Körkort som födelsedagspresent?!?

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Hej!

Jag tog mitt hojkort förra året och upplevde en helt ny värld. Hade hur kul som helst med min lilla KejjTie (M).

Tjejen min har också alltid haft hojar omkring sig med både bröder och kusiner som haft hoj.

Hur tror ni att hon kommer att reagera om hon får ett eget körkort i födelsedagspresent om typ ett halvår?

Hade ni uppskattat det? Jag vet ju att jag hade gjort det men hon har ju bara åkt med, ni som bara brukar åka med, hur sugna är ni på eget körkort?

Är det något att lägga slantarna på? :confused:

Tacksam för svar!

Jag skulle bli rätt fundersam över hur du hade ordnat det, men att få ett körkort utan att behöva göra nåt vore väl gött :D

Nej men, gör ett lite finare "presentkort" själv där det står att det är ett presentkort för x-antal körlektioner.
Sen om de visar sig att hon absolut inte har nån lust så är det bara att slänga skiten o köpa ett armband istället.

Jag skulle bli rätt fundersam över hur du hade ordnat det, men att få ett körkort utan att behöva göra nåt vore väl gött :D

Nej men, gör ett lite finare "presentkort" själv där det står att det är ett presentkort för x-antal körlektioner.
Sen om de visar sig att hon absolut inte har nån lust så är det bara att slänga skiten o köpa ett armband istället.

Hehe, smycken är ju så j-a trist bara...

Hon pratar om att hon aldrig skulle klara av teorin men om jag har lyckats med både A och CE efter ett par år med B så borde även cheyen min ordna det. Det är ju inte rocketscience utan mest sunt förnuft tycker jag.

Ska nog försöka ordna nåt "fint" presentkort och vill hon hoppa på så pyntar jag, vill hon ej så beklagar jag mig över 15000 i körkortslektioner åt skogen och tigger till mig en finlandsfärjeresa.. :D :banana

Köpte ett startpaket åt en polare i 30 års present, nu efter har han skaffat hund, barn, villa... volvo vet jag inte men det går åt fel håll iaf ;0)

Summarum är iaf att de brukar kunna sy ihop just startpaket för ändamålet. Ett tips är dock att bara köpa en körlektion som present så hon får prova om det är ngt för henne och om inte kan du ju istället lägga pengarna på choklad, strykjärn, resa eller vad nu fruntimmer vill ha :tummenupp

Annars kan du göra som jag, köp en enduro till henne o tvinga henne att hålla sig offroad.

Min ville absolut ha körkort o sporthoj, jag har sagt att hon absolut inte får :D

Köpte ett startpaket åt en polare i 30 års present, nu efter har han skaffat hund, barn, villa... volvo vet jag inte men det går åt fel håll iaf ;0)

Summarum är iaf att de brukar kunna sy ihop just startpaket för ändamålet. Ett tips är dock att bara köpa en körlektion som present så hon får prova om det är ngt för henne och om inte kan du ju istället lägga pengarna på choklad, strykjärn, resa eller vad nu fruntimmer vill ha :tummenupp

Jag gjorde tvärsom, skaffade volvo, 3 katter, o sist hus så man har nånstans att förvara pengen (hojen) medans det är skitväder ute. Ska kolla med körskolan om de kan snickra ihop nåt kul erbjudande.

Strykjärn fick "vi" av morsan i julklapp (hon måste gilla sambon :krama),jag vill ju ha en kompressor och ett bra lyftbord.. när är "vi" värda det??? :)

Fråga henne om hon är sugen på att ta hojkort (eller ska jag fråga henne?)

Säger hon ja - go for it
Säger hon nej - tänkt ut något annat

Oh, jag hade blivit jätteglad om min kille hade ställt upp så för mig :D Varken hade då, eller har kille nu, så jag fick pynta alltihopa själv... Men jag åkte bara med kanske 3-4 gånger sammanlagt på andras hojjar innan jag tog mitt kort, och hann tröttna på att sitta bak redan andra gången typ. Man bara sitter där... och har inget att säga till om, inte ok!

