COD eller Paypal

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
...hej, behöver hjälp.
Skall köpa en grej från utlandet. Han föredrog paypal men kan även ta COD, o vad e COD ?
Det har strulat för mig med paypal en gång och gillar inte de...så jag vill veta vad COD är....TACK

COD är Cash on Delivery, som vårat postförskott ungefär ;)

dvs du får punga upp stålar till dhl/fedex killen vid dörren

Vad är problemet med PayPal menar du? :nyfiken

-Använder det själv flitigt utan problem.

Jag köper galet mycket på Ebay och andra siter och PayPal funkar perfekt. Vad har strulat? (nyfiken)

Paypal har strulat för mig med en gång. De stoppade 2 pengarförsändelser för inspektion, men de skickade mig bara kvittot på att grejerna var betalda.

Sen efter 2 veckor blev jag lite otålig och mailade de 2 säljarna om tarckingnr, och båda svarade förvånat att jag har ju inte betalt, paypal tog tillbaka försändelsen utan att meddela mig.

Mailade då paypal och frågade va de höll på med och då skcika de tillbaka pengarna till mitt konto, fick ingen förklaring all på varför de gjort som de gjort. Köpte samma prylar igen och förde över och då funkade det.

Handlat med PayPal i drygt 8 år. Aldrig haft några problem.

kommer inte ihåg, men att jag inte hade access längre till kontot...jaja, ska väl fixa ett nytt där då kanske....tack alla

Jag har haft mycket strul med PayPal senaste året. Det största problemet är inte eBay, där funkar det (oftast) klockrent, utan andra siter. PayPal sitter på sån enorm säkerhet att det t.ex. inte längre går att handla utomlands så sitter du i Danmark med ditt svenska kort så funkar inte det för då har nån snott ditt kort och vill handla en massa skit, trots att det är din vanliga leveransadress som det ska skickas till. Jag har tröttnat och undviker PayPal med kreditkortet nuförtiden. Använder bara pengar som redan finns där eller som jag får inbetalt dit.

COD är Cash on Delivery, som sagt. Funkar klockrent om de kan fixa det.

Jag har haft mycket strul med PayPal senaste året...
...COD är Cash on Delivery, som sagt. Funkar klockrent om de kan fixa det.

Jepp, betala med kort via paypal är dödsdömt.
Strulat enormt när jag försökt handla saker från "over there".
Men att som du säger betala via sin användare funkar utmärkt.

Ni som har betalat med paypal....
Säljaren vill ha mitt....
-Just give me your Paypal account
Funkar väl inte så????????
När jag är inne på paypal och ska skicka pengar står det att jag ska fylla i HANS email bara och beloppet sen...o sen då??

Behöver hjälp!!....ska jag ge han nått Paypal account??...ska ja väl inte...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt