Spotify Premium - hur funkar det?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag behöver ha spott premium i en månad och har redan ett open-konto (tror jag). Om jag skaffar premium kanske jag bör starta ett nytt konto så att när premium tar slut så har jag kvar ett open-konto, antar jag. Funkar det så? Eller bör jag ansluta mitt befintliga konto? Får man även invites att dela ut när man köper 1 mån premium?

Ditt Spotify Premium övergår till Free när du slutar betala.

Tror man fortfarande får invites.

Jaoh, jag tror man får invites fortfarande. Om man får det fortfarande så borde du få det när du fått startat ditt premiumkonto.
Och du bör uppgradera ditt existerande till premium, eftersom att det som sagts redan kommer att nedgraderas till free när premiummånaden går ut.
Om någon vill ha invites så har jag en hel hög, btw. :)

Tror inte jag har free, utan Open. Vill därför inte få det nergraderat. Open är hur många timmar mystik.som helst. Free är väl max 20 h eller liknande?

Tror inte jag har free, utan Open. Vill därför inte få det nergraderat. Open är hur många timmar mystik.som helst. Free är väl max 20 h eller liknande?

Mystik?

Inte märkt några begränsningar förutom reklamen.

Visst ja, de har muppat runt och skaffat fler typer.
Om du uppgraderar till Premium så ska det nedgraderas till den typen av konto som man får när man har använt en invite och således har fritt antal timmar i månaden så vitt jag har förstått det.

Om jag inte har fått allt om bakfoten så är det ingen tidsbegränsning på Free medans på open så är det max 20h/månad.
Free har du om du har använt en invite.
Dvs. Open är kass, free är ok om man står ut med reklam.

Lyssnat iof max 10 timmar under 2010, och då betalade jag för Premium i 8 månader :gnissla

Gillar inte riktigt Spotify, svårt att hitta ny musik på.
Eller har jag missat nått sätt att hinna nya band på, förutom första sidan?

Last edited:
Related artists?

Mjo men då måste man ju veta vad man är ute efter, bläddra genre eller ett arkiv med recensioner hade varit najs :)

Det senare hade audiogalaxy på den tiden det fanns, *saknar*

Någon som vet nån hemsida med demos & recensioner av dom (alternativt recensionsarkiv av vanliga) ?

Allmusic.com kategoriserar fint annans.

F.ö. tror jag att jag safe:ar och skapar ett nytt konto.

Last edited:
Om du slutar med premium så får du den typ av konto där man får lyssna hur mycket man vill. Jag har provat. Gick från free till premium och tillbaka till free.

Vad är det för skillnad på Open och Free och hur vet man vad man har :va Jag har ingen tidsbegränsning eller dylikt, men väl skitreklam.

Vad är det för skillnad på Open och Free och hur vet man vad man har :va Jag har ingen tidsbegränsning eller dylikt, men väl skitreklam.

Antar (?) att Open är reggat utan invite och free med invite.

Man kan se vilken kontotyp man har om man loggar in på sin profilsida på www.spotify.se (men som TurboJugend säger så har du Free). Skillnaden mellan Open och Free är att Open är begränsat till 20h/månad, annars samma som jag vet.

Jag vet att frågan ställts förr, men jag kan inte hitta svaret.

Vad är det för skillnad (om någon) mellan Spotify free och det du får om du "accepterar" en invite från någon med premium?

edit: är det skillnad och någon vill ha en invite har jag många att dela ut :)

Last edited:
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back