Svetsjobb i Sthlm

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Hej på er i regnrusket!

Jag har ett extra grenrör till hojen.
Vill ha cat:en och avgasventilen bortkapad och ersatt med rakt rör.
Är det nån som har ett tipps åt mig på en bra verkstad i Sthlm som jag kan vända mig till? Eller kanske nån som rentav är duktig med svetsen och vill och orkar?

Ja, jag gissar det. Trajja orginal.

Om du har alla delarna så kan jag ju kolla på det. Men om det ska ut och åkas och handla rördelar mm så blir det för bängligt för mig. Sitter på jobbet på dagarna och har bara sommarbil. Jag har en del rördelar i tunnväggigt rf. Men chansen är liten att rördiameter och ev krökning stämmer.

Om du har alla delarna så kan jag ju kolla på det. Men om det ska ut och åkas och handla rördelar mm så blir det för bängligt för mig. Sitter på jobbet på dagarna och har bara sommarbil. Jag har en del rördelar i tunnväggigt rf. Men chansen är liten att rördiameter och ev krökning stämmer.

Tusen tack för det!
Jag ska dubbelkolla om det är fr och införskaffa rör så allt finns klart.
Det är inga böjar imblandade endast en 30-40 cm rak bit.
Återkommer när jag har allt.

Tusen tack för det!
Jag ska dubbelkolla om det är fr och införskaffa rör så allt finns klart.
Det är inga böjar imblandade endast en 30-40 cm rak bit.
Återkommer när jag har allt.

Bara att PM.a då. Skulle du inte få tag på mig fort nog så kan du ju (utöver tipsen ovan) kolla med Andersson Turbo här på forumet om han har tid. Han är sjukt duktig. Eller så kan du kolla med Swedish Aero Welding AB Tel. 08-25 34 16. Gustav III:s v. 28, 16830 BROMMA. Gammal licenssvetsarräv. Mycket duktig. Svetsar allt, från gjutjärn till titan.

Såna där jobb är brukar jag göra i två steg, man kapar fogförbereder och punktar ihop delarna först. Sedan får du susa hem och provmontera på hojen. Om ok så helsömmar jag sedan ihop det med rotgas eller fluss och betar rent fogarna. Ska man göra det i ett svep så måste man ha hojen tillgänglig som jigg.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard