200+
Ny maskin
VFR Jimpa du är skyldig mig 5kr.
Det var inte tempgivaren det var fel på. Bytte den precis men det gav inget resultat. Bilen går lika illa som innan i dag.
Tycker den börjar gå sämre och sämre. Vad blir nästa steg innan det är dax att ge upp och lämna in bilkräket till bildoktorn?
Det var inte tempgivaren det var fel på. Bytte den precis men det gav inget resultat. Bilen går lika illa som innan i dag.
Tycker den börjar gå sämre och sämre. Vad blir nästa steg innan det är dax att ge upp och lämna in bilkräket till bildoktorn?
ge mig din adress så ska jag skicka ett brev till dig
, synd att du inte kan läsa av eventuella felkoder, skulle ju även kunna vara fel på avgasåterföringsventilen, den har ju en förmåga att kärva ibland men då brukar den vilja sätta felkod och tända upp den gula belysningen i kombiinstrumentet..., men du hade väl inga misständningar? bara att den gick oroligt och dåligt + svårstartad? skulle ju kunna vara en tändkabel med, prova att starta bilen i mörkret hemma och ta en blomspruta och spraya över kablarna med så får du se om du får fram någon discobelysning, ev. så kan du även dra en jordad kabel längs med t-kablarna med och se om det finns några skador på dessa, men det är svårt att ge dig ett konkret svar, det vanligaste är ju tempgivaren, är det inte den så krävs det oftast lite felsökning, jobbar trots allt inom märket men höftskottet hjälpte ju inte denna gången tyvärr