Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är din plan egentligen? Att när du har fått jobbet dra upp att du har pratat med facket som säger att dina arbetsvillkor minsann inte är okej? Hur många minuter tror du arbetsgivaren behåller dig då?Egentligen inte men jag har inget jobb alls idag och jag känner att det skulle vara trevligt med lite mer lön än vad a-kassan betalar ut.
Vi får vad ni röstar på. kan det bli enklare?
Vad är din plan egentligen? Att när du har fått jobbet dra upp att du har pratat med facket som säger att dina arbetsvillkor minsann inte är okej? Hur många minuter tror du arbetsgivaren behåller dig då?
App app. I ett sådant läge är han skyddad enligt föreningsrätten i MBL, samt att en sådan uppsägningen strider mot LAS.
Skulle något sånt ske så är det bara att knalla till Arbetsdomstolen och ta hem segern.
Eller så uppstår det arbetsbrist helt plötsligt och han är historia. Eller så sägs han upp under provanställningen, för det förutsätter jag att såna här ställen använder fullt ut, om de inte kör projektanställning förstås. Eller timanställning.
Naturligtvis finns risken att arbetsgivaren gör så. Men möjligheten att gå till AD kvarstår i dem lägena, så de får göra en bedömning av situationen. Om det skyller på arbetsbrist får de tex inte anställa en annan person, utan då ska den uppsagda tillbaka i tjänst eftersom det då inte råder arbetsbrist längre.
En mer långdragen ev. seger helt klart.
Att anställa en säljare som projektanställd verkar bra långsökt, men visst, det har säkert förekommit.
Timanställning är visstid, och går under LAS.
Herregud vad bortskämda alla är nu för tiden, när jag var ung fick jag jobba arslet av mig 12-13h/dag två veckor i streck, sedan 1 dag ledigt och sedan samma visa. Av det blev det 100kg stenhårt kött som nu kan jobba och bygga välfärd genom oerhörda skatteinbetalningar årligen så att ni veklingar ska kunna sitta hemma och jämföra kollektivavtal och få CSN.
Exakt, det är ett helt nytt fenomen som beskrivs av trådstartaren. <2006 fick alla anställda slynglar i telemarketingbolagen 25.000 fast lön och goda chanser till lika mycket i provision, naturligtvis inkl tj-bil (8pbb) och endast arbete tisdagar kl 13-14, dvs då de är nyvakna och ändå måste återhämta sina PS3-spelande små bidragssökande och silkeslena händer som aldrig tagit ett ärligt handtag.
Du lär skitit på dig när du krystade ur dig detta eminenta inlägg.
Du kan ju göra en poll här där du frågar vad folk skulle svara om en viasatsäljare försöker kränga abbonemang till en, bara för att se hur lätt jobbet är.
Den kan se ut ungefär så här:
Skulle du vilja ha ett viasat-abbonemang till din teve?
a: Dra åt helvete!
b: Dra åt helvete bögjävel!
c: Dra för fan åt helvete!
d: Nej tack.

150 timmar/år av min fritid är arbetsgivarens att bestämma över enligt dom i AD.Och sen så är det inget konstigt med att jobba bara helg, oavsett om det är kollektivavtal eller ej. Däremot är det skillnad om det är beordrad övertid utöver din vanliga arbetstid, då kan de inte tvinga dig till hur många timmar helgjobb som helst.
Va fan, ta jobbet och leta vidare och sen slutar du när du hittar ett nytt! Hur kan man "gnälla" över att få jobba helg om man samtidigt bara har a-kassa som enda inkomstkälla!?
Och sen så är det inget konstigt med att jobba bara helg, oavsett om det är kollektivavtal eller ej. Däremot är det skillnad om det är beordrad övertid utöver din vanliga arbetstid, då kan de inte tvinga dig till hur många timmar helgjobb som helst.
Som sagt så låter det som ett skitjobb men även det är ett jobb och ger dig antagligen någon form av erfarenhet om du visar framfötterna.
Om det nu är så att lönen är provisionsbaserad, borde inte din självbevarlsedrift sporra dig att jobba så många helger som möjligt?
Det är ju trots allt på helgerna som de flesta presumtiva kunderna besöker dylika inrättningar.
Vad är din plan egentligen? Att när du har fått jobbet dra upp att du har pratat med facket som säger att dina arbetsvillkor minsann inte är okej? Hur många minuter tror du arbetsgivaren behåller dig då?
Eller så uppstår det arbetsbrist helt plötsligt och han är historia. Eller så sägs han upp under provanställningen, för det förutsätter jag att såna här ställen använder fullt ut, om de inte kör projektanställning förstås. Eller timanställning.
Herregud vad bortskämda alla är nu för tiden, när jag var ung fick jag jobba arslet av mig 12-13h/dag två veckor i streck, sedan 1 dag ledigt och sedan samma visa. Av det blev det 100kg stenhårt kött som nu kan jobba och bygga välfärd genom oerhörda skatteinbetalningar årligen så att ni veklingar ska kunna sitta hemma och jämföra kollektivavtal och få CSN.
Det är tur det finns de som betalar in till välfärden också och inte bara ska ha ut. Du förstår att det finns ett sammanhang mellan att betala in skatt och få bidrag va?
@TS
Skaffa ett jobb för helvete.
In med Mona igen och tillbaka till röd makt så vi kan börja spela pyramidspel igen... De va tider de![]()
Det är ett jobb... Har du inget- prova!
I värsta fall blir du enfarenhet rikare! I bästa fall får du lite cash
Stackars dig som fick jobba så hårt.

Då hade jag tagit skitjobbet (vilket jag tror att det är) för att skaffa ett bättre när det dyker upp. Du lär ha bättre möjligheter att få ett nytt när du har ett jobb än som arbetslös. Detta även om det är ett "lågstatusjobb". Även om jobbet i sig inte är någon prydnad i din CV, så visar det att du jobbar, kanske tom hedrande att du tar ett inte alltför inspirerande jobb......bättre än alternativet.
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |