Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Slip on

Hej där ute.
Som nybliven Buell ägare måste jag ju byta till bullrigare burk. Har varit ute på nätet och kikat runt. Hittade Special O.P.S i USA som har vettigt pris. Något orolig blir jag när jag läser info från andra tillverkare där det oftast står "OBS passar inte årsmodell 2008+". Min är en 09, vad hände mellan 2007 och -08?
 
Hej och grattis en rolig hoj!
Till årsmodell 2008 kom en massa uppdateringar på Thunderstorm motorn, och jag har för mig att det är någon slags katalysator i ljuddämparen samt att förrören har mindre diameter än de tidigare årsmodellerna. Ska du handla burk från tex. Amerikat så kolla noga just detta med årsmodells kompabilitet! Annars är ju priserna over there trevliga, fast frakten kan vara brutal...
Tänk också på ev. tull och Svensk moms (om paketet fastnar i tullen). :D
 
Vilket kanonforum

Trots att kylan håller oss alla i sitt grepp, och det är långt till säsong (i alla fall här uppe) får man respons på sina funderingar. Jag blir riktigt rörd! Tack!
 
Om du bor i Borås varför har du din verkstad i norrköping då när det finns minst 2 i Gbg?
Probike pillade med min XB9R när jag hade den och jag kan starkt rekommendera dem.

//Andreas

Hej Andreas!
En väldigt enkel förklaring...
:-)
Jag köpte hojen där och de är trevliga och kunniga.
Jag har haft min hoj på probike en gång för garantibyte av blinkers, var absolut inga problem, men som sagt gillar PO:s HD i Norrköping bättre!
//Dorfmeister
 
hej Buellister!
En kanske smått korkad fråga....men jag måste ställa den ändå.

Då jag konstaterat att Jardine I USA är ett par totalpuckade amerikaner utan förmåga att göra någonting rätt befinner jag mig nu efter otaliga E-mail konversationer i en situation UTAN db killer till mitt Jardine RT5 system.

Vad jag däremot har är en db killer till ett Jardine RT1 system och kommentaren "-We don´t make db killers for the RT5 system yet".

Trots att jag efterfrågade och beställde just en sådan av Jardine slaes EFTER att jag dubbelkollat med Jardines tech support också vilka verifierade artikelnumret och varan...suck!

Nåväl, en bra karl reder sig själv, eller med hjälp iallafall så,
-Är det svårt att bygga en egen db killer eller vet ni någonstans man kan få en tillverkad för en rimlig slant?

(Har en som passar rt1 system om någon e intresserad! :-)

mvh Dorfmeister
 
Första gången på sporthoj:) precis fått hem en ny Buell 1125cr. Älskar utseendet. Har lust att byta styre till ett som är mer upprätt. Ngn som vet ett som passar 1125
 
Hej på er.
Finns det något sätt att modifiera orginal burken för att förbättra (öka) ljudet? Kanske borra något hål som man sedan kan sätta en skruv i som "dB killer"? Jag är inte så intresserad av ökad effekt.
 
Skillnader

Hej på er.

Har en fråga om skillnaderna mellan xb-s o xb-r förutom frontkåpan?

Och vet ni om det är lätt att byta kåpan på en R till en sån som S modellen har?
 
Hej på er.
Finns det något sätt att modifiera orginal burken för att förbättra (öka) ljudet? Kanske borra något hål som man sedan kan sätta en skruv i som "dB killer"? Jag är inte så intresserad av ökad effekt.


Det finns det säkert men tror det e mer jobb än att köpa en annan mer öppen, Tittar man på Drummer utgår väl dem från en orginaldämpare.

Finns om man letar lite de som använder en vanlig billjuddämpare och rör.

Men snyggast blir det ju om du köper en utbytes, finns ju från ca 3000:-

Hej på er.

Har en fråga om skillnaderna mellan xb-s o xb-r förutom frontkåpan?

Och vet ni om det är lätt att byta kåpan på en R till en sån som S modellen har?

Detta hittade jag

http://www.ridermagazine.com/output.cfm?id=216811

lite snabbt skummat så skiljer även styret
 
Last edited:
Hej på er.

Har en fråga om skillnaderna mellan xb-s o xb-r förutom frontkåpan?

Och vet ni om det är lätt att byta kåpan på en R till en sån som S modellen har?

Problemet med att byta kåpa från R till S är nog framför allt att de har olika elsystem. På R-modellen så sitter EMC och säkringar och reläer framme vid kåpan. På S-modellen så sitter de grejerna under sadeln(annars är dessa lika förutom placeringen). Så om man ska byta så blir det svårt att få plats med allt under en S-kåpa. Det är mindre jobb att istället byta baken på en S-modell till en R-modell om man vill ha den kombinationen.
 
Problemet med att byta kåpa från R till S är nog framför allt att de har olika elsystem. På R-modellen så sitter EMC och säkringar och reläer framme vid kåpan. På S-modellen så sitter de grejerna under sadeln(annars är dessa lika förutom placeringen). Så om man ska byta så blir det svårt att få plats med allt under en S-kåpa. Det är mindre jobb att istället byta baken på en S-modell till en R-modell om man vill ha den kombinationen.

Tack för svaret. Anledning är ju den att det verkar finnas mer beggade R än S just nu.

Vill endast ha en S. Har dock inte bestämt mig för om jag ska ha en 9:a lr 12:a än. Lite sugen på en 9:a o trimma den då den varvar mer, i och med det borde den låta goare.
 
Äldre modeller med stålrörsram typ x1 & s1 mfl.

Finns ett forum för äldre Buell"er på Sporthoj, som heter.....
Buell - Äldre modeller med stålrörsram.


Länk: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=199390


Häftig Isländare med rör ram....
Vad tycker ni om den vita X-1:an nedan? Isländare kan, eller!!!
personligen föll jag för den råa framlampan "Urban" från tyska LSL. Så det var bara att beställa en hos NCCR i Delsbo...och det blev en svart Isländare..
 

Bifogat

  • Iceland.jpg
    Iceland.jpg
    223 KB · Visningar: 222
  • Buell x1.jpg
    Buell x1.jpg
    224.2 KB · Visningar: 75
Last edited:
Hallå
undrar om det finns någon som någon mc skrot som
har buell delar???

Undrar oxå om det finns folk som har andra bränsle mappar
förutom orginal och buell race mapp??

MVH
 
Hallå
undrar om det finns någon som någon mc skrot som
har buell delar???

Undrar oxå om det finns folk som har andra bränsle mappar
förutom orginal och buell race mapp??

MVH

Hej.

Vet att min gamla XB9R hamnade på en skrot i Partille.
Den var inte så farligt åtgången så jag vet ej om de skulle fixa den och sälja eller om den blev till reservdelar.
Kolla om reg tol 116 fortfarande finns och vem som äger den. Sist jag kollade så var det en skrot i Partille.
ROLAND NILSSON SERVICE AKTIEBOLAG
Sorry var tydligen i Alingsås.

Mvh
Andreas
 
Last edited:
Hej.

Vet att min gamla XB9R hamnade på en skrot i Partille.
Den var inte så farligt åtgången så jag vet ej om de skulle fixa den och sälja eller om den blev till reservdelar.
Kolla om reg tol 116 fortfarande finns och vem som äger den. Sist jag kollade så var det en skrot i Partille.
ROLAND NILSSON SERVICE AKTIEBOLAG
Sorry var tydligen i Alingsås.

Mvh
Andreas


Hej!

Den köpte jag i fredags! :) så från den finns inga reservdelar att hämta.

/Dean
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top