dum dummare dummast

Hur kunde bilen åka iväg av sig själv sådär enkelt när den inte rörde sig en millimeter när hon försökte köra iväg med den? :va Nog för att hon verkade ha haft sommardäck, men har inte dom där nog med elektronik för att tom kvinnor ska kunna köra dom?

hahaha... underbart.

Hur kunde bilen åka iväg av sig själv sådär enkelt när den inte rörde sig en millimeter när hon försökte köra iväg med den? :va Nog för att hon verkade ha haft sommardäck, men har inte dom där nog med elektronik för att tom kvinnor ska kunna köra dom?

Växel = drive
Gas = tomgång

Skillnaden tror jag ligger i gaspådraget och att hon ger bilen hjälp till snö istället för ishalkan hon tagit fram med gasandet. :död

Last edited:
Tja, jag har lyckats med att stå stilla med växeln i (manuell) och alla fyra hjul roterandes (4x4) och ja jag har vinterdäck!

Dock har jag inte kommit på något så dumt som att gå ut o hjälpa bilen på traven medans drivlinan är igång, det bäddar för att jaga bilen så fort den får fäste.

GRus eller ris (en hög med grenar, inte mat) är alltid bra att ha i bagaget såhär i vintertid. :)

Det kändes faktiskt inte bra att lägga ur växeln. Det bara är så. :kvinna

Ja se kvinnor...Varför backade hon inte? :va

En liten tanke...om bilen skulle ha haft "keyless go" skulle den ha stannat före huset? :rolleyes:

jag har gjort sådär flera ggr, låtit drivningen vara på medans jag puttat.

Dock så har jag inte ställt hjulen mot närmsta hårda föremål, och jag går inte bak och puttar utan puttar i dörrkarmen.

jag har gjort sådär flera ggr, låtit drivningen vara på medans jag puttat.

Dock så har jag inte ställt hjulen mot närmsta hårda föremål, och jag går inte bak och puttar utan puttar i dörrkarmen.

Håller med, hänt många många gånger att man gjort liknande, men aldrig stått och sett på medans bilen försvunnit i fjärran än. Då har man ändå lurvat runt med sand, golvmattor, kartong, jackan osv och lagt under hjulen:D

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt