Läskiga barnprogram

Sådär, traumatiska återblickar från sin barndom när SVT sände ut hela sitt förpestade programregister. Skjut mig säkert :3freak

fy fan

hade inte hört talas om Pippi pelikan innan men så såg jag klippet! då kom minnena.... rent genialt! sen lyssnade jag på trasdockorna-introt också... faan va bra!

vadå genialt!!? psyko fågel! kände inte igen namnet så jag kollade på klippet, och direkt när jag såg dom där fjädrarna fick jag ont i magen och ryste till! usch jag tycker fortfarande att fågeljäkeln är läskig:mad:

argh simpor och grodfötter :gråta minns hur jag mådde psykiskt dåligt av det :zpy

Nooo nu minns jag ju det också :( fattar inte att det fick visas!

Last edited:
2910879 vadå genialt!!? psyko fågel! kände inte igen namnet så jag kollade på klippet, och direkt när jag såg dom där fjädrarna fick jag ont i magen och ryste till! usch jag tycker fortfarande att fågeljäkeln är läskig:mad:

Ja fyfan, sån smörja! Får ångest av att kolla på skiten nu..

vadå genialt!!? psyko fågel! kände inte igen namnet så jag kollade på klippet, och direkt när jag såg dom där fjädrarna fick jag ont i magen och ryste till! usch jag tycker fortfarande att fågeljäkeln är läskig:mad:

jag minns vinjetten eller vad man nu ska kalla det så tydligt, när de sa "simpor och grodfötter" rysningar nerför ryggraden

Clownen Manne slår i alla fall alla rekord.
Den "mannen" har ristat djupa ärr i många oskyldiga barnasjälar. :clown

Eeen Banaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan...::arsele
Och så plocka han fram en bana som var 1 vecka efter bäst-före-datum...haha, helt sinnesjukt

Fy fan, kommer ihåg hur han cykla på en jävla uppallad cykel med en bild som rullade i bakgrunden som upprepade sig var 3:e sekund:D Sicket jefla skit, har alltid hatat honom, precis som syster yster och liknande.
fördelen var ju att man var ute och hittade på hyss istället för att sitta & glo på tv hela dan:yoparty

Men Skrotnisse var ju kul, och fragglarna var riktigt sköj med, men det var ju ingen svensk produktion.

Kom att tänka på Boktipset, en gammal hippie i en regnbågsfärgad soffa som tipsade om böcker. Den soffan skulla man haft hemma...haha

http://youtube.com/watch?v=37nK8oBk5l4

Last edited:
Skrotnisse var okej men inget slår Flåklypa Grand Prix. :yoparty

Men sen undrar jag va fan kollade ni på för skit. :D

Hur gammla var ni när ni kollade på dendär smörjan, haha. Kollade aldrig på sådana barnprogram, tecknat ftw. :yoparty Lucky luke, Tom och Jerry mm.

En fråga dock. Någon som vet vad denna serie hette, det var 2 bröder eller liknande (dockor) Som hade typ äggformade huvuden och höll på med diverse saker i sitt hus? Kommer ihåg ett avsnitt speciellt då de skall träna och bli starka och river praktiskt taget hela huset, när han fäster en sådan fjädersak i elementet mm. Har bara sett det på band så har ingen aning om vad det hette. :(

Last edited:
Last edited:
För fan!

Jag kommer ihåg att jag såg de där programmen och tänkte.

"Vilken djävla tur att ungarna har så här bra program nu för tiden. Tänk om de skulle behöva se den kommunistiska propagandaskit vi matades med på 70-talet"

Ni vet inte hur bra uppväxt ni har haft! Ni slapp vilse i pannkakan, örjan smörjan med sin bruna flanellsparkdräkt och akustiska gitarrr mm. Fy fan för 70-talet.

Vi matades med kommunistisk propaganda på dagis och lågstadiet i form av sånger (kanske mellanstadiet med, men inte säker).

Shit nu kom ja ihåg Ika när jag kollade på ett intro till programmet, jag kommer ihåg att jag böt kanal så fort de kom för jag tyckte de sög så hårt haha, synd att man inte kollade på de inser man nu, de var ju skitkul:D

Sen när man blev lite äldre uppemot 9-10 nån gång antar jag så fick man kabel-tv och då var de johnny bravo som gällde på Cartoon Network :tummenupp

jbravo1.gif

Last edited:
...vad är det här för tönttråd?

ni kanske borde bli medlemmar i familjeliv.se istället och ha kjamkalas :lol

Fragglarna :skrämd

[YOUTUBE-ID]b_upQggvxs4[/YOUTUBE-ID]

Jobba jobba jobba ..:skrämd

...vad är det här för tönttråd?

ni kanske borde bli medlemmar i familjeliv.se istället och ha kjamkalas :lol

Fjant ...barnprogram/serier på 80 talet :rockar ju

[YOUTUBE-ID]K8a9vF3iIA4&feature=related[/YOUTUBE-ID]

finns nu efter typ 20 år på DVD

Last edited:
Ika i rutan påminner mig om Clockwork Orange av nån anledning. Kolla introt. Huuuuhuuuuu... vilket jävla psyko-program.

En fråga dock. Någon som vet vad denna serie hette, det var 2 bröder eller liknande (dockor) Som hade typ äggformade huvuden och höll på med diverse saker i sitt hus? Kommer ihåg ett avsnitt speciellt då de skall träna och bli starka och river praktiskt taget hela huset, när han fäster en sådan fjädersak i elementet mm. Har bara sett det på band så har ingen aning om vad det hette. :(

Tror du tänker på Pat & Mat

[YOUTUBE-ID]1_iNYlnrB_Y[/YOUTUBE-ID]

skriver i denna befintliga barnprogramstråd.
En annan kikade ju på He-man
G.I Joe osv dvs. allt som var manligt och bra :gnissla
Min fråga är dock vad tusan hette serien där det var en comboy sheriff som red på en häst robot och jagade alltid den onda som red på ett skelett-robot-häst.:huvet
Någon som vet vilken serie jag syftar på??
Vad såg ni annars på för barnprogram då ni var liten som ni tyckte va KING??:tummenupp

Last edited:
Trazan och Banarne var ju guld, jag fattar inte riktigt hur det programmet slank igenom SVT:s innehållskontroll. Det innehöll ju varken dockteater från Östtyskland, svartvita stillbildsberättelser om lille Sambo som kom från Afrika och hade en adoptivmamma som var lesbisk busschaufför eller pedagogiska berättelser om kiss och bajs.

Det sorgliga var ju att man tittade på Lille Sambo ändå eftersom man var så svältfödd på roliga program. Fan, Anslagstavlan var ju en stående punkt i TV-tittandet eftersom det var tecknat.

Professor Balthazar var dock kanon, trots att det var gjort i Tjeckoslovakien eller nå't så'nt. Dessutom bevisar programmet att det, tvärtemot vad man kan tro, konsumerades stora mängder hallucinogener bakom järnridån.

baltazar1.jpg

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...