Presentkortet på hela hojkortet låter som en kanonbra ide! Nappar hon på det, skriv in henne och betala allt då :)

:tummenupp
Hehe, smycken är ju så j-a trist bara...

Hon pratar om att hon aldrig skulle klara av teorin men om jag har lyckats med både A och CE efter ett par år med B så borde även cheyen min ordna det. Det är ju inte rocketscience utan mest sunt förnuft tycker jag.

Ska nog försöka ordna nåt "fint" presentkort och vill hon hoppa på så pyntar jag, vill hon ej så beklagar jag mig över 15000 i körkortslektioner åt skogen och tigger till mig en finlandsfärjeresa.. :D :banana

Jag skulle kolla med körskola så att det är ok att få pengarna tillbaka om hon blir arg och börjar kasta saker på dig när hon öppnat paketet

Med tanke på att kvinnor brukar behöva minst det dubbla antalet körlektioner så låter det ganska dyrt att ge bort ett "helt" körkort. Skulle nog satsat på sponsring med nån/några lektioner :)

Med tanke på att kvinnor brukar behöva minst det dubbla antalet körlektioner så låter det ganska dyrt att ge bort ett "helt" körkort. Skulle nog satsat på sponsring med nån/några lektioner :)

Meh! :confused::FU :krama

Tycker tipset att fråga henne lät säkrast, är hon sugen så blir hon säkert jätteglad för ett "paket" lektioner. Brukar ju gå att köra 5-pack osv. Jag skulle ha blivit supergald ialf :tummenupp

Meh! :confused::FU :krama

Tycker tipset att fråga henne lät säkrast, är hon sugen så blir hon säkert jätteglad för ett "paket" lektioner. Brukar ju gå att köra 5-pack osv. Jag skulle ha blivit supergald ialf :tummenupp

Man kan ju göra ett eget presentkort också i typ PS eller nåt som talar om vad hon får.

Hon har pratat om att hon vill ta kortet men tror det kommer bli så dyrt. När jag tog kortet förra året blev det inte alls dyrt och hon kan ju låna min hoj o träna lågfarten med så det borde gå vägen tycker jag.

Jag gav exet min förra hoj en GS 500... DET va UPPSKATTAT! Nu säger jag inte att du ska göra detsamma men du är i princip inne på samma spår, gör det enkelt bara. Hoppas hon är kunnig annars kan det där Körkortet bli dyrt för dig! ;) Gört!

Last edited:
annars kan du ju ta med henne till nån bana och låta henne provköra kotten? tycker hon det är svinkul så kan du ju säga lite i all hast "skulle du tänka dig kunna ta hojkort?" säger hon ja så är det bara slaska upp med plånboken.

tycker hon det är tråkigt så tja, då är väl smycken roligare.......punkt punkt punkt.......

annars kan du ju ta med henne till nån bana och låta henne provköra kotten? tycker hon det är svinkul så kan du ju säga lite i all hast "skulle du tänka dig kunna ta hojkort?" säger hon ja så är det bara slaska upp med plånboken.

tycker hon det är tråkigt så tja, då är väl smycken roligare.......punkt punkt punkt.......

Även om många inkl jag själv tycker att Kotten är buskul så tror jag att hon inte gör det utan vill nog ha fler cylindrar typ en er6 eller nåt 750-aktigt. Hur man än vrider o vänder på det så vibrerar ju en enstånka mer än en 4:a. Den är ju lite hög för en nybörjare också. Hon är ingen Claudia Schiffer i höjd om man säger så. Får kanske åka o "provköra" nåt lägre i vår o se om hon kan sitta som folk.

Vi ska på mässan nu i Januari också så då är det ju ett ypperligt tillfälle att kolla nåt lämpligt.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger