Ännu en anledning att älska USA

Att teapartyrörelsen består av en samling bakåtsträvande religiösa fundamnentalister med en ytterst suspekt agenda är klart sedan länge.

Att fru Palin är en komplett idiot likaså. Men att människan har så här jävla dåligt omdöme trodde inte en jag;

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/sex-mordade-pa-politiskt-mote-i-usa_5852869.svd

[YOUTUBE-ID]7uRjwPWaxiY[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]nHoaZaLbqB4[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]PnNx0WThoF0[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]VhAx8WzNJT0[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]E8Wr6AeZTCE[/YOUTUBE-ID]

Att teapartyrörelsen består av en samling bakåtsträvande religiösa fundamnentalister med en ytterst suspekt agenda är klart sedan länge.

Att fru Palin är en komplett idiot likaså. Men att människan har så här jävla dåligt omdöme trodde inte en jag;

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/sex-mordade-pa-politiskt-mote-i-usa_5852869.svd

Du väljer "älska-USA" tråden för att hata Palin i? :va
Dessutom är det beklämmande hur du likt pöbeln sväljer allt mainstream-media skriver med hull och hår, det är som nazisterna som tycker att Göran Persson uppmanade invandrare att döda han i Salem, fullständigt folierat alltså.

Det är bara att konstatera, så snart någon av liberalers/vänsterns keldjur blir attackerde så är det de etablerade högerpolitikernas fel, ingen skillnad på detta falll eller Lasermannen i Sverige - PK media slår knut på sig själv i sin iver att skylla på meningsmotståndare, i sin iver att utrota all opposition.

I övrigt är det synd att en vapenförespråkare skadades, fler sådana behövs för att undvika dylika katastrofer. Fanns tydligen lite vett i kvinnan trots hennes demokratiska hemvist.

Oavsett så är det fel tråd, man kan inte älska USA pga detta dåd om man inte är helt retard.

Du väljer "älska-USA" tråden för att hata Palin i? :va

I rewl!

Dessutom är det beklämmande hur du likt pöbeln sväljer allt mainstream-media skriver med hull och hår, det är som nazisterna som tycker att Göran Persson uppmanade invandrare att döda han i Salem, fullständigt folierat alltså.

Det är bara att konstatera, så snart någon av liberalers/vänsterns keldjur blir attackerde så är det de etablerade högerpolitikernas fel, ingen skillnad på detta falll eller Lasermannen i Sverige - PK media slår knut på sig själv i sin iver att skylla på meningsmotståndare, i sin iver att utrota all opposition.

I övrigt är det synd att en vapenförespråkare skadades, fler sådana behövs för att undvika dylika katastrofer. Fanns tydligen lite vett i kvinnan trots hennes demokratiska hemvist.

Oavsett så är det fel tråd, man kan inte älska USA pga detta dåd om man inte är helt retard.

Om du följer tråden på slutet så avhandlar den i mångt och mycket stollerier som jänkarna hittar på - inte heller diskussionen om klanen och lynchningar får mig att älska USA exempelvis, så trådvalet är ypperligt.

Det jag kommenterade är hennes fenomenalt värdelösa omdöme i publiceringen av hemsidan (något som någon nu har förklarat för henne ungefär som man förklarar saker för femåringar, och hon har nu tagit ner sidan), inget annat.

Dina fantasier om göran och nassarna och orsak och verkan är dina egna, vad som däremot är intressant är vapenkontrollen;

Med mer tillgång till vapen, vad i din mening hade kunnat undvikas i detta scenario? Publiken varit beväpnad med, och vi hade kunnat ha en hederlig shoot out? Det hade nog slutat bra...

Jag sätter mig på ett plan till Boston om några timmar, jag återkommer med rapport om jag känner mig säkrare där än i Down Town Dallas.

Ju fler vapen som rör sig i samhället desto fler skadade/dödade resulterar det i, även bland oskyldiga vilket är oerhört tragiskt. Detta har visat sig gång på gång men ändå vill vapenonanisterna krama andra tillägget i konstitutionen om rätten till att bära vapen.

Problemet är att det andra tillägget i konstitutionen är ca 200 år gammalt, ungefär som om vi skulle fortsätta bränna häxor i Sverige för att det "står i lagen". För 200 år sen såg samhället annorlunda ut, idag är nog människor är mer civiliserade. Hoppas dom uppdaterar konstitutionen så slipper vi kanske se tragedier i en sån här omfattning i fortsättningen.

Vissa stater går tyvärr tillbaka till stenåldersmentaliteten när man kan skjuta först och fråga sen.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/04/30/AR2005043000735.html

Ju fler vapen som rör sig i samhället desto fler skadade/dödade resulterar det i, även bland oskyldiga vilket är oerhört tragiskt. Detta har visat sig gång på gång men ändå vill vapenonanisterna krama andra tillägget i konstitutionen om rätten till att bära vapen.

Problemet är att det andra tillägget i konstitutionen är ca 200 år gammalt, ungefär som om vi skulle fortsätta bränna häxor i Sverige för att det "står i lagen". För 200 år sen såg samhället annorlunda ut, idag är nog människor är mer civiliserade. Hoppas dom uppdaterar konstitutionen så slipper vi kanske se tragedier i en sån här omfattning i fortsättningen.

Sanningen får som vanligt stryka på foten när propagandan skall hamras ut. :lol Okunnigheten består dock. :yoparty

Dina fantasier om göran och nassarna och orsak och verkan är dina egna, vad som däremot är intressant är vapenkontrollen;

Det är inga fantasier, det är en helt linjär jämförelse.
Invandrargäng mördar svensk urskiljningslöst. Nazister skyller på politiker.
Laserman skjuter invandrare ursklijningslöst. Liberaler skyller på politiker.
Redneck skjuter urskiljningslöst på valmöte i Arizona. Liberaler skyller på politiker.

Liberaler och nazister har allt i sitt dåliga självförtroende och omdöme gemensamt. :D

Med mer tillgång till vapen, vad i din mening hade kunnat undvikas i detta scenario?

Sex dödsfall i bästa fall.

Last edited:
Sex dödsfall i bästa fall.

Jepp. I Israel hade han förmodligen inte ens hunnit börja skjuta. Där är det ju visserligen mest vakter av olika slag, poliser och civilpoliser som springer omkring med vapen. Beror väl på civilkurage också och vetskapen att inte få fängelse för att ha räddat liv. Jag undrar vad man hade fått för straff i Sverige om man råkat haft pistolen i bilen, på väg till tävling tex, råkat få se en vettvilling som sköt småbarn på ett dagis och dödat honom.

Känner du till syftet med 2nd amendment?

Jag skulle inte känt mig säkrare om jag visste att mina grannar var beväpnade, tvärtom.

Det beror väl på grannarna. Gated communitys med bra folk som man själv får godkänna hade varit nåt det. Så kan det inte gå omkring pundarjävlar och dra i alla dörrar eller förortspack som "hänger". Bara att gå ut och vifta lite med puffrorna så att dem dra helvete med bena på ryggen.

Jag undrar vad man hade fått för straff i Sverige om man råkat haft pistolen i bilen, på väg till tävling tex, råkat få se en vettvilling som sköt småbarn på ett dagis och dödat honom.

Uj uj uj, då har du på riktigt utmanat partiet. Det skulle inte bli nådigt. :fakta

Klart han inte gör, om man gör det så diskuterar man inte ur den utgångspunkten.

Last edited:
Det är bögarnas fel att fåglarna dog och föll från himlen!
[YOUTUBE-ID]V17WGTvPHGg[/YOUTUBE-ID]

Det är bögarnas fel att fåglarna dog och föll från himlen!
Nåja, "the first amendment" tycker jag nog är värt en applåd ändå.
Även när det innebär att dylika virrpannor får tycka/säga vad dom vill.

Så visst, det är yterligare ett själ att älska USA.:yoparty

Självförsvar? Att förhindra att staten skall inkräkta på folkets rättigheter att bära vapen? Oavsett var syftet var på 1700-talet ser samhället annorlunda ut idag. Uppdaterar man inte lagboken hamnar man lätt i stenåldersmentalitet.

När Sverige brände häxor på 1600-talet var det för att skydda medborgarna, idag försöker vi göra det på andra sätt.

Det beror väl på grannarna. Gated communitys med bra folk som man själv får godkänna hade varit nåt det. Så kan det inte gå omkring pundarjävlar och dra i alla dörrar eller förortspack som "hänger". Bara att gå ut och vifta lite med puffrorna så att dem dra helvete med bena på ryggen.

Väljer du dina grannar? Vill du endast att boende i gated communities ska ha rätten att beväpna sig?

Last edited:
Självförsvar? Att förhindra att staten skall inkräkta på folkets rättigheter att bära vapen? Oavsett var syftet var på 1700-talet ser samhället annorlunda ut idag. Uppdaterar man inte lagboken hamnar man lätt i stenåldersmentalitet.

Det är för att hålla styret i schack.
"A government that can't trust it's citizens shouldn't be trusted by it's citizens"

Helt klart svårare att kuva invånare som är beväpnade till tänderna.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show