Jaha, singel....

Lagom: Tänk så här; om du gör allting själv, som du säkerligen alltid gjort, så kommer resultatet att bli som det alltid har blivit.
Men alla bestämmer själv över sitt liv efter de fyllt 18 - för det hade du väl?

Maestro: Jag kan inte nu komma på vilken sorts uppoffring jag gjort men i stort sett ingen alls. Jag förbjuder inte min sambo till någonting och likadant förbjuder inte hon mig till nånting. För den delen så får jag inte idéer om att dra till horhus med polarna och dela på alla tjejer i stallet(även om jag skojjar om detta ibland) men det fick jag inte innan heller så det var nog ett korkat exempel, som vanligt.

Förstår man inte sambolivet så gör man det bara inte. Det handlar inte om att man promt måste ge upp sitt gamla liv. Kunde man inte bete sig innan kommer man inte kunna bete sig efter man blivit sambo heller.
Klart att man retar sig på diverse saker som att mitt utdrag från belastningsregistret kom idag och då blev hon orolig och öppnade det direkt för att se vad det var.
Fint, det skulle ju lämnas oöppnat till arbetsgivaren.....
Hade man inte varit sambo så hade man sluppit det - men tänker man så är det nog dags att göra slut kanske.

Är det förresten ett liv att leva stupfull med polarna och komma hem nerkräkt och helt oförmögen till att röra sig i 2 dagar efteråt? Stolt man måste vara av sig själv.

Du får gärna ge exempel på vad du tror att du ska bli förbjuden till så kan vi ta upp det.

Jag har 3(TRE) motorcyklar inomhus där jag och min sambo bor. En sandsäck som tar tråkig plats och div andra mongosaker som Optimus Prime + annat skit framme. Ska man förbjuda varandra saker så hör man inte ihop.
Droger behöver man inte acceptera då det oftast bara leder till totalt fördärv, men det är ju lite skillnad också från det och att klia ballen.

Det svåra är väll att ta sig i röva och hitta en ny att leva livet med :va

Så kewken inte blir så skinnlös.

Det blir svårare med åren. De bästa är redan tagna och efter 30 så är man inte normal om man är singel heter det i folkmun, tyvärr.
Vill man inte alls ha barn heller OCH är singel..... ja. Då är man nog massmördare som man blir behandlad.

Var på en midsommarfest för nu 2 år sen där en kille blir påhoppad av en berusad tjej i gänget som undrade vad det var för fel på honom eftersom han var 31år och singel. Då märkte jag att han blev lite stött och sen urartade det helt och blev bråk.
Jag gick emellan och sa att även om du(tjejen) har ett förhållande så är det ju märkbart att det är DIG det är fel på och ingen annan här - singel som dubbel.
Tror hon förstod och drog hem då.

Men faktum kvarstår, de som är singel efter 30års ålder får blickar på sig.

En annan svår sak efter separation är att sätta sig själv i främsta rummet. Som jag upplever det.

Det är nästan alltid bättre att hoppa i galen tunna än att inte hoppa alls!

En annan svår sak efter separation är att sätta sig själv i främsta rummet. Som jag upplever det.

Det är nästan alltid bättre att hoppa i galen tunna än att inte hoppa alls!

Vad ska detta betyda??????????????????? :va

Det blir svårare med åren. De bästa är redan tagna och efter 30 så är man inte normal om man är singel heter det i folkmun, tyvärr.
Vill man inte alls ha barn heller OCH är singel..... ja. Då är man nog massmördare som man blir behandlad.

Var på en midsommarfest för nu 2 år sen där en kille blir påhoppad av en berusad tjej i gänget som undrade vad det var för fel på honom eftersom han var 31år och singel. Då märkte jag att han blev lite stött och sen urartade det helt och blev bråk.
Jag gick emellan och sa att även om du(tjejen) har ett förhållande så är det ju märkbart att det är DIG det är fel på och ingen annan här - singel som dubbel.
Tror hon förstod och drog hem då.

Men faktum kvarstår, de som är singel efter 30års ålder får blickar på sig.

Nja, om man är 30år och aldrig haft ett seriöst förhållande kan jag tänka mig att det ser bra konstigt ut... men 30år och singel är inga konstigheter, inte i storstäderna i alla fall.

Vad ska detta betyda??????????????????? :va

Jo, efter att i, säg dussinet år, haft en gemensam önskan om väl och ve med de kompromisser det ger samt tillgodosett detta inse att man inte har någon att se till utöver en själv. Det kan ta ett tag att bli "egoistisk" igen. Hur långt tag beror troligtvis på flera faktorer såsom ålder, kön, längd på förhållandet, typ av separation, "tjocklek på pannben" etcetera.

Och att har man gjort fel, då har man i alla fall gjort nåt. Inte bara suttit där! Som att be till exempel. De som ber tror att man kan uppnå resultat genom att inte göra nåt alls.

Blev det tydligare?

Jo, efter att i, säg dussinet år, haft en gemensam önskan om väl och ve med de kompromisser det ger samt tillgodosett detta inse att man inte har någon att se till utöver en själv. Det kan ta ett tag att bli "egoistisk" igen. Hur långt tag beror troligtvis på flera faktorer såsom ålder, kön, längd på förhållandet, typ av separation, "tjocklek på pannben" etcetera.

Och att har man gjort fel, då har man i alla fall gjort nåt. Inte bara suttit där! Som att be till exempel. De som ber tror att man kan uppnå resultat genom att inte göra nåt alls.

Blev det tydligare?

Okki, galen tunna, I get it.

-----------------------------------

Jo klart, gör man inget så händer inget. Gör man likadant som man alltid gjort innan så kommer samma saker att alltid hända.

Extra tråkigt när det är barn inblandat. Vad är det för ålder? Hoppas allt löser sig så bra det går!

Ja, det gör ju att det blir lite mer komplicerat.
Men vi skiljs som vänner, och gör allt för att det ska va så smidigt som möjligt för grabben.
Vi har varken bråkat eller skrikit på varandra så han har inte fattat vad som är på gång, men han är ju bara 3 år.

Skönt att det slutade den "enkla" vägen. Det finns en svår väg som jag inte önskar att någon skall få uppleva...

Du reser dig, hittar nya möjligheter, får stor insikt om livet och kan plocka ut det bästa av dina erfarenheter!

Ja det har gått väldigt "lätt", men det beror ju på att vi inte har nåt att vara arga på varandra för, utan gör detta i samförstånd.
Och känner jag efter ordentligt så vill jag detta också, då förhållandet dom senaste månaderna runnit ut i sanden.

Last edited:
Se till att inte vara singel för länge bara.....

Det är ett skönt liv som man snabbt vänjer sig vid, och man inser att ett förhållande inkräktar på den friheten.

Får man inte idka könsumgänge eller ha annan fysisk närhet med det andra könet (?) så suger singellivet efter ett tag. Lösningen stavas lättfotade flickor =)

hur vet du att det inte är nå otrohet inblandad? sa hon de eller ? :va

EFTER REN KOMMER SOLSKEN de har jag hört :tummenupp

Hon vet vad jag tycker om otrohet, att det är helt oacceptabelt, och hon har samma åsikt.

Frågat henne 3 gånger dom senaste veckorna, och när hon berätta att hon ville göra slut så tog jag upp ämnet igen och verkligen poängtera hur viktigt det är för mig, så jag får lita på det hon säger.

Får man inte idka könsumgänge eller ha annan fysisk närhet med det andra könet (?) så suger singellivet efter ett tag. Lösningen stavas lättfotade flickor =)

Precis, varför prenumerera när det finns lösnummer?
Variation är viktigt både när det gäller lektyr och sex, men passar man sig inte så blir sexet i lektyr det enda man får...

Nejtack, jag föredrar att förbruka lösnummrena någon annanstans än i min lägenhet. Då har de svårare att hitta mig sen. Heh. Har man haft ett par stalkers tröttnar man rätt snabbt på dem.

Iofs, men det kan vara jobbigt att fara land och rike runt ibland.

Stalkers kan inte vara så farlga, får se dom som en kul grejj bara, typ. :) (nej, inte haft nån sån själv)

Jag har precis sällat mig till singelskaran. Efter 4,5 år tillsammans, varav ca 2,5 år som sambo, gjorde jag slut kväll. Samtidigt som jag är säker på att jag har tagit rätt beslut och glad att jag äntligen har tagit steget, så känns det jävligt tungt, tomt och visst finns det en del av hjärtat som gråter.

Jag har precis sällat mig till singelskaran. Efter 4,5 år tillsammans, varav ca 2,5 år som sambo, gjorde jag slut kväll. Samtidigt som jag är säker på att jag har tagit rätt beslut och glad att jag äntligen har tagit steget, så känns det jävligt tungt, tomt och visst finns det en del av hjärtat som gråter.

Välkommen, får man väl säga då. Tror inte att jag kan bidra mer till dig än jag gjort till TS...

Vet att det är en klen tröst. Men det blir bättre när man landat.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt