Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt mig om min fråga är dum, men vad exakt ska du göra med den undre delen du ska svetsa på?...
Jag får erkänna att jag kanske har missat att läsa det specifika inlägg där du nämner syftet med det.
Ska du konvertera till singeldämp bak eller är det bara för att få lite mer styrka i baksvingen likt Yamaha R1rna och de flesta nyare hojar (rätta mig om jag har fel) ???
Kul att det går framåt och jag jag är sjukt avis på din framgaffel.
Mvh // Jonas
)Ha ska ha dubbla dämpare bak, den är där för att svingen ska se ut som på dom gamla superbike hojarna, ungefär som på den bifogade bilden. ( vet att bilden visar en ny hoj men den visade svingen bättre)
Andra inlägget efter att ha följt tråden nästan sen börjanmåste börja kommentera mera i en av dom absolut bästa byggtrådarna
![]()


Det ska vara kåpa på hojen!
...
känns som om rutan blir lite väl låg i framkant? då försvinner ju många utav fördelarna..
jag skulle nog kapat vid 150-160mm istället för 130mm.
Hahaha nu kommer jag och snurrar till det ytterliggareHar du funderat att korta den lite på "längden? Den ser väääldigt lång ut ifrån sidan?
Jag tror att det hade sett lite fetare ut och blivit mer symmetriskt?
Annars tror jag att det är rätt med kåpa på den typ av hoj![]()

Har du provat att bara sänka kåpglaset så mycket det går? Om det blir bra så behöver du bara kapa i underkant och borra nya hål..
Tycker det är helätt med kåpa på en "80tals racer"!
När du tar bort såpass mycket av glaset ser det sportigt ut men man undrar hur mkt vindskydd det blir, men det verkar du ha koll på, så keep up the good work!
Hur gör du föresten när du kapar glaset och få en snygg kant? Eller döljer du med list?
Funderar på att minska min RD350 kåpa lite...
Detta blir ju fin fint Viktor
Kommer kåpan att följa gaffel, eller vara monterad i ramen?
List tror jag inte kommer behövas men det ska sitta på för besiktning vill jag minnas.
... Har du funderat att korta den lite på "längden? Den ser väääldigt lång ut ifrån sidan?
Jag tror att det hade sett lite fetare ut och blivit mer symmetriskt?
Annars tror jag att det är rätt med kåpa på den typ av hoj![]()
Jag har aldrig haft list runt kåpglaset på någon av mina Katanor.
Bilprovningen har aldrig anmärkt på det. Började åka Katana -87.
Lagen kanske säger att det ska vara men.....
Det finns iof lister som är väldigt tunna å fina som inte är så himla fula.
Jag har aldrig haft list runt kåpglaset på någon av mina Katanor.
Bilprovningen har aldrig anmärkt på det. Började åka Katana -87.
Lagen kanske säger att det ska vara men.....
Det finns iof lister som är väldigt tunna å fina som inte är så himla fula.
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |