Xyrons Gsxr ska överladdas

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Efter många års läsande i denna forumdel får jag äntligen göra en tråd...
Nu ska min Gsxr 1000 -03 turbomatas!

Hade tänkt att bygga så mycket som möjligt själv med tanke på mina förkunskaper som är obefintliga... vilket kommer synas på div. grenrörsbyggande osv... Men provar man aldrig så lär man sig aldrig!

Ungefär såhär såg hojjen ut i början av projektet, och ett par bilder på rivning

Edit: Tar gärna synpunkter och konstruktiv kritik :tummenupp
 

Bifogat

  • 20101019009.jpg
    20101019009.jpg
    243.9 KB · Visningar: 1,155
  • 20101108045.jpg
    20101108045.jpg
    237.2 KB · Visningar: 938
  • 20101019014.jpg
    20101019014.jpg
    240.3 KB · Visningar: 961
  • 20101019013.jpg
    20101019013.jpg
    239.9 KB · Visningar: 1,087
  • 20101019011.jpg
    20101019011.jpg
    238.8 KB · Visningar: 1,089
Last edited:
Har fått låna en turbo av Noc här på forumet att använda som mall vid bygget då den är totalslut, då slipper man bry sig om svetsloppor och div metallflisor som ska ställa till det.

Här är några bilder på mitt första grenrörsbygge, man törs knappt visa bilderna då man sett era fina grenrör ex. peterpains busa rör....:gnissla

Har byggt klart det fjärde röret också och pungtat det med, har bara haft tillgång till pinnsvets och aldrig svetsat tidigare... men man lär sig väll någon gång...
 

Bifogat

  • 20101104035.jpg
    20101104035.jpg
    237.8 KB · Visningar: 1,053
  • 20101104032.jpg
    20101104032.jpg
    234.7 KB · Visningar: 1,281
  • 20101022020.jpg
    20101022020.jpg
    231.8 KB · Visningar: 895
  • 20101022016.jpg
    20101022016.jpg
    237.8 KB · Visningar: 940
Idag har jag monterat ihop motorn igen med 3st original toplockspackningar och imorgon hittar den förhoppningsvis tillbaka i ramen. Har inte vågat helsvetsa grenröret då jag kom på att packningarna skulle flytta allt ett par mm.

Däremot när jag monterade isär motorn och fick loss kammarna tyckte jag att det var slitet en del på lagerytorna, vet inte hur allvarligt det är?
Det syntes men kändes inte med fingrarna...


Har fått tag på en ac/dc tig som jag ska få låna till svetsningen av grenrör och plenum också, samt flytt av tempgivaren till orginalkylaren då intercoolern inte får plats med den där.

ps. tror han som haft hojjen innan mig har kört som en kärring, fullt med sot på kolvar och ventiler :rolleyes:
 

Bifogat

  • 20101109064.jpg
    20101109064.jpg
    227 KB · Visningar: 769
  • 20101109063.jpg
    20101109063.jpg
    226.7 KB · Visningar: 800
  • 20101109059.jpg
    20101109059.jpg
    231.7 KB · Visningar: 792
  • 20101109056.jpg
    20101109056.jpg
    238.6 KB · Visningar: 1,205
  • 20101108052.jpg
    20101108052.jpg
    231.5 KB · Visningar: 760
  • 20101108055.jpg
    20101108055.jpg
    231.8 KB · Visningar: 815
  • 20101108050.jpg
    20101108050.jpg
    231.2 KB · Visningar: 781
  • 20101109065.jpg
    20101109065.jpg
    227.3 KB · Visningar: 782
Härligt med alla byggen som börjar dyka upp! Lycka till :tummenupp.
 
Last edited:
kul med fler trådar i turboforat!
lite fusk att bo så nära altersbruk:D

Är det chokladpudding på 1:ans kolvtopp?:va
 
kul med mer byggen,undrar du nått så skriv här så får du hjälp:tummenupp
och du mycket bilder

kör på nu
 
kul med fler trådar i turboforat!
lite fusk att bo så nära altersbruk:D

Är det chokladpudding på 1:ans kolvtopp?:va
Jajjemän, passade på att laga middag där när jag lika så var i garaget....

Nä, gasket remover... fick bort resterna av packningen samt sotet på kolvarna med det :)
 
På tiden att Du fick fingrarna ur, släppte taget om lastbilsratten och skaffade lite sunda kvällsaktiviteter:mad:

Med lite tur så har det snöat färdigt för i vinter så att Du hinner få hojen riktigt fin och färdig till våren. Skoj att följa bygget Ditt:)
 
Känns inte reporna på kammarna så finns de inte =)
 
Härligt att se att allt fler tar initiativ och börjar bygga turbo, framför allt på egen hand även när man känner att sin kunskap inte alltid räcker till proffbyggen så är det ändå det ända rätta sättet att lära sig på. :tummenupp Skit kul att se, önskar dig lycka till och kommer följa tråden. :)

// Li_G
 
Det betyder bara att den har gått fett eller med igensatt luftfilter. Börjar du köra på E85 blir kolv, topp och ventiler självrensade efter ett par mils körning.
Hade inte tänkt köra på e85 utan hålla mig till bensin då aktionsradien är så pass kort redan...
 
Den ska garanterat få smaka lite bana, kan jag köra ifrån dig på din gammla traktor ;)

Har aldrig sett en turbo på bana så det borde ju se fränt ut. Jag föreställer mig att sitta på läktaren i depåböjen på åsen å lyssna på turboljudet ut på rakan....koolt
 
åka bana

Har aldrig sett en turbo på bana så det borde ju se fränt ut. Jag föreställer mig att sitta på läktaren i depåböjen på åsen å lyssna på turboljudet ut på rakan....koolt

andersson turbo har en liten snutt när han åker på mantorp heheh inklusive svart flagg för bakhjulsåkning :tummenupp
 
Nyheter
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Back
Top