En vit jul utan alkohol?

Ok att dricka alkohol vid jul

• Antal röstningar
    0

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
En vit jul utan alkohol för barnens skull tycker jag är en självklarhet, men inte många som håller med då de ser julfirandet och jul ledigheten som ett tillfälle att supa till det. Många tycker det hör till julen, glöggen, snapsen till sillen osv.

Om barnvakten skulle vara full skulle du tycka det vore ok? Lika ok som om man vore full själv i sällskap med sina egna barn eller släktens ungar?

Är alkohol så pass viktig i svenska traditioner eller kan du avstå?

Www.vitjul.se så man får lite mer kött på benen.

jag har inga probs att skippa spriten till jul...en riktigt god julmust är klockren.

är till och med less på festandet på nyår..:gammal

traditioner du vet!

det hade väl varit önskvärt med måttligt intag av rusdrycker, särskilt om man vet med sig att man blir våldsam men det kommer ALDRIG att hända tyvärr men ett par snapsar under kontrollerade former till julasillen ser jag inga problem med!

traditioner du vet!

det hade väl varit önskvärt med måttligt intag av rusdrycker, särskilt om man vet med sig att man blir våldsam men det kommer ALDRIG att hända tyvärr men ett par snapsar under kontrollerade former till julasillen ser jag inga problem med!

Ungefär så resonerar jag med... brukar bli nån julsnaps till sillen och folköl (just för att det smakar bättre med öl till).

Tycker det är lite väl svart/vit syn på det hela när man pratar om att ha vit jul osv... själv ser jag till att det blir en jul utan fylla, det räcker för mitt samvete.

Kan man inte hantera alkohol tillsammans med barn så bör man ju ser över sin situation.
Men att leka iogt:are bara för att det är jul och man har barn är väldigt fånigt.
Man kan ju faktiskt dricka alkohol utan att bli full.

Själv kommer jag dricka glögg, whiskey och kanske nån Irish coffee på kvällen men hoppar över fyllan.
Men någon gång i min dotters liv så kommer hon få se mig alkoholpåverkad, det är jag övertygad om och jag ser inget problem med det heller. Däremot kommer hon inte få se mig "Hasselhoff-full"...

Ungefär så resonerar jag med... brukar bli nån julsnaps till sillen och folköl (just för att det smakar bättre med öl till).

Tycker det är lite väl svart/vit syn på det hela när man pratar om att ha vit jul osv... själv ser jag till att det blir en jul utan fylla, det räcker för mitt samvete.

brukar ta en julasnaps med svärfar, inte för att gillar skiten utan för att han insisterar då han vet att jag hatar snaps och tycker det är så kul när jag grimaserar illa, fan ta honom:D

annars tillhör jag dom som skippar alkohol under julen mest för att jag är så förbannat trött och har tre små knoddar hemma.

Jag känner inte att jag måste dricka för att man brukar göra det då eller då. Jag kan smutta på en whisky en måndagskväll och vara nykter varenda helg i ett halvår. Måsten och alkohol, i betydelsen att man måste bli full bara för att det är helg, har jag skippat för länge sen.

En sak som är intressant är att jag under min barndom aldrig sett mina föräldrar påverkade med undantag av juldagen då spriten flödade.
Jag dricker själv måttligt, inte speciellt ofta hemma och då kanske ett enstaka glas vin eller öl och det kan dröja månader mellan dryckestillfällena. Anser mig själv ha en rätt vettig inställning till alkohol och tror i min enfald att det beror på mina föräldrars avslappnade inställning. De köpte t.o.m. ut åt mig när jag va 16 även om det bara var några bira.

Sen så blir det såklart julfest/firmafest där man som oftast avslutar i city och kortet dras som aldrig förr och drinkarna sprutar men det händer ju också bara 2-3 gånger per år.

Haha, köper jag en platta öl hem så måste jag kasta den efter ett par månader för att bäst före datumet gått ut.

Jävla Bullysmile....du kan dra åt helvete. Du har triggat mig att bli vuxen :mad:

Varför helt vit just på jul när det inte är så annars?

Ljusgrå är min jul. På kvällen efter att ungen lagt sig blir det nog mer grått.

Visst kan man ta EN öl till maten, och EN snaps, men gör man det har man förverkat möjligheten att köra bil den dagen, och det är det inte värt.

Så gott är det inte med öl/snaps.

Ingen sprit mycket beroende på att julen tillbringas i Dubai.
Annars anser jag att en liten snaps och öl till sillen är ett måste, ett kulturarv som skall förvaltas....
Fast julmust e funkis de me!!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back