Hotell i Malmo?

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Jag och frugan tänkte ta en helg i Malmö. Därför söker jag vettigt hotell. Gärna nära shopping, tågstation och någorlunda billigt. Dock ska det vara i fint så inte alltför billigt.Det ska vara en myshelg för oss båda för att hitta tillbaka lite i vårt förhållande.

Kolla hotell på Stortorget eller på Gustav Adolfs torg. Det är mitt i smeten och garanterat inte billigt. Tror det är Scandic som ligger på Gustav. På Stortorget finns där två stora hotell men kommer tyvärr inte på vad dom heter. :(

Kollade på hitta.se och Rica heter det ena på Stortorget, har aldrig varit i behov av att bo på hotell i malmö så kan inte säga kvalité eller prisklass.

Annars finns Hilton på Triangel, oxå centralt och ligger precis vid början av gågatan. Definitivt inte billigt.

Hoppas ni har en trevlig vistelse i Malmö. :tummenupp

TS: Jag kan nog fixa ett hyfsat pris åt dig på Noble House om du är intresserad. PMa om du är intresserad.

Varför inte åka över sundet?
Varför inte bara svara på frågan.Vi brukar bo på s:t Jörgen. För 600 har vi tagit s.k "kabinrum" tyst rum utan fönster; perfekt om man ska sova en natt för vidare färd ut i Europa/kommer till Sverige o vill sova innan vidare färd eller bara stanna kvar o shoppa :)

Helt okej frukost, saknade inget.

http://www.scandichotels.se/stjorgen

Rum i olika prisklasser.

Last edited:
Kolla hotell på Stortorget eller på Gustav Adolfs torg. Det är mitt i smeten och garanterat inte billigt. Tror det är Scandic som ligger på Gustav. På Stortorget finns där två stora hotell men kommer tyvärr inte på vad dom heter. :(

Kollade på hitta.se och Rica heter det ena på Stortorget, har aldrig varit i behov av att bo på hotell i malmö så kan inte säga kvalité eller prisklass.

Annars finns Hilton på Triangel, oxå centralt och ligger precis vid början av gågatan. Definitivt inte billigt.

edit: trött som fan, missa någorlunda billigt. :gnissla sorry :)

Varför inte åka över sundet?
Varken jag eller frugan trivs på andra sidan.

Rica ska kollas upp. Hilton var faktiskt inte så dyrt. Runt 700kr just nu i alla fall. Perfekt att det ligger vid triangeln.

TS: Jag kan nog fixa ett hyfsat pris åt dig på Noble House om du är intresserad. PMa om du är intresserad.

Såg helt ok ut. Ska kolla närmare och återkommer eventuellt. Om inte så tack för ditt erbjudande.

Varför inte bara svara på frågan.Vi brukar bo på s:t Jörgen, nära centralen. För 600 har vi tagit s.k "kabinrum" tyst rum utan fönster; perfekt om man ska sova en natt för vidare färd ut i Europa/kommer till Sverige o vill sova innan vidare färd eller bara stanna kvar o shoppa :)

Helt okej frukost, saknade inget.

http://www.scandichotels.se/stjorgen

Tack för tipset men såg inte så inbjudande ut.

Scandic St Jörgen är helt ok en jobbnatt i Malmö, men knappast för dig & donnan som "myshelg" (tycker inte jag iaf...)

Kör på Hilton, bo högt upp, där är fräscht. Och lycka till! :tummenupp

http://sv.hotels.com/de1279381/hotell-i-malmo-sverige/ :)

Tänkte på Hotell Baltzar om ni gillar lite "oldfashionstyle" rum. Själv är jag den moderna typen och hade nog satsat på Hilton (har inte bott där själv), det känns maffigt på något sätt med ett rum högt upp med utsikt över hela sta'n.

Vill man ha mys med tjejen vet jag inte om Hilton är bästa valet. Rätt trista rum, men fräscht och ganska modernt såklart. En fördel är väl iofs deras söndagsbrunch, som är att rekommendera!

Renaissance Malmö Hotel‏ e mitt förslag, klart lite halv dyrt men vilken skillnad mot det billiga. Kanon personal och allt superfrächt, kanon frukost som när jag bodde där sist serverades till kl 13 :yoparty
och man behövde inte lämna rummet förän 14 vilket e super när man vaknar upp och utövar lite romans på morgon kvisten :tuttar

Det får bli Hilton men jag tackar för alla svar. Nu kommer nästa fråga.
Är det gångavstånd (med lite packning) från järnvägstationen i Malmö till triangeln?

Är det gångavstånd (med lite packning) från järnvägstationen i Malmö till triangeln?

Citytunneln är ju invigd nu, så sitt kvar på tåget förbi Centralen och hoppa av vid nästa station, som heter Triangeln. Då kommer ni upp precis på baksidan av Hilton!
För att svara på frågan, om det inte är tåg ni kommer med. Det är nog inte riktigt gångavstånd från centralen, om man har väskor. Skulle gissa att det tar 15-20 minuter att promenera, men det är gågator hela vägen.

Slå in Triangeln Malmö på Google Maps. Har ni lätt packning är det inga problem att promenera dit. Annars är en taxi att rekommendera (se upp för att bli blåsta bara). Annars är ju Citytunneln tagen i bruk, men jag har ingen koll på stationerna. Möjligt att Triangeln är en av dem. Då kan du åka tåg dit från Centralstationen.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt