Japan, världens bästa land?

Åter till diskussionen: Hade ni hellre sett robotar än den invandringen av flyktingar som anlänt här?

Robotar ftw!
Fast, det billigaste sättet att tillverka robotar borde vara att vidareutveckla hjärnkontrollen som de experimenterar med på råttor och sedan använda invandrare som bioteknologi och helt enkelt gröpa ur lite onödiga delar i hjärnan och peta in ett styrchip.
Billig robot att producera, och billig att hålla i drift. ;)

Åter till diskussionen: Hade ni hellre sett robotar än den invandringen av flyktingar som anlänt här?

Idén med arbetsinvandring/ökat barnafödande bygger på kortsiktigt planerande att vi alltid ska ha en ökande befolkning som betalar för den mindre tidigare arbetande befolkningen.

Känns lite som USAs lösning på alla budgetunderskott, tillverka mer pengar..

Jag ser hellre att en robot tar städar åt mig än att en Zigenare rotar igenom mina tillhörigheter när jag har blivit gammal och senil, men det är visst inte riktigt PK att tycka så så det har jag inte tänkt säga.

Japan

Kan bara hålla med gammelgixxern. Efter tjänsteresor till Japan börjar man sakta förstå vilket underbart land det är. Jag hade tagit ett expatkontrakt dit vilken dag som helst.

Tyvärr har Japan trots all sin teknik och export svårt att få ordning på finanserna, men jämfört med att vara världens vuxendagis utan motkrav tar jag robotar vilken dag som helst.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8