Dieselvärmare Octavia 1.9TDI -08

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Någon som vet hur man får igång den? Verkar vara tidsinställd, finns ingen snabbknapp på fjärren till bilen :död

Vad är det för värmare? Den borde ha en egen fjärr eller instrumentering inne i bilen.

Ingen aning faktiskt. Fick den från jobbet igår i väntan på att min ska komma i januari

Är det en komplett värmare som sitter i då ?
Det sitter ju normalt en värmare utan vattenpump och klocka i tdi'erna för att hålla värmen uppe när det är riktigt kallt. Dom startar automagiskt vid behov.

Är det en komplett så skall det finnas et litet tidur någonstans i kupen + eventuell fjärr till.

Det sitter ju normalt en värmare utan vattenpump och klocka i tdi'erna för att hålla värmen uppe när det är riktigt kallt. Dom startar automagiskt vid behov.

Är det en komplett så skall det finnas et litet tidur någonstans i kupen + eventuell fjärr till.
Fast den värmaren håller väl bara dieseln varm så att inte den paraffinerar? :va

En del VW dieslar har tillsatsvärmare för att motortempen inte ska rasa under dräglig nivå. Oftast en Webasto eller Eberspächer, denna går igång per automatik när motortempen är under en viss brytpunkt (motor i drift). Dessa kan byggas om till parkeringsvärmare, kostnad runt 3000kr. Då kan det styras endera från bilens inbyggda menysystem, ett tidur, en fjärr eller en kombination.

Finns där sådan funktion, bör det ligga en manual i bilen..

Värma bränsle? Paraffinera? Är inte det gammalt bekymmer med dagens MK1 diesel??

Hm, låter som jag får gå ut och leta efter ett tidur i bilen då. Det ska som sagt finnas men frågan är bara vart.

Manualerna har försvunnit sen länge, glad att jag iaf fick två nycklar till bilen. Annars så får jag väll slå en pling till dom som levererat moppemobilen och fråga hur fasen sakerna funkar!

Hm, låter som jag får gå ut och leta efter ett tidur i bilen då. Det ska som sagt finnas men frågan är bara vart.

Manualerna har försvunnit sen länge, glad att jag iaf fick två nycklar till bilen. Annars så får jag väll slå en pling till dom som levererat moppemobilen och fråga hur fasen sakerna funkar!

Öppna handskfacket, där hade jag på en Octavia. Eftermonterat skit som bara drog ur batteriet.
Om du har stor färddator så kan det finnas i menyn där, läs manualen :mattias

Hittade manualen till bilen efter en del om och men.

Jag har blivit lurad, finns fan ingen värmare i den! Inget från fabrik och inte heller något som kan styra en eftermarknads. Finns det så är det via fjärr och då har någon jävel norpat den :4skrika

Satan i gatan -10 i t-shirt är inte ok!

:mattias

Ofta kan man höra den eftergå en stund när man precis har stannat efter en kort bilresa.

Dessa kan byggas om till parkeringsvärmare, kostnad runt 3000kr. Då kan det styras endera från bilens inbyggda menysystem, ett tidur, en fjärr eller en kombination.

Jag vill gärna veta hur man bygger om den för 3000 uppgifter jag har fått är runt 16000.
Det börjar ju bli jäkligt kallt nu.

Jag vill gärna veta hur man bygger om den för 3000 uppgifter jag har fått är runt 16000.
Det börjar ju bli jäkligt kallt nu.

Om priset är 16000 borde det betyda att din bil inte är utrustad med en Webasto/eberspächer tillsatsvärmare från grunden.
Troligen har du elektrisk värmare...

Hittade manualen till bilen efter en del om och men.

Jag har blivit lurad, finns fan ingen värmare i den! Inget från fabrik och inte heller något som kan styra en eftermarknads. Finns det så är det via fjärr och då har någon jävel norpat den :4skrika

Satan i gatan -10 i t-shirt är inte ok!

Kolla om du har en webasto/dekal på plåten mellan strålkastarna.

Nästan alla passater/touran/golf/caddy har sådan monterad från fabrik sen 2004.

Då som tillsatsvärmare och INTE parkeringsvärmarfunktionen som du e ute efter.

*/ ?>
Back