Jaha, singel....

Sambo blir man när dom lämnar tamponger/bindor hos dig, för då tror dom att du vill umgås även om det inte blir något pippande....

Jag har varit med om "kvarglömda" effekter så som tandborstar och dylikt, men det har varit ett övergående fenomen.

För mig och frun tog det 6 veckor.
För andra har det tagit några år.

Min teori är att det är nog bäst för förhållandet att flytta ihop om man tänkt sig att leva ihop med personen en längre tid, för vänjer man förhållandet vid att vara särbo kommer det bara bli svårare att flytta ihop ju längre tid det går... man blir bekväm med att kunna "åka hem till sig" istället för att faktiskt bo i samma lägenhet/hus.

6 veckor?! Det var inte dåligt. Skulle nog aldrig kunna flytta ihop efter sex veckor. Känner man varandra då?

Om man trivs med att klia sig på pungen med ena näven och samtidigt dricka öl med den andra bör blivande sambon veta detta för att undvika otrevliga överraskningar i vardagen.

6 veckor?! Det var inte dåligt. Skulle nog aldrig kunna flytta ihop efter sex veckor. Känner man varandra då?

Om man trivs med att klia sig på pungen med ena näven och samtidigt dricka öl med den andra bör blivande sambon veta detta för att undvika otrevliga överraskningar i vardagen.

Kan du inte göra det när din tjej sitter i soffan med dig ska ni nog inte vara tillsammans.

Kärlek är ju när man känner till den andres alla brister men älskar personen ändå.

Jag håller med om att det var tidigt men inte FÖR tidigt för oss, vi kände att det var rätt så vi körde på. Hon hade precis innan vi träffades (3 dagar innan) köpt en lägenhet och 6 veckor senare var det inflyttning till den lägenheten och hon frågade då om vi verkligen skulle ha två lägenheter... jag tyckte det kändes helrätt så why not liksom.

Nu 6år senare sitter vi gifta i villa med två barn och hund och har det topp. :yoparty

Finns andra tjejer jag varit med där det även efter ett halvår eller ett år inte känts rätt att bo ihop, de personerna hade jag nog aldrig kunnat vara sambo med och än mindre leva livet ut med... vilket också bevisas genom att förhållandena tagit slut av en eller annan anledning.

Det är där jag kommer in för att underlätta splittringen :tungan

Hur lång tid tar det efter att man träffat nån tills man blir sambo?

I mitt fall tog det ett år.. Och tre veckor från sambo till singel :lol

Länge leve ungkarlslivet!

:banana

I mitt fall tog det ett år.. Och tre veckor från sambo till singel :lol

:rofl:rofl:rofl haha. Ja, där ser ni. Man lär inte känna varandra förrens man blivit sambo.

Jag har hört om flertalet vredesutbrott och alla skriverier på facebook vittnar ju om att det tar tid att synkronisera varandra.

Har man gemensamma mål kanske det underlättar.

:rofl:rofl:rofl haha. Ja, där ser ni. Man lär inte känna varandra förrens man blivit sambo.

Jag har hört om flertalet vredesutbrott och alla skriverier på facebook vittnar ju om att det tar tid att synkronisera varandra.

Har man gemensamma mål kanske det underlättar.

Man kanske skulle skapa en kärlekstråd

Jag behöver faktiskt hjälp med en kvinna.. Jag är ju ingen expert på det här som ni säkert förstår :gnissla

Man kanske skulle skapa en kärlekstråd

Jag behöver faktiskt hjälp med en kvinna.. Jag är ju ingen expert på det här som ni säkert förstår :gnissla

Jag som självutnämnd expert kan hjälpa dig.
Av nån anledning så kommer flertalet folk till mig för lite tips så det kan lika gärna vara du.

Outa dig själv nu, vad tynger denna kvinna dig med?
Inte vikten då hoppas jag.... :D

Stämmer det kan man ju flytta ihop hyffsat tidigt ... det är ju trots allt vardagen som sambos som gör att man "nöter" på varandra. O kan nån av parterna inte leva med nån av de upplevda bristerna hos den andra upptäcker man det snabbare.

En sak man bör ha bestämmt innan man flyttar ihop är detta med ekonomin... o hur den ska delas samt ha detta nedskrivet på papper där båda är överens.
Det gör att man oftast slipper en massa huvudverk om det skulle skita sig.
Nu behövde jag o min ex-fru inte detta o då det sket sig så var inte ekonomin nått som var nån stor detalj. Men har kompisar som just detta med ekonomin skjutit saker åt fanders, samt att man inte haft en gemensam syn på hur den ska skötas när man flyttade ihop.

Jag som självutnämnd expert kan hjälpa dig.
Av nån anledning så kommer flertalet folk till mig för lite tips så det kan lika gärna vara du.

Outa dig själv nu, vad tynger denna kvinna dig med?
Inte vikten då hoppas jag.... :D

Jag tror det är bäst att jag skapar den där kärlekstråden :fakta

Kan du inte göra det när din tjej sitter i soffan med dig ska ni nog inte vara tillsammans.

Kärlek är ju när man känner till den andres alla brister men älskar personen ändå.

Förvisso, men är det inte läge att tumma på några av sina principer när man blir sambo då?

Stämmer det kan man ju flytta ihop hyffsat tidigt ... det är ju trots allt vardagen som sambos som gör att man "nöter" på varandra. O kan nån av parterna inte leva med nån av de upplevda bristerna hos den andra upptäcker man det snabbare.

En sak man bör ha bestämmt innan man flyttar ihop är detta med ekonomin... o hur den ska delas samt ha detta nedskrivet på papper där båda är överens.
Det gör att man oftast slipper en massa huvudverk om det skulle skita sig.
Nu behövde jag o min ex-fru inte detta o då det sket sig så var inte ekonomin nått som var nån stor detalj. Men har kompisar som just detta med ekonomin skjutit saker åt fanders, samt att man inte haft en gemensam syn på hur den ska skötas när man flyttade ihop.

Det finns många horribla exempel. De värsta är när killen ska vara "snäll" och hjälpa sin tjej "som inte har det så lätt".

Vilket betyder: Killen är pantad och tjejen utnyttjar det med att shoppa&festa. Fotbollsfruar eller nåt.

Förvisso, men är det inte läge att tumma på några av sina principer när man blir sambo då?

Är det en principsak att du ska klia ballen?

Det är väl ett omedvetet, tvångsmässigt, icke skadligt, beteende som man bara gör sådär.

Man kanske inte behöver göra det som han i filmen EDtv(inte serien).

Märker man att det är nånting som stör i form av att: "Kan du vara snäll och hämta smöret?"
"Nej - jag kliar ballen!"

DÅ har man problem - med sig själv. Annars inget konstigt med att klia sig. Lagom är bäst.

Last edited:
Är det en principsak att du ska klia ballen?

Ballscratching var bara ett exempel. Andra exempel är söndagsfilm med polarna, krogrundor, fritidsintressen m.m. Om nu damen i fråga känner sig undanskuffad av ovanstående, bör man då lägga mindre tid på ovanstående och mer tid på sin sambo och i så fall var möts man på halva vägen?

Har du gjort uppoffringar för ett bättre samliv med din sambo/fru och i så fall vilka var dessa uppoffringarna?

Ballscratching var bara ett exempel. Andra exempel är söndagsfilm med polarna, krogrundor, fritidsintressen m.m. Om nu damen i fråga känner sig undanskuffad av ovanstående, bör man då lägga mindre tid på ovanstående och mer tid på sin sambo och i så fall var möts man på halva vägen?

Har du gjort uppoffringar för ett bättre samliv med din sambo/fru och i så fall vilka var dessa uppoffringarna?

Om de där sakerna är viktigare än sambon så är man inte mogen för ett förhållande skulle jag säga.
Nu säger jag inte att man inte skall umgås med sina polare eller gå på krogen men någonstans måste man förstå skillnaden mellan att leva i ett förhållande och att vara singel.
Är man i ett förhållande så skall man åtmindstone vilja vara med den personen och inte bara när det passar för att man inte hade biljard med polarna eller 10 pubar att besöka eller bio med bästisen eller veckobesöket på stripklubben.

Så i den meningen, ja man gör justeringar i vardagen när man går in i ett förhållande och ja, det görs ännu mer justeringar när man blir sambo. Men som sagt, är man inte redo för de justeringarna och faktiskt vill det så är man inte redo heller.

Eller skulle du vilja planera ihop en filmkväll med din sambo och då får höra att nejdå, hon skulle visst ut och fika med polarna och imorrn går inte heller för då skall hon shoppa skor med några andra väninnor och fredagkväll fattar du väl inte att det går för då är det schlagerkväll och lördag fattar ju vem som helst att det inte går för då måste man till Laroy/Sturehof/White Room eller what ever... man hör ju direkt, det där är inte en tjej som vill vara sambo... och samma sak gäller en själv.

Bra svar Carnivore, vilka "justeringar" har du gjort för att hitta balansen?

Som singel hade jag krognota på 12-13000:-/mån kanske och nu kommer jag inte upp i en tredjedel av det på ett år.

Man köper inte fullt lika mycket leksaker bara sådär för det finns oftast andra saker man bör skaffa till hemmet istället.

Helt enkelt är det justeringar för att vara en bra familjefar istället för den partande singeln man var innan.

Men när vi träffades och bodde i stan (3 första åren) så var det en del party ändå men då var tjejen oftast med för det var ju ändå henne jag allra helst ville umgås med fast inte alltid bara vi två.
Sen kanske man prioriterar lite resande istället för krogen också.

Helt enkelt, man skaffar gemensamma prioriteringar.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt