Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Micke™;5031885 skrev:Köp nån sån där fet låda med ett helt batteri smällare/raketer. Mest Bang for the buck.
OT, varför inte bara elda upp en tusing? Mindre farligt och man skräpar inte ned.
Men det är ju dom lådorna jag menar. Vissa är totalt kassa. Sedan smäller jag upp en tusing för att det finns barn i sällskapet och lika självklart som tomten vid jul är krutdoft på nyår.
Hoppas dom förbjuder skiten
OT, varför inte bara elda upp en tusing? Mindre farligt och man skräpar inte ned.
Hundägare?
Hundjävlarna pissar ju på sig av alla smällar. Tur att man bor på landet där det är aningen lugnare
Typ vaska....för varje 1000 spänn i fyrverkerier så eldar man upp en tusenlapp vid sidan av.
Det är så de gör på Östermalm har jag hört![]()

Hundägare?
Hundjävlarna pissar ju på sig av alla smällar. Tur att man bor på landet där det är aningen lugnare
Kolla om någon lokal handlare har visning..
Här i hålan skjuter en handlare av allt i sortimentet några dagar innanbara notera vad som är bra och köpa
![]()

Glöm ej att kyla väl bara!!det är som med allt annat; ska det bli bra får man görat själv![]()

Glöm ej att kyla väl bara!!
Nitroglycerin:
Den industriella produktionsprocessen använder en blandning med proportionerna 50:50 av högt koncentrerad svavelsyra och högt koncentrerad salpetersyra. Detta skapar nitroniumjoner som blir attackerade av glycerinets nukleofila syreatomer. Nitrogruppen NO3 blir då adderad.
Användning av starka syror resulterar nästan alltid i en exoterm reaktion (d.v.s. värme är produceras), och denna reaktion är inget undantag. Om blandningen blir för varm kan den explodera. Syrablandningen tillsätts långsamt ett reaktionskärlet innehållande glycerin. Reaktionskärlet hålles nerkylt till ungefär 0*°C. Kärlet har en nödöppningsdörr på botten och därunder finns en stor bassäng med kallt vatten. Om sensorerna i blandningen upptäcker att temperaturen höjs för snabbt, så kan hela blandningen släppas ut i isvattnet som förhindrar en möjlig explosion.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Nitroglycerin
Försökte i tonåren... Gick bra, men jag gör inte om det!
Vi kunde faktiskt fiska ur en del droppar NG ur syrasoppan... men det blev varmt och farligt.![]()

Kattägare, han tror domedagen är kommen varje nyår...
Kattägare, han tror domedagen är kommen varje nyår...

Förbjud katter! Dem har morrhår.
![]()
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!