Lite positive thinking

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ligger på sjukan med bruten fot och inväntar operation, vilket innebär att jag missar den redan bokade och betalda veckan i Åre om två veckor. Dessutom hade jag 500kr på svensk vinst i handbollen, och när jag tittade ut genom sjukhusfönstret precis såg jag att jag lyckats få parkeringsböter.

Någon som har något positivt att dela med sig av? Hänt något kul? Sett något härligt youtube-klipp? Någon feelgoodfilm att dela med er av?

(Ja, jag tycker synd om mig själv och tigger sympatier. Frågor? Framåt!)

Något program på ettan nyss med Leif GW Persson och en tittarfråga dimper in:

"Händer det att du har helt fel i utredningarna du medverkar i?"

GW förklarar att det visst händer, tolkas väl som en besserwisser av många, och vidare att han är tacksam på ett sätt eftersom han lär sig av det och sådana misstag han verkligen kommer ihåg. Så diskuteras det lite och man jobbar väl mycket efter statistik i den banan så när det något sticker utanför så kan det bli helt tokigt. Programledaren frågar efter ett konkret exempel och GW drar då upp något gammalt knivmord eller liknande från en småstad.

"Ja här var jag helt uppåt väggarna och hade fel i allt, fast ändå rätt. Gärningsmännen var helt osannolika på alla sätt och vis så även om jag hade rätt i sak så blev det så fel. Men så hade dom gått in i fel hus och mördat fel person (eller något åt det hållet) så dom har lite av skulden att jag hade fel."

:D:D:D

Inte på något sätt korrekt citerat dock men "poängen" är densamme, han e ju för rolig den gubben. Det tyckte jag var ganska skoj...

Last edited:
Något program på ettan nyss med Leif GW Persson och en tittarfråga dimper in:

"Händer det att du har helt fel i utredningarna du medverkar i?"

GW förklarar att det visst händer, tolkas väl som en besserwisser av många, och vidare att han är tacksam på ett sätt eftersom han lär sig av det och sådana misstag han verkligen kommer ihåg. Så diskuteras det lite och man jobbar väl mycket efter statistik i den banan så när det något sticker utanför så kan det bli helt tokigt. Programledaren frågar efter ett konkret exempel och GW drar då upp något gammalt knivmord eller liknande från en småstad.

"Ja här var jag helt uppåt väggarna och hade fel i allt, fast ändå rätt. Gärningsmännen var helt osannolika på alla sätt och vis så även om jag hade rätt i sak så blev det så fel. Men så hade dom gått in i fel hus och mördat fel person (eller något åt det hållet) så dom har lite av skulden att jag hade fel."

:D:D:D

Inte på något sätt korrekt citerat dock men "poängen" är densamme, han e ju för rolig den gubben. Det tyckte jag var ganska skoj...
Haha! Det påminner mig om ett gott citat från GW som lyder nåt i stil med:

"Jag äter för mycket och dricker för mycket, men det här med kvinnor har jag gett upp"

Såg ju doggen i din avatar...

Den här har jag nedsparad på datorn och den har hittills aldrig misslyckats med att göra mig galet glad!
http://www.youtube.com/watch?v=ElNFjF8Ilfc

Tänkte på en sak; Du fick P-böter, vilket betyder att du tog bilen till sjukan... Ska du alltså köra hem sen?? :va

Den här har jag nedsparad på datorn och den har hittills aldrig misslyckats med att göra mig galet glad!
http://www.youtube.com/watch?v=ElNFjF8Ilfc

Tänkte på en sak; Du fick P-böter, vilket betyder att du tog bilen till sjukan... Ska du alltså köra hem sen?? :va
Haha! Den var faktiskt riktigt rolig :)

...och vad det gäller bilkörningen så hänvisar jag till biltmores inlägg ovan ;)

...och vad det gäller bilkörningen så hänvisar jag till biltmores inlägg ovan ;)
Automatlåda... Ååååh! Varför tänkte jag inte på det.:rolleyes:
Tycker ändå du förtjänar skjuts hem! Och lite sällis sängledes av doggen så du kan pussa på nosen och mysa med örat ==> Också en glädjegivare!:krama
(Och kom inte och säg att bara cheyor gör sånt, för både du och jag vet att du gullepluttar med hunden ibland. And liking it!:D)

Automatlåda... Ååååh! Varför tänkte jag inte på det.:rolleyes:
Tycker ändå du förtjänar skjuts hem! Och lite sällis sängledes av doggen så du kan pussa på nosen och mysa med örat ==> Också en glädjegivare!:krama
(Och kom inte och säg att bara cheyor gör sånt, för både du och jag vet att du gullepluttar med hunden ibland. And liking it!:D)
Haha! Visserligen manuell, men det funkar att koppla med högerfoten. Eller ja, jag lyckades ta mig hit på det sättet i alla fall :)

Bad min sambo att ta med hunden till sjukan men hon trodde inte att det skulle vara så uppskattat av personalen, så jag får hålla mig till imorgon :)

Upp med bild på den piercade pungen också! Eller har du tagit ut den?

Kanske är dags att sluta kröka :hihi

Upp med bild på den piercade pungen också! Eller har du tagit ut den?

Kanske är dags att sluta kröka :hihi
Hahaha! Hur fan minns du det? :D

Det ska tydligen finnas filmbevis på pungpiercingen men jag minns inte vem som filmade, annars hade jag postat den här :)

Skit i Åre och åk till mc-mässan i Sthlm nu till helgen istället. En bruten fot ska minsann inte stoppa dig!

Då kan du få en present av mig oxå :hihi

Skit i Åre och åk till mc-mässan i Sthlm nu till helgen istället. En bruten fot ska minsann inte stoppa dig!

Då kan du få en present av mig oxå :hihi
Hehe! Lockande lockande, men jag tror jag gör bäst i att hålla mig inomhus. För alltid, typ ;)

Jag bröt knäet när jag var ute och körde motorcykel, jag körde hem, med en avstickare ner på stan där jag faktiskt linkade och gick en bit innan jag for hem, dagen därpå tog JAG bilen till jobbet vilket var ett h-vete.

Min jobbarkompis som har jobbat på ortopeden skickade mig dock vidare till akuten, där dom tömde knäet på vätska, gav mig kryckor och skickade hem mig så att svullnaden skulle gå ner så att det gick att gipsa, det gick lättare att köra när jag kunde sköta kopplingen med kryckan.

Jag vägrade dock att gipsa så jag fick en ortos (tror jag det heter) ställning istället, jag körde hoj samma dag...

Jag insåg dock att det var dumt eftersom jag ändå inte kunde gå utan kryckor.

Lyckligtvis såg dom det på det lokala hojfiket, så dom kom ut med en mugg kaffe till mig när jag satt kvar på hojen, kryckorna hade jag ju lämnat i garaget....

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt