abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Dom har ofta dyra uppläggningsavgifter dessutom, men ränta är det ju inte![]()
jaha vad ska jag göra åt det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dom har ofta dyra uppläggningsavgifter dessutom, men ränta är det ju inte![]()
Jag har autogiro och e-faktura..inga extra avgifter tillkommer.
En del bolag tar x antal % extra om man betalar med autogiro t ex agria, gäller att ha koll.
varför göra det mer krångligt än det är..spara ihop pengarna o köp den kontant, då slipper man dessutom att de gör en kreditupplysning (ha många förfrågningar kan få banker att dra öronen åt sig)
Om du väljer att delbetala läs igenom avtalen noga...mediamarkt har inga aviavgifter eller uppläggningsavgifter t ex. Mediamarkt började med 10 och 30 månader, elgiganten ville inte vara sämre o satte 60 månader..mediamarkt har kontrat med 61 månder, antal månader beror på hur stor summan är.
Man kan ju alltid välja att betala in tidigare än vad som specificeras om man vill bli av med det fortare.
Om jag inte minns helt fel så gäller detta enbart i "vanliga" butiker o inte nätbutiker.
Många (inte riktat åt dig personligen) e inte medvetna om vad det verkliga kostnaden är när man väljer att inte betala kontant. Har kunskaper i detta då jag gått marknadskola o e en medveten konsument som inte går på butikers "lockkampanjer"därav "intresset" men du àvgör självklart vad du vill me de svar du får. Avbetalning=kreditupplysning.. Bra eller inte.. det avgör du.Varför ens ifrågasätta VARFÖR man ska ta på avbetalning & vad ligger detta i för intresse för dig?
Men för att stilla detta så är det för att jag behöver den NU, sen för vidare info så är min tanke att betala av den redan inom 2 månader.
Men då till den andra infon som uppkommit här i tråden, som faktiskt orsakade mitt inlägg... Att det endast gäller i butiken, så jag får helt sonika pinna iväg på Megastore i grannstaden imorgon.
Tack till er med sakliga svar!
har börjat lägga till företag i min internetbank som har autogiro så jag ska hålla kolla på det du säger!
AJabaja. Inte köpa kapitalvaror på avbetalning!
varför inte![]()
varför inte![]()
Passa på att kolla så de inte har avi-avgifter och sånt istället för ränta. Vilket brukar vara rätt poppis.
har börjat lägga till företag i min internetbank som har autogiro så jag ska hålla kolla på det du säger!
Aldrig konsumera för pengar man inte har. Då lever man över sina tillgångar. Det här borde vilken vuxen som helst kunna räkna ut.
tror inte det finns så många som köper sina hus/bilar med kontanta pengar..
Fastigheter e en större säkerhet än kapitalvaror!
tror inte det finns så många som köper sina hus/bilar med kontanta pengar..

Aldrig konsumera för pengar man inte har. Då lever man över sina tillgångar. Det här borde vilken vuxen som helst kunna räkna ut.
Telefon får du ju gratis om du binder dig för resten av livet till en operatör, vad ska man med avbetalning till då?
Köp en billigare telefon om du ska slanta kontant utan att binda dig.
hela samhället är väl uppbyggt på att folk ska konsumera, ju mer desto bättrePengarna har man men kanske inte just för stunden, våran tv pajjade veckan innan julafton och jag köpte ju givetvis en ny, men inte fan kunde jag skaka fram 6 loppor bara sådär, tog då tv:n på avbetalning och pengar rullar in som det ska varje månad och jag betalar av tv:n, skulle jag sitta å skrapa ihop pengar till tv:n i t ex 4 månader å sitta å glo på en fondvägg, nej jag tror inte det, klart som fan jag tar den på krita, kredit ruleshela samhället är väl uppbyggt på att folk ska konsumera, ju mer desto bättre
Tanken är då att man ska ta från bufferten man har på sparkontot, inte paniklåna pengar på dåliga avtal.
Dock gjorde jag samma sak när tvättmaskinen pajjade just när vi hade köpt hus och tömt bufferten på renovering.
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!