Hojspel.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Pendlarmoppe
Tjo.

Jag undrar om nån kan rekommendera ett någorlunda färskt spel där man kan köra hoj som en dåre? :)

Roadrash!:D

Road rash 2!!!! Bara damma av din gamla Sega 16bit och handla :D

Varför görs det inte ett lika roligt mc-spel som det igen :va

Fakk vad sen jag var :näsblod

Lite sen kanske, men det gör inget när du nu kommer med så bra tips:tummenupp Road Rash är skiten:yoparty

Hehe, jag var nintendo fanboi på den tiden. ;)
Hmm..
När man kikar runt efter nån analog liten kontroll i form av ett styre ser det jävligt dåligt ut med det. Minns att det fanns sånt förr, på stenåldern, när jag senast spelade sånhär spel... Men nu verkar det ha dött ut.

Mx VS Atv unleashed (?) Vet jag att det fanns både motard och mx på.

Vågar inte svara på ifall det släpptes till Pc.

finns det nåt bra MX spel till PC? eller ännu bättre motard?

Hmm..
nail'd och Reflex MX vs ATV?
Iofs vet jag inte om det finns motard i dem... Har inte testat dem heller..

Burnout paradise har ju hojar, spelat det lite... Men jävlar vilken total avsaknad av hojkänsla det är att köra hojarna i det spelet. Man kanske borde ta o flexa sin gamla spelutvecklarutbildning och göra ett riktigt hojspel. Verkar vara dåligt med dem nuförtiden.

När jag var i Spanien senast så fanns det på spelhallarna motorcykelspel där man satt på en plastmotorcykel och körde, man kunde svänga enbart genom att luta sig.

Köp en gammal rasad race 2t och bygg en sån!
sen ställer du en rökmaskin bredvid och blandar i en droppe Castrol i rökvätskan....

När jag var i Spanien senast så fanns det på spelhallarna motorcykelspel där man satt på en plastmotorcykel och körde, man kunde svänga enbart genom att luta sig.

Köp en gammal rasad race 2t och bygg en sån!
sen ställer du en rökmaskin bredvid och blandar i en droppe Castrol i rökvätskan....

Det hade fan varit rätt najs att bygga något ställ där man ställde en riktig hoj, med lite rullar för bakhjul o sånt, samt lite annat skoj för att känna av lutning m.m. o sedan bara en stor jävla välvd skärm, eller en skärm på hjälmen... Sen är det bara att starta hojen och köra som en dåre, VR style. ;)
Antagligen är det bättre med en stor välvd skärm med tanke på VR-sjuka...

Iofs hade nog mina grannar blivit lite tjuriga om jag ställt hojen i lägenheten o brummat loss. :)

Det hade fan varit rätt najs att bygga något ställ där man ställde en riktig hoj, med lite rullar för bakhjul o sånt, samt lite annat skoj för att känna av lutning m.m. o sedan bara en stor jävla välvd skärm, eller en skärm på hjälmen... Sen är det bara att starta hojen och köra som en dåre, VR style. ;)
Antagligen är det bättre med en stor välvd skärm med tanke på VR-sjuka...

Iofs hade nog mina grannar blivit lite tjuriga om jag ställt hojen i lägenheten o brummat loss. :)

Jag har sett simulatorer för cyklister.
Skapta som du skriver, men för trampcykel.
Tjöp en sån, byt däck till trampcykeldimesion och testa hur högt fartangivelsen går.
[YOUTUBE-ID]xDjQr5IqBr4[/YOUTUBE-ID]

Tjöp en sån, byt däck till trampcykeldimesion och testa hur högt fartangivelsen går.
[YOUTUBE-ID]xDjQr5IqBr4[/YOUTUBE-ID]

Behövs nog nåt lite mer avancerat, men det ska nog inte vara helt omöjligt att fixa, heh. :) Sedan var det ju snyggt att ha multiplayer o skit... Hmm.. Undrar om det går att få tag på lite riskapitalister o sånt.. Jag menar, om man komme under 10k för riggen borde ju iaf en del hojåkare här i norden vara lite småintresserade. ;)

En bekant till mig köpte en sån trainer, skruvade fast sin cykel och laddade en av bergsetapperna från touren...
Trainern bromsar således allt efter stigningen på banan, så i dom värsta passagerna stod han upp och segade på lättaste växeln.

Killen är ruskigt vältränad, en riktig cykelnerd, men jag tror att han försökte säkert tio gånger innan han ens kom i mål....

Att försöka göra tider dessutom... Glöm det.

Känner att jag måste svara här! Spelar med en trådlös 360-kontroll till datorn, och det är nästan ett krav för att spelen nedan skall vara kul. Tog några printscreens!

SBK-X

Underbart spel som kräver tålamod och skicklighet när man kör på 'simulation mode' och svårigheten på max. Enda spelet hittils jag kört där AI-spelarna kör ifrån en, även på raksträckorna! :gnissla Riktigt utmanande och även tidskrävande, men det är en fröjd för ögat. Öhlinarna dyker upp när man som minst anar det, finns säkert fler exempel men har bara demot än sålänge, vilket betyder 1 bana och endast 2 sorters motorcyklar att köra. Hoppas på att spelet ligger under granen i år :Bugar

Man märker av däcktemp, bromsarnas hälsa, wobbel, kroppsplacering etc. Alla tänkbara faktorer finns med, vilket kanske kan vara till besvikelse för er som kört på bana. På riktigt. Men för mig räcker det långt!
För hög hastighet in i kurvan ger garanterad marksyning, frambromsen rör man inte då heller, för det ger nästan garanterad lowside. Det går att vurpa på alla tänkbara sätt! Tillfredsställelsen är total när man lyckats med 3 vurpfria varv OCH bra placering!

sbkx2.jpg

sbkx1.jpg

sbkx4.jpg

sbkx3.jpg

MX vs ATV: Unleashed

Ptja, ett rent skitspel skulle de flesta säga. Men det har gett mig och min lillebror många fina stunder och kan vara riktigt roligt. Mycket inriktat på FMX, alla tänkbara lufttrick finns med. Urusel grafik, spelet är portat från spelkonsoll. 16:9 finns ej med, så bilden blir utdragen. Inga riktiga märken på crossarna, men skyddsutrustningen är riktig. Oändliga valmöjligheter och kombinationer finns, kan vara skoj.

mx1ws.jpg

mx2ws.jpg

mx3ws.jpg

mx4ws.jpg

Redigerad bild!

Last edited:
GTA 4 kan du ju köra hoj i :D.
Köp GTA 4 + The Lost and Damned.

Iofs inget renodlat hojspel direkt. Men du kan ju röja järnet i alla fall :tummenupp

[YOUTUBE-ID]DbUfqC8TrPM[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...