Thunder
Kan det inte vara sommar för evigt???
- Gick med
- 21 Aug 2005
- Hoj
- R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jaha, då har man sökt på forumet en bra stund. Men hittade inte riktigt det jag sökte, utan snarare bara en del gissningar. Det kan ju även vara så att jag suger på att söka.
Men här kommer frågan:
Är det någon som vet var man kan få reda på exakt vad beteckningen på fjädern står för, allra helst en lista där man kan hitta sina fjädrar.
Om det är någon som sitter inne med svaren på mina fjädrar så räcker det gott och väl
.
Den ena är en 01093-31/95 L076
Den andra är en 01093-36/105 L173
Om jag listat ut rätt av all mina sökningar borde det vara såhär:
01093-31/95 L076 bör vara 150 mm lång och ha en konstant på 95 N/mm
01093-36/105 L173 bör vara 150 mm lång och ha en konstant på 105 N/mm (dock kan påpekas att det står 148 mm handskrivet på den).
Vore jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig. Då man gått ner i vikt så hoppas jag innerligt att den som inte är monterad är för en lägre vikt. Den som sitter på just nu har blivit väldans styv på senare tid
Och naturligtvis kan jag mejla, ringa eller skicka röksignaler till Öhlins. Men då kunnigheten här brukar vara glimrande så hoppas jag på detta såhär på en lördag

Men här kommer frågan:
Är det någon som vet var man kan få reda på exakt vad beteckningen på fjädern står för, allra helst en lista där man kan hitta sina fjädrar.
Om det är någon som sitter inne med svaren på mina fjädrar så räcker det gott och väl
Den ena är en 01093-31/95 L076
Den andra är en 01093-36/105 L173
Om jag listat ut rätt av all mina sökningar borde det vara såhär:
01093-31/95 L076 bör vara 150 mm lång och ha en konstant på 95 N/mm
01093-36/105 L173 bör vara 150 mm lång och ha en konstant på 105 N/mm (dock kan påpekas att det står 148 mm handskrivet på den).
Vore jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig. Då man gått ner i vikt så hoppas jag innerligt att den som inte är monterad är för en lägre vikt. Den som sitter på just nu har blivit väldans styv på senare tid
Och naturligtvis kan jag mejla, ringa eller skicka röksignaler till Öhlins. Men då kunnigheten här brukar vara glimrande så hoppas jag på detta såhär på en lördag
Last edited:

, jag är fullt övertygad om att det som sitter på just nu (eller satt till jag plockade av det) säkerligen duger alldeles utmärkt ett tag till innan jag får problem med min körning