Porta toppen

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Tänkte höra om ni har förslag på vart man kan få toppen till en cbr1000 -08 portad?
Portar mcxpress toppar? El turbokonverterar dom bara?
Letar någon som är duktig. Vill inte var försökskanin hos Nisses rundfilar AB :D

Visst portar MC Xpress toppar men det hör inte till en av huvudsysslorna nuförtiden. Han som portade åt dom förut (under 80- och 90-talet) har slutat jobba där, men gör fortfarande portningsjobb på fritiden.

Jag skulle höra med någon lokal förmåga. Det finns väldigt gott om duktiga i Stockholmsområdet, både privatpersoner och företag.

Det finns ju många bra personer som portar.
Erland Cox på topplocksverkstan. Sen har du ju Matte Bohlin han är jätte duktig.Sen vet jag inte ifall Anders Brink Och Peter Sjödin portar längre,men det är oxå två duktiga killar
Jag fick själv portat min topp av Mc Xpress men det var -99.. Min nya topp har jag lämnat iväg till Erland

Lycka till
Jörgen

Visst portar MC Xpress toppar men det hör inte till en av huvudsysslorna nuförtiden. Han som portade åt dom förut (under 80- och 90-talet) har slutat jobba där, men gör fortfarande portningsjobb på fritiden.

Jag skulle höra med någon lokal förmåga. Det finns väldigt gott om duktiga i Stockholmsområdet, både privatpersoner och företag.

Sorry om jag lånar tråden lite men de låter som ni kan de här.
Vad innebär det att man plastar insugsportarna efter att dom portats, och hur många hästar räknar man med att portningen gör. Prosentuellt på olika motorer antar jag?:va

Sorry om jag lånar tråden lite men de låter som ni kan de här.
Vad innebär det att man plastar insugsportarna efter att dom portats, och hur många hästar räknar man med att portningen gör. Prosentuellt på olika motorer antar jag?:va

I golvet, nära insugsventilen, alltså ganska långt in i toppen KAN det vara fördel, eller om man vänder på det, gör det inte så mycket, att man reducerar insugsportens tvärsnitts area.
På fullt rulle brukar en stor kanal fungera hur bra som helst. men på låga varvtal kan motorn bli helt död pga för låga gashastigheter.
Med plastning, igentäppning av kanalen, kan man få både bra drag på låga varv och på höga varv.

MEN det är absolut ingen självklarhet att det är bättre. Utnyttjar man material på rätt sätt när man portar kan man få till det där ändå.
Eller så kanske orginalporten redan är utformad på det sättet.

Mats

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back