busaturbo
342km/h on ice
Nope... alla värstingdäck (Slicks, Race, Supersport) har stålkord... resten har "billigare" material.
http://www.us.metzelermoto.com/web/products/technology/production/default.page
Det senaste är dock att som Metzeler börjar laborera med olika spänd tråd i olika delar av däcket (Interact) för olika uppförande o grepp vid olika nedläggningsvinklar på en torr o varm racebana - vilket ju är ointressant här.
Faktum kvarstår, att de bästa race-däcken idag har stålkord.
Mig veterligen också alla Slicks. Man vill ju även behålla värme i däcken vilket stål är komposit överlägset.
Dock kanske det är lite av hemligheten här (?) - att välja ett däck som tål centripetalkraften bäst ifrån dubben. Det borde kanske vara racedäcken om man kan få i dubben utan att skada korden, men vad vet jag...?![]()
Hmmm va konstigt.
Jag köper mina slicks av Filip Backlund o jag har köpt dunlop o conti av han o dunlop har utan tvekan den stabilaste stommen o det finns inte ett spår av stålkord i dom eller i conti slicksen,bara där fäljen ligger mot däcket finns det stålkord.Hmmmm märkligt

. Hastigheter lite över 100 blås på runbana och gärna på ett hjul åt gången när jag klarar det. Så det skulle det var intressant att testa korv. Elimenera risken för punka helt enkelt. Risken med korv är nog att däcket blir för mjukt så att dubben kan vicka mer och nöta mer i däcket än vid hårt pumpat. Vet iofs inte hur hårda, tunga och tighta korvarna är i ett crossdäck och hur de beter sig/känns kontra luftslang.