En vit jul utan alkohol?

Ok att dricka alkohol vid jul

• Antal röstningar
    0
Hmm..
Mina föräldrar har nog alltid haft ett ganska vettigt förhållande till alkohol. Det blir 1-3 snapsar på hela julafton för far, mor dricker bara vin eller glögg...
Själv har jag aldrig tyckt om att dricka varesig öl eller sprit till mat, och eftersom att julen mest är en jävla massa ätande hela tiden så dricker jag oftast inget alls på julen.

Nu har *jag* ju iofs inga barn, men alla mina syskon har, och det börjar vara dags för syskonbarn i en del fall. Och vi träffas på julafton.

Både mor & far har alltid haft någon stolhet i att julafton ska vara nykter så det blir den, hade annars inte tackat nej till lite starkglögg :)

Får man inte dricka under ansvar heller. Pollen är ju klen tycker jag.
Vill jag smutta i mig 5-6 öl under julafton kan jag väl göra det utan att skalla farsan och nita syrrans ungar..

Däremot kommer jag vara spiknykter på midsommar..

Jag tyckte fyllisar var roliga när jag var liten. Jag ville alltid att åtminstone en skulle bli drängfull på julaftonskvällen så man kunde få användning av sina nya tuschpennor.:clown

Får man inte dricka under ansvar heller. Pollen är ju klen tycker jag.
Vill jag smutta i mig 5-6 öl under julafton kan jag väl göra det utan att skalla farsan och nita syrrans ungar..

Däremot kommer jag vara spiknykter på midsommar..

Har du också jouren? :död

Last edited:
Visst kan man ta EN öl till maten, och EN snaps, men gör man det har man förverkat möjligheten att köra bil den dagen, och det är det inte värt.

Så gott är det inte med öl/snaps.

Å andra sidan är det så tråkigt att köra bil att jag gärna tar mig en matsup enkomt för att slippa skjutsa runt folk.

Jag kommer att ha en riktgiyt vit jul! Kommer säkert att kallas för "snögubben" eller "damsugaren" efteråt! :)

Ok jag ska föröska vara seriös.. För ungarnas skull så tycker jag att man kan låta bli att drick!
Sen är det ju inte alla som har ungar heller och då måste man ju få dricka om man vill de, blir ju betydligt roligare jul ju mer man dricker också! :mattias

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back