Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Teo får snickra ihop ett träflak till Forden så kan ni ge er ut på turné runt stockholm sedan när ni blir duktiga, ett givet inslag på alla bil/hojträffar med klass...
Har trälämmar till Långforden. Tänkte ta upp en fight med dragspelaren på båtmässan. Han är sjukt jobbig![]()
Fan Teo, är det nån som skulle passa att lira banjo så är det du.
Du får fixa dig en banjo (ukulele om du är pank) som du kan ta med i räsern.
Har en polare som är rätt säker på säckpipa. När vi är ute och seglar brukar han klättra upp högst uppe på nån ö och jazza loss i skärgårdsnatten. Alltid populärt och han river alltid loss applåder från grannöarna. Vid ett tillfälle jammade han mot en snubbe med trumpet några kilometer bort. Det var rätt kul.
Jag har ju redan en Banjo!
Är man på god väg om man har suttit på ett kalhygge iförd canadaskjorta och vanliga jeans och spelat för myggen?Glöm inte att dra ut (eller i alla fall måla två framtänder svarta) och att det är obligatoriskt med snickarbyxor och undertröja när man spelar, helst ska man ha ett grässtrå i munnen också för att fullända looken.

Är man på god väg om man har suttit på ett kalhygge iförd canadaskjorta och vanliga jeans och spelat för myggen?
För övrigt så är Steve Martin ganska så giftig när det gäller att hantera en banjo:
[YOUTUBE-ID]Gnr9xkJbfhY[/YOUTUBE-ID]
Det finns förresten ett skivbolag som ger ut en del "bluegrass tributes". De heter CMH Records. Exempel:
[YOUTUBE-ID]yNbIDRVWAVg[/YOUTUBE-ID]
I min skivsamling har jag bara fyra skivor från det bolaget tror jag. Det är deras hyllningar till Green Day, Bob Marley, Beatles och Red Hot Chili Peppers. Man kan väl säga att kvaliteten är något blandad och de känns något hastigt ihopslängda emellanåt.![]()

idag kom DHL med min banjo, har köpt mig en stämapparat och första jag gjorde va att stämma den, var inte mycket fel alla strängar var på rätt not bara lite off, trots att den rest runt i nästan 2 veckor från vancouver.
Så nu sitter jag och tränar "bum ditty" clawhammer style, grannarna måste älska mig
![]()
Är det så svårt som alla säger då?
tja, va ska man säga, de flesta tutorials säger man ska träna bum ditty 1-2 veckor innan man gör nåt annat, bara lirat ett par timmar och testat lite andra grejer med men så jävla svårt med bara bum ditty verkar det inte vara, imorgon sitter det nog som en smäck, tycker redan jag får till det ganska bra
Jag vill gärna se en film på dig. Kan vara kul för dig att titta tillbaka på om ett år oxå. Sen är det säkert någon annan här som oxå vill bedömma/kritisera dig![]()
Så det går att tröttna på skinnbanjo.
Där ser man.![]()
njaeh, ge mig en vecka iaf så jag kanske kan plinka nåt som liknar nån typ av låt, bum ditty e föga imponernade haha, bara plinka på 1ans sträng 2 ggr sen 5an och repeat i rätt takt
tröttna och tröttna, man kan få skavsår, då e det ju bra att ha nåt annat att variera med

|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!