Resa varmt, vart?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Är sugen på att åka bort nånstans i år men vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Har bara varit i Thailand som jag är helt förälskad i men skulle vilja åka nånstans lite billigare o närmare. Har aldrig varit inom europa. I huvudsak är jag ute efter att bara ta det lugnt med tonvis med sol.

Är inte jätte sugen på att åka till supa-skallen-av-sig-ställe men samtidigt inte heller något pensionärställe. Då jag aldrig varit på något av dom mer kända ställena behöver jag lite tips från er.

Kan man ta flyg ner och fixa boende på plats eller det lönar sig inte? Vet att det är dyrare inom europa än tex i Thailand. Dit vet jag att jag kan ta flyg o fixa boende billigt.

Är inte jätte intresserad av sevärdheter o sånt utan mer en riktig relax semester.

Har varit sugen på kap verde ett bra tag, någon som varit där och som kan berätta lite?

Va gulliga o dela med er av era reserfarenheter! :)

Även om det tar emot att föreslå det så undrar jag om det inte blir billigare att bara köpa en restresa till valfritt charterparadis om det bara är sol och lugn och ro som lockar. "Tyvärr" har jag begränsad erfarenhet av den typen av resmål.

Kanarieöarna kanske har det du söker?

Även om det tar emot att föreslå det så undrar jag om det inte blir billigare att bara köpa en restresa till valfritt charterparadis om det bara är sol och lugn och ro som lockar. "Tyvärr" har jag begränsad erfarenhet av den typen av resmål.

Kanarieöarna kanske har det du söker?

Jag har ingen erfarenhet alls av sånt så det är därför jag frågar. :)

Jag skulle säga Hisingen :hihi Här är det nästan alltid varmt och nära till hav & bad :fakta

Rekommenderar juli/augusti.

Vill du alltså ha sol&bad, och detta nu under januari-februri typ?

nej inte innan maj, tänkte mig mer i juli/augusti. brukar vara emot att åka iväg när vi har varmt i sverige men har inte haft semester på hela förra året o skulle vilja komma bort. så möjligtvis att jag vill åka i maj.

sol o bad för hela slanten, ligga o slappa på plajan med en paraplydrink i handen. förmodligen hänger killen med så därför ska det inte vara för stendött ställe. :)

Jag skulle säga Hisingen :hihi Här är det nästan alltid varmt och nära till hav & bad :fakta

Rekommenderar juli/augusti.

gärna utanför sverige! :tummenupp

Last edited:
Om det är under sommaren så kan du ju alltid åka billigt till Grekland, där brukar de inte misslyckas med soldagarna. Visst, det är usel mat och jävligt dryga människor men spriten är hyffsat billig och det går att hitta fina stränder.

nej inte innan maj, tänkte mig mer i juli/augusti. brukar vara emot att åka iväg när vi har varmt i sverige men har inte haft semester på hela förra året o skulle vilja komma bort. så möjligtvis att jag vill åka i maj.

sol o bad för hela slanten, ligga o slappa på plajan med en paraplydrink i handen. förmodligen hänger killen med så därför ska det inte vara för stendött ställe. :)

gärna utanför sverige! :tummenupp

Ja men då blir det mycket lättare, om det alltså är i sommar!

Jag skulle nog åka till någon random grekisk ö, eller möjligtvis Spanien om jag skulle gå på dina kriterier. Där har du feta sandstränder och bad och slappa.
Att leva där är väl bara marginellt billigare än Sverige men resan är billig!

Turkiet var ett land jag rynkade på näsan åt tidigare men jag kan verkligen rekomendera det.
Finns många ställen att åka till, men Bodrum är hänförande vackert.

Grekiska övärlden, Lesbos gillar jag.

Portugal gillar jag oxå.

Det billigaste sättet är ju att ta en sista minuten, jag har gjort det många gånger och jag har bara haft tur med hotellen. En gång blev det ett 5 stjärnigt hotell som just hade öppnat.

Dåså, det finns väl stränder i Malmö? :tungan

hahahhaa rolig du e! :D :D utanför skandinavien då! :)

Om det är under sommaren så kan du ju alltid åka billigt till Grekland, där brukar de inte misslyckas med soldagarna. Visst, det är usel mat och jävligt dryga människor men spriten är hyffsat billig och det går att hitta fina stränder.

vad jag hört ska grekland vara dyrt. fast det kanske är samma lika överallt nu när det är euro?

Ja men då blir det mycket lättare, om det alltså är i sommar!

Jag skulle nog åka till någon random grekisk ö, eller möjligtvis Spanien om jag skulle gå på dina kriterier. Där har du feta sandstränder och bad och slappa.
Att leva där är väl bara marginellt billigare än Sverige men resan är billig!

Ok, tack! :tummenupp Kan man åka till spanien i maj o få d riktigt varm? Jag gillar thaivärme. :D

Last edited:
Jag skulle säga Florida (Maj-början av juni). Har vart i Miami de senaste två "juni". Mkt sol, billigt att leva, bra mat etc. Avskyr resmål ala charter, lite mat stökigt etc. Sen från miami e det en smal sak att hyra biloch köra till Clearwater (Tampa) eller KeyWest.

marocko är fint, spanien också, fast min erfarenhet är att det spelar ingen roll vart man åker, man blir toknöjd ändå :D

ROAD TRIP! Med ett par vänner :tummenupp

tycker inte det är speciellt avslappnande med en road-trip. men på hoj i sommar hade varit kul, dock är det aldrig nån som verkligen vill så ja pallar inte dra igång sånt igen. ;)

reser dit jag vill med garanterat sol så ja kan bli pepparkaka. :tummenupp

Rhodos eller Kreta. Lagom mkt fest och varmt och skönt!

vad jag hört ska grekland vara dyrt. fast det kanske är samma lika överallt nu när det är euro?

Njae, dyrt vettefan men det är ju inte thai-billigt. Samma priser som i Sverige ungefär på det mesta (mat, hyrbilar, kläder, prostituerade etc) men man kanske upplever det som dyrt då man inte blir så imponerad av Grekland överlag.

Annars har du ju de finare delarna av Bulgarien och dylikt, jävligt fint vatten där borta i krokarna sägs det. Jag har själv aldrig varit där men funderar på en weekend dit.

Någonstans ni absolut inte rest till av de "vanliga" ställena? Varför isf?

Ta ett "all inclusive" hotell så spelar allmänna prisläget mindre roll, prispåslaget var (när vi åkte senast, till Samos) en bråkdel av att äta på restaurang varje dag så man sparar pengar även om man testar några andra ställen...

Mestadels är Grekland :tummenupp

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...