Kan detta vara en sh medlem?

Att ett helt område är förstört för att tio (10) tallar fälldes är helt orimligt. Kanske dags att ta sig ut till en riktig skog om man tror att tio tallar är en naturupplevelse.

Så att statuera ett exempel som förklarar att det här inte är godtyckligt beteende, det är inte aktuellt? En enkel reprimand är så mycket bättre och hindrar troligtvis framtida skogshuggare att göra om samma sak :gnissla

Att det bara är några träd som har fällts är väl inte hela grejen, utan sättet han har gjort det på. Ingen tillåtelse, och helt och hållet för sin personliga vällust.

Men snälla ... :rolleyes:

Teoretiskt sett gjorde han/hon Sveriges övriga träd (och fanatiska trädälskare) en stor tjänst med det enormt eftersatta behovet av skogsvård vi har.

Gör sverige en tjänst då genom att ringa killen och be honom kapa träd på rätt ställen, så någonting blir rätt.

Men snälla ... :rolleyes:

Teoretiskt sett gjorde han/hon Sveriges övriga träd (och fanatiska trädälskare) en stor tjänst med det enormt eftersatta behovet av skogsvård vi har.

Behövde vi skogsvården just där då? Och om så är fallet så skulle ju ägaren till marken ha gjort det isåfall kan man tycka....

Så att statuera ett exempel som förklarar att det här inte är godtyckligt beteende, det är inte aktuellt? En enkel reprimand är så mycket bättre och hindrar troligtvis framtida skogshuggare att göra om samma sak :gnissla

Att det bara är några träd som har fällts är väl inte hela grejen, utan sättet han har gjort det på. Ingen tillåtelse, och helt och hållet för sin personliga vällust.

Ungefär som när vi kör för fort eller på bakhjulet alltså men då är det ju skithäftigt och snuten ska hålla sig undan (fast inte när våra hojar blir stulna).

Ungefär som när vi kör för fort eller på bakhjulet alltså men då är det ju skithäftigt och snuten ska hålla sig undan (fast inte när våra hojar blir stulna).

Ok, det är ju en lite annorlunda liknelse som får stå för dig. Jag tycker inte att polisen ska hålla sig borta från fortkörare eller bakhjulsåkare däremot, polisen finns där av en anledning.
Sen att jag själv åker dit för fortkörning frekvent eller kör på bakhjulet hör liksom inte hit.

Gör sverige en tjänst då genom att ringa killen och be honom kapa träd på rätt ställen, så någonting blir rätt.

Han har ju precis gjort rätt. Havsutsikt är förbaskat underskattat. Man ska värna om sitt kapital!

Behövde vi skogsvården just där då? Och om så är fallet så skulle ju ägaren till marken ha gjort det isåfall kan man tycka....

Eftersatt skogsvård innebär att den inte har utförts/utförs. Han hjälpte till, säkert kostnadsfritt dessutom!

För mig känns det som träden var till salu redan. Vem fan kommer på en så exakt ersättningssumma som 2.195.000:-?

Jag känner alltid lite sorg när jag ser ett rejält gammat som blivit fällt. Vet inte riktigt varför...det är lixom känslan att en era har gått ur tiden.

Jag sparade en tall. Ska jag skriva Madhonda på den? :krama
Björkarna är till GuW, han bor i den stan.

Bifogat

• Viltvård.jpg
    Viltvård.jpg
    238.3 KB · Visningar: 61
Även om jag inte trodde att Nyteknik var den skyldige när jag läste artikeln var han ändå den första jag tänkte på.
En viktig fråga i sammanhanget: VAD HAR HÄNT MED NYTEKNIK???!!!
Är han bannad för livet eller vad har hänt?

Även om jag inte trodde att Nyteknik var den skyldige när jag läste artikeln var han ändå den första jag tänkte på.
En viktig fråga i sammanhanget: VAD HAR HÄNT MED NYTEKNIK???!!!
Är han bannad för livet eller vad har hänt?

när jag såg denna artikel så tänkte jag att Nyteknik skakar galler eller liknande, och tråden här på sh var bevismaterial så snutten bannade han så ingen ska kunna ändras:gnissla

nädå:glömdet

edit: förresten kanske man ska börja köpa små träd runt folk tomtar. Om några år kan man nog ta ut rejäla summor ifall de vill såga ner de eller stämma de ifall de sågat ner det utan tillstånd då träden vuxit till sig

edit: förresten kanske man ska börja köpa små träd runt folk tomtar. Om några år kan man nog ta ut rejäla summor ifall de vill såga ner de eller stämma de ifall de sågat ner det utan tillstånd då träden vuxit till sig

Runt folks tomtar brukar det mest vara plastgranar köpta på Lidl...

spännande att mord misshandel o våldtäkter värderas mindre än några träd

Sluta blanda ihop granar och tallar dåå!

Det är okej att hugga ner sina egna träd.
Det är inte okej att hugga ner andras träd, särskilt inte på områden där träden inte växer som en del av ett skogsbruk.

Det är rätt kul att slå omkull några strora tallar manuellt, fast inte 2,2 miljoner kul.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back