Triumph Speed Triple-tråden

Men va är det här om? Ni skall ju knäböja när Triumph släpper nytt. Sluta gnäll :mad:

Men jag gillar din andra bild Nicklas, där är den ball. Gillar den höga tanken, och bort med burkarna så blir det sjuuukt kooowl!!

Lite duccefeeling över den nu. Schnyggt!!!

Du gnäller ju om att ha taskigt med rörelseutrymme i sadeln redan i dag, den där ser ju än sämre ut... Verkar inge bra banförutsättningar med tanken, men va fan vet jag, tittar ju bara på min, sorry, tittade bara på min skall jag kanske skriva. :rolleyes:

Du gnäller ju om att ha taskigt med rörelseutrymme i sadeln redan i dag, den där ser ju än sämre ut... Verkar inge bra banförutsättningar med tanken, men va fan vet jag, tittar ju bara på min, sorry, tittade bara på min skall jag kanske skriva. :rolleyes:

Jämför tanken med en på en Gixxer, så finns det vissa likheter tycker jag. Och inte fan ser den där sadeln sämre ut :tjackabrillor :D:tummenupp

:D Äh, du har fel

Bifogat

• 10.jpg
    10.jpg
    66.9 KB · Visningar: 112
  • 11.jpg
    11.jpg
    43.7 KB · Visningar: 110
  • 3.jpg
    3.jpg
    33.6 KB · Visningar: 931
Last edited:
Handgriplig rensning av bakdelen på en Speed Triple såg jag häromdan på EICMA i Milano. :-)

Bifogat

• IMAG0251-Optimized.jpg
    IMAG0251-Optimized.jpg
    240.4 KB · Visningar: 156
  • IMAG0250-Optimized.jpg
    IMAG0250-Optimized.jpg
    131.6 KB · Visningar: 139
Ett litet tips !

Om man har Arrows 3:1 och har försökt få av bakhjulet har man säkert uptäckt hur pilligt det är att få dit muttern till fästskruven vid skarven mellan burken och röret.

Här kommer en lösning :D

Först svarvar man en "skruv". M10 21mm lång i ena änden och M8 16mm lång i andra änden och sen har man ett NV17 4mm högt i mitten.

TripleSkruv.jpg

Sen monterar man den på hojen med M10an, dra åt rätt hårt. Bra är Nyloc mutter och en bricka.
PaHoj.jpg

Och sen hänger man dit burken och drar fast den med M8an. Även här är en Nyloc och en bricka bra.
BurkMont.jpg

Skall man nu ta bort bakhjulet behöver man bara lossa kolfibersvepet om burken och M8 muttern (med en hylsnyckel utan att behöva kräla under hojen och försöka få dit en nyckel för mothåll) så kan man vrida ut burken så bakhjulet går att lyfta dän.

När bakhjulet är på plats igen är det bara att vrida in burken igen och dra dit M8an inget pill med muttern på balsidan. :tummenupp

Oljekylare

Nån som provat att flytta in oljekylaren under vattenkylaren på en speed triple??? Eller rent av monterat en ifrån Daytonan???

Nån som provat att flytta in oljekylaren under vattenkylaren på en speed triple??? Eller rent av monterat en ifrån Daytonan???
Nej, men jag har gjort nya anslutningar så att en -03 S3 kylare ska passa på en 02+ Daytonamotor. Att flytta kylaren bör inte var något större problem men du behöver göra nya ledningar och infästningar.

Dock är det nog, som du redan är inne på, enklare att använda en Daytonakylare som ju redan sitter under den vanliga kylaren. Då kanske du kan använda infästningarna till den. Enklast är nog att använda en kylare från en 2001 eller äldre Daytona då de har samma typ av banjokoppling som S3an. 2001 och nyare Daytona har en typ av specialkoppling och då behöver den lödas om. Men det går det också, det var det jag gjorde på min.

Själv föredrar jag dock att ha kylaren lite på sidan om framdäcket så att den inte hamnar mitt i allt som däcket kastar upp.

Bifogat

• DSC00393tt.jpg
    DSC00393tt.jpg
    73.8 KB · Visningar: 112
Nej, men jag har gjort nya anslutningar så att en -03 S3 kylare ska passa på en 02+ Daytonamotor. Att flytta kylaren bör inte var något större problem men du behöver göra nya ledningar och infästningar.

Dock är det nog, som du redan är inne på, enklare att använda en Daytonakylare som ju redan sitter under den vanliga kylaren. Då kanske du kan använda infästningarna till den. Enklast är nog att använda en kylare från en 2001 eller äldre Daytona då de har samma typ av banjokoppling som S3an. 2001 och nyare Daytona har en typ av specialkoppling och då behöver den lödas om. Men det går det också, det var det jag gjorde på min.

Själv föredrar jag dock att ha kylaren lite på sidan om framdäcket så att den inte hamnar mitt i allt som däcket kastar upp.

Jo du har rätt ang däcksprutet, tycker bara den sitter lite malplacerad på sidan för sig själv. Jag får se hur jag gör helt enkelt.

Kan säga att den är riktigt snygg IRL.
Blev helt kär :kär
Kommer nog att stå en -11 snart i mitt garage :)

Var och kollade in den i affären i veckan och kan bara hålla med, gjorde sig 10 ggr bättre i verkligheten än på bilder... kul!

Någon som vet var man kan köpa EBC bromsklossar till sin speed triple här i Sverige? Söker även modellanpassade Stompgrips. Förslag mottages tacksamt :)

Kontraktet skrivet....

....i måndags skrev jag kontrakt på min Speed Triple. Hojen beräknas skickas från England nästa vecka och i bästa fall har jag den hemma i garaget om två veckor :)
Jag ser verkligen fram emot våren :banana

Någon som kan ge tips på var jag hittar handtagsvärmare (finns ännu inte orginal till årets modell) samt en kortare nummerskylt/blinkershållare.

Bifogat

• speed triple 2011.jpg
    speed triple 2011.jpg
    63.6 KB · Visningar: 104
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026