Italienskt klingande julklapp till pappa

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Farsgubben gillar italiensk kultur. Han kan språket ganska bra efter att ha pluggat det de senaste åren, lagar tillhörande mat och åker ner varje år.
Det förefaller naturligt att karln ska få något italienskt i julklapp, och jag hade också helt klart för mig vad detta något var. Jag hade spanat ut ett rackarns läckert Armani-armbandsur som jag bestämt mig för. När jag väl kom över klockan efter att ha letat land och rike runt visade den sig ha samma problem som jag tycker de flesta klockor lider av nuförtiden. Den var på tok för stor. Varken jag eller min käre far tycker om att gå med ett väggur i ett band runt handleden.
Nu står jag komplett utan idéer.

Hjälp.

Garantera säker sophämtning - maffia style.

Italienskare än så finns inte.

Köp DVD-boxen:
Best of Cicciolina - Collectors Edition

Med tanke på att karln köper allt dvd-material som kan tänkas innehålla mer än två ord på språket är det sannolikt att han redan har den sedan länge. Film eller serie går tvärbort ur klapplistan. Jag är lite inne på ett par Santoni-skor. Där är man dock ute på hal is, man ska kunna bära upp ett par fina dojor med liknande kläder.

Med tanke på att karln köper allt dvd-material som kan tänkas innehålla mer än två ord på språket är det sannolikt att han redan har den sedan länge.

Porr.

Viktigt att det ska vara dyrt i din familj? :va

Porr.

Viktigt att det ska vara dyrt i din familj? :va

Inte alls. Karln är så fruktansvärt ödmjuk, han skulle aldrig köpa något fint till sig själv hur mycket han än gillar det. Och han gillar fina saker. Jag kommer ihåg när han fick ett par skinnhandskar av en nu före detta flickvän, han var rent rörd och förstod inte varför någon ville lägga pengar på honom. Han har inte förändrats sedan dess.

Last edited:
Du köpte ju nyss en klocka till honom, duger inte den eller? Köp honom en matlagningskurs annars, är han duktig så finns det avancerade sådana som säkerligen uppskattas.

Dolce and Gabbana har mycket fint, kollat därifrån?

annars är det väl bara att köpa en panetone och lite fint vin :)

Opera eller någon matkulturell upplevelse, där börjar vi närma oss!
Jag lutade först mot något materiellt, som dojor eller klocka, men det kanske inte är så dumt med någon form av upplevelse istället. Tåls att kollas upp!

Köp biljetter till Aida på den 2000 år gamla amfiteatern i Verona. En fantastisk upplevelse din pappa sent kommer att glömma.

Är han också hojåkare? Tjöpa något ducatirelaterat?

Jag använder Armani-klocka dagligen och så här några år i efterhand efter att jag köpt den har jag börjat störa mig på mitt val.
Hade jag gjort om köpet idag hade jag antingen köpt billigare trendklockor för typ 700 spänn och "använt upp", alternativt sparat pengarna och köpt en lite maffigare klocka typ Submariner el dyl.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8