Vilka däck Kawa GPZ 900 -84?

Kajja

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 900 R 84
Köpte mig en Kawa 900 gpz 900 r 84 med bra däck !!!!!!
Men tycker att det är dags att sätta på nya ändå eftersom dom vart ditsatta 2008 och i mitt tycke ser skumma ut.
Nu till frågan.
Vilka däck är bra till Kawan.
Tänkte beställa på nätet.
Monterar o balanserar själv.
Tackar på förhand.

2008 ?
Inte behöver du byta pga ålder på däcken i alla fall.
Vad har du för dimentioner på däcken då. 16" ?

Vad ska du ha hojen till, vad prioriterar du? Knäskrap, lång livslängd. Regnkörning?

Mats

Ser skumma ut? :va Löddrar dom eller ser dom bara inte coola ut vid korvmojjen? Däck från 2008 är det inga som helst problem att köra med, så länge dom har mönster kvar. Ska du byta så passar ett par svarta landsvägsdäck, helst runda.

Ser skumma ut? :va Löddrar dom eller ser dom bara inte coola ut vid korvmojjen? Däck från 2008 är det inga som helst problem att köra med, så länge dom har mönster kvar. Ska du byta så passar ett par svarta landsvägsdäck, helst runda.

jag har sånnadär svarta rund. Fungerar skitbra! Köp

:D

Sajpningen åt fanders ligger för långt ifrån varandra,midja på kanterna troligtvis till HD eller något annat långsamt gående fordon.

Allrounddäck med bra betta sökes.

Får sätta mig ned när jag får tid att läsa på om dagens däck och läsa lite utländska siter där dom gör däcktester på olika underlag.
Trodde man kunde gå en genväg men det sket sig.

Last edited:
Hej.

Hojdäck.se använder 4 frågor för att avgöra vilken sorts däck du bör använda.

1. Vad har du för hoj? (svaret redan givet)
2. Vad använder du hojen till? (pendla till jobbet,nöjeskörning, touring)
3. Hur kör du? (hetsigt, mjukt, fort etc)
4. Vilka personliga önskemål har du? (regngrepp, torrgrepp,livslängd etc)

Därifrån är det lättare att hitta rätt däck för dig och ditt behov.

Rent spontant skulle jag nog säga Michelin Pilot Active eller kanske Metzelers Lasertec.
Bra allrounddäck med bra mil. Michelinet har dessutom ganska bra våtgrepp.

Last edited:
Metzler ME33 fram / ME99A bak, 16"-fram/18"-bak fungerade utmärkt då det begav sig.

Sajpningen åt fanders ligger för långt ifrån varandra,midja på kanterna troligtvis till HD eller något annat långsamt gående fordon.

Allrounddäck med bra betta sökes.

Får sätta mig ned när jag får tid att läsa på om dagens däck och läsa lite utländska siter där dom gör däcktester på olika underlag.
Trodde man kunde gå en genväg men det sket sig.

Problemet är att dimentionerna på din hoj gör att man kan inte välja det senaste i däckväg. 2000mil och supergrepp finns inte. Det blir kompromiss. MEN är det 17 hjul på så blir det lite lättare. Troligtvis är det som Fortpelle säger. 16-18 tum.
Till dom dimentionerna finns det inga däcktester att läsa överhuvudtaget.
Undviker du udda märkes som "tjingshong" och "hockuspokus". Håll dig till dom kända märkena så får du bra däck.
Bridgestone BT45 om dom finns i dina dimentioner är väldigt bra däck för äldre hoj. Kolla dom.

Mats

jag såg i Lelles katalog att de Metzeler jag refererade till är mönstren sålda/kopierade och tillverkas av "Check & Chong" numera... troligtvis med övervägande sannolikhet är de av sämre kvalisort än de som gjordes av org. tillverkaren.

Problemet är att dimentionerna på din hoj gör att man kan inte välja det senaste i däckväg. 2000mil och supergrepp finns inte. Det blir kompromiss. MEN är det 17 hjul på så blir det lite lättare. Troligtvis är det som Fortpelle säger. 16-18 tum.
Till dom dimentionerna finns det inga däcktester att läsa överhuvudtaget.
Undviker du udda märkes som "tjingshong" och "hockuspokus". Håll dig till dom kända märkena så får du bra däck.
Bridgestone BT45 om dom finns i dina dimentioner är väldigt bra däck för äldre hoj. Kolla dom.

Mats

enligt listan så är dimensionerna:
120/80-16 fram
130/80-18 bak

Dessa finns i din dimension: (kanske finns fler men dessa hittade jag snabbt)
Michelin Pilot Active
Bridgestone BT 45
Continental ContiGo
Pirelli Sport Demon
Metzeler Lasertec

Får tacka så mkt för svaren.Nu har jag lite att välja mellan.
Ha en trevlig helg på er. Kaj:tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard