P3 Dans går i graven.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Sitter och lyssnar på sista sändningen och undrar varför de slaktar just P3 Dans? Är det så få lyssnare?

Vad ska jag lyssna på nu?

Vad trist. En favorit!
Gillade även P3-Klubb som Calle Dernulf och Germund Stenhag körde.

Verkar som om P3 lägger ner en hel del program just i år. Ska bli spännande och se om dom rycker upp sig.

Sen la dom ju ner tracks också, fast det var väl iof Kindvalls val iof. Sjukt tråkigt i vilket fall. :(

P3-Soul är kvar iaf.
Jag avskyr musiken. Men Herr Nileskärs röst fungerar lite som terapi.
När man ligger i garaget och lyssnar på hans lugna stämma mumla något man egentligen inte bryr sig om så blir allt så harmoniskt.
Jag förmår mig inte ens bli förbannad när jag råkar drälla iväg millimeterstora delar till en förgasare i en hög med sågspån och gegga.

Säkert någon palestinasjal som vill ha utrymmet för att diskutera Konstfack och hur tufft det är att bo på söööööder.

Vad trist. En favorit!
Gillade även P3-Klubb som Calle Dernulf och Germund Stenhag körde.

Var det inte det som var just P3 Dans, i mitten av 90-talet. :va
Om någon kan googla fram den hårdaste 3030-låten jag hört där så bjuder jag på jag-vet-inte-vad, Skyscraper hette den.

P3 hip-hop lade ner vid nyår också.

Alla ska lyssna på Jay Smith och Björk, det måste vara planen. :fakta

Äh, P3 gick ju i graven den 14 november 1999 tillsammans med Leif "Smoke Rings" Anderson.

"-Hello there, music lovers" :D

Var det inte det som var just P3 Dans, i mitten av 90-talet. :va

Nu sviker minnet mig :S Men det går nog att googla upp snabbt, båda programmen har ju kultstatus.

Om någon kan googla fram den hårdaste 3030-låten jag hört där så bjuder jag på jag-vet-inte-vad, Skyscraper hette den.

En dåtida låt från mitten av 90-talet som heter skyscraper men den är ju gjord av Underworld som jag gillar. Men vad jag minns så kategoriserade ju du dem som Ambient (vilket du då inte gillade) i en annan tråd. Så det lär ju inte vara den

Men kolla om det inte var Skyscraper med Underworld som du menade. Den har jag hemma. Men det är på kasett så den kan du inte spela :tungan Finns säkert på Spotify

Last edited:
Nu sviker minnet mig :S Men det går nog att googla upp snabbt, båda programmen har ju kultstatus.

En dåtida låt från mitten av 90-talet som heter skyscraper men den är ju gjord av Underworld som jag gillar. Men vad jag minns så kategoriserade ju du dem som Ambient (vilket du då inte gillade) i en annan tråd. Så det lär ju inte vara den

Men kolla om det inte var Skyscraper med Underworld som du menade. Den har jag hemma. Men det är på kasett så den kan du inte spela :tungan Finns säkert på Spotify

Vi har tydligen redan diskuterat detta. :gnissla

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3844925&postcount=75

De lägger väl ner så Torehammar, Fahl och Jutbring kan utveckla sitt svammel 24/7.

Det borde vara omöjligt att detronisera P3 så fort som skett. För bara 3 år sen var det ju en jättebra kanal. Nu är det bara fullt av pretto-popfolk med talfel som flyttat sina världsfrånvända analyser från universitet till riksradio.

Last edited:
De lägger väl ner så Torehammar, Fahl och Jutbring kan utveckla sitt svammel 24/7.

Det borde vara omöjligt att detronisera P3 så fort som skett. För bara 3 år sen var det ju en jättebra kanal. Nu är det bara fullt av pretto-popfolk med talfel som flyttat sina världsfrånvända analyser från universitet till riksradio.

Radio överhuvudtaget har blivit ett elände att lyssna på, både P3 och P4 består mestadels av flams och trams hela dagarna. Största skillnaden mellan de två kanalerna är att i P4 är det kärringar och gubbar i övre medelåldern som står för flamsandet.:mad:

Enda kanalen som går lyssna på här uppe är Radio Krokom, dom kör blandad musik från dragspel till gammelsnoa timtal i sträck. När någon emellanåt börjar prata brukar jag stänga av radion.

Medhåll.
Men Christer (Krister?) är fortfarande grymt bra!
Det tillsammans med Mammas Nya Kille och Cirkus Kiev är det enda som är bra på P3.
Resten kan dom stänga ner.

P3 Dans??? inte för att jag vad det är men man kan tro man ramlat in på PROs forum :gnissla

Pär fontander eller va han heter hade ett bra program för hundra år sen, sen minns jag att Enhörning spelade RATM på självaste e.m en gång, det var grejer det

[YOUTUBE-ID]SfZGUdcBBLc[/YOUTUBE-ID]

vem lyssnar på radio idag? misstänker de har bra underlag för att lägga ner program....

Jag saknar Nattsuddsgänget, programmet som gick för bara ca 20år sen på söndagarna..

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt