillverkad historia alltså...
Vi flyttade till en etagelägenhet, men sängen 140*200 gick inte upp för trappan.

Kollade lite snabbt på kungsängen samt blocket och det verkar endast vara barnsängar som finns i måtten 70-75 X 175 cm. Får ni inte plats med 2x 80 sängar?

Teoretiskt får vi det, men det blir inte som vi tänkt oss...Så hitta 70*200 sängar är plan A.

Vilken sängtillverkare är det som i reklamen säger att sängen kan skräddarsys?

Om de inte får upp en 140x200 för trappen så lär väl inte en 160x200 funka bättre. ;)

En Kontinentalsäng bygger i alla fall jag känner till (är gammal sängsäljare) på 2st 80x200 bottnar och en kontinentalmadrass (mjuk och vikbar) på 160x200. Ovanpå det en bäddmadrass.

Så visst borde det funka.. :tungan

När jag flyttade senast så fick jag ta (bryta) isär min säng, bära upp den i delar och skruva ihop den igen ..

Det kan alla i princip. Men enligt samma princip kostar det extra.

Jag hade handlat en redig kontinentalsäng i 160-bredd istället när du ändå har "chansen".

Mmmm.

Klart det kostar extra, välja standard om man vill komma billigt undan eller få det enligt ens önskemål och välja att slanta extra.
Men sen kan man ju vända sig till företag som gör sängar på beställning, lär bli billigare än att gå till IKEA och be dem göra det...

Klart det kostar extra, välja standard om man vill komma billigt undan eller få det enligt ens önskemål och välja att slanta extra.
Men sen kan man ju vända sig till företag som gör sängar på beställning, lär bli billigare än att gå till IKEA och be dem göra det...

IKEA gör det inte.

Så enkelt vart det med det :fakta

En Kontinentalsäng bygger i alla fall jag känner till (är gammal sängsäljare) på 2st 80x200 bottnar och en kontinentalmadrass (mjuk och vikbar) på 160x200. Ovanpå det en bäddmadrass.

Så visst borde det funka.. :tungan

Inte alltid.. Gjorde missen att köpa 160 kontinental säng med hel botten. Efter flytt vart det problem :gnissla

IKEA gör det inte.

Så enkelt vart det med det :fakta

Hehe, stämmer nog. Enda sättet man skulle få dem att göra det är att be någon på varuhuset ordna med det, dvs först köpa sängen (för garantins skull) och sedan låta någon hantverkare/snickare/möbeltapetserare etc. do his thing. Men det skulle ju som sagt bli dyrt.

Lägenheten ligger på 6:e våningen så en kranbil måste vara av stor modell, och då blir det också dyrt. Jag tror dock ändå inte att sängen går in genom fönstret. Får mäta!

Just nu lutar jag åt demontera skräpet. Då blir det som jag vill ha det och låg kostnad. Risken är väl att sängen inte blir lika fin och stabil som tidigare, men å andra sidan är det en IKEA-säng och inte någon Hästens Fantasy Dream Team Deluxe. Skulle jag paja den helt så får jag se mig om efter en ny säng.

Lägenheten ligger på 6:e våningen så en kranbil måste vara av stor modell, och då blir det också dyrt. Jag tror dock ändå inte att sängen går in genom fönstret. Får mäta!

Just nu lutar jag åt demontera skräpet. Då blir det som jag vill ha det och låg kostnad. Risken är väl att sängen inte blir lika fin och stabil som tidigare, men å andra sidan är det en IKEA-säng och inte någon Hästens Fantasy Dream Team Deluxe. Skulle jag paja den helt så får jag se mig om efter en ny säng.

Om du tar bort nitarna (ikeasängar brukar vara nitade) försiktigt och förborrar innan du skruvar så blir den bättre än innan :) Ev får du kasta på ett par vinkeljärn också.

Min 140cm-ikeasäng var det inga problem med

Om du tar bort nitarna (ikeasängar brukar vara nitade) försiktigt och förborrar innan du skruvar så blir den bättre än innan :) Ev får du kasta på ett par vinkeljärn också.

Min 140cm-ikeasäng var det inga problem med

Det låter ju lovande, minns du modellnamnet?

Kolla om sängen går genom fönstret. Om det gör de så hyr en kranbil.

*/ ?>
Back