3d?

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
Finns här någon som är lite haj på detta, min fråga är: kan jag använda min lcd full hd och ps3a för att se en film i 3d, kan man köpa ett par glajjor och glo??

Har du en 3D-tv?

Om ja = ja
Om nej = nej

Edit :
PS3 stödjer väl inte 3D-film?

Det fanns förut USB glasögon med drivrutin som gjorde att alla 3D-spel blev just 3D. Dom hade elektroniskt styrt så att höger och vänster glas mörknade samtidig som den strafade ens position höger vänster lite grann kring kursen man höll. Jag har testat och det fungerade riktigt bra. Tyvärr försvann dom i Sverige men jag har sett det på annonser i England.

Edit :
PS3 stödjer väl inte 3D-film?

Jo, om man uppgraderat den.
Enda "gamla" spelaren som stödjer 3D.

Vad gäller TVn så kan det funka om den har tillräcklig hög frekvens. 200hz eller ännu hellre 400Hz som tydligen skulle vara standardkravet.

Sedan har jag förstått det som att de glasögon som krävs när man saknar en "riktig" 3D-tv är mycket dyrare än de som man använder till en TV som är anpassad för ändamålet. ...men då är TVn dyrare...

Last edited:
Sedan har jag förstått det som att de glasögon som krävs när man saknar en "riktig" 3D-tv är mycket dyrare än de som man använder till en TV som är anpassad för ändamålet. ...men då är TVn dyrare...

Sen ett par glasögon till respektive tittare, kör på minst 5 par, tråkigt om nån i sällskapet få se på utan :D

Dyyyyrt blir det..

Lite OT men:
Tekniken som används nu känns ju aningen förlegad..
Skit i allt vad 3d heter tills om nått år så hinner det komma ut apparater som du slipper glasögonen till! :)

Tja, man kan ju köpa ett bildrör redan idag som kan visa 3D utan glasögon, men man får typ specialbeställa det och betala larvigt mycket. >.<

Tja, man kan ju köpa ett bildrör redan idag som kan visa 3D utan glasögon, men man får typ specialbeställa det och betala larvigt mycket. >.<

Jo precis, dom hade både en 8" och en 42" skärm på miun där jag gick innan.
Har hört nått om att det kommer att släppas en skärm till nästa år om jag inte minns fel, men då inte i några vettiga storlekar tyvärr.. :(

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt