Glödlampa

Jonthengberg

Fullt ös
Gick med
1 Sep 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-S750 2019 & KTM 640 SM 2004
Tjena!

En av glödlamporna till hojen gick sönder och behöver en ny. Lampan är en 35/35w, stor är den! Tittat i biltemakatalogen och de har högst 25w. Lyser den med 25w sämre/mindre än den med 35w ?

Tacksam för hjälp! :)

Edit: Hittade även en länk http://www.kgi.se/product-586-136.php

Bifogar en bild:
dsc04779l.jpg
 
Last edited:
Tag en titt på mekonomens webbsida. De brukar ha ett brett sortiment.

Sitter på mobilen så kan inte kolla själv.
 
Ja 25w lyser mindre. Vet inte hur mycket mindre. Men kolla på mekonomen eller närmsta mack. Svårt att hitta såna lampor idag tycker jag.
 
Finns nog på Hondacenter i gbg. Den sitter bl.a på XR 125 l. Tyvärr är det en "skitlampa" vad gäller ljuset.
 
Tag en titt på mekonomens webbsida. De brukar ha ett brett sortiment.

Sitter på mobilen så kan inte kolla själv.

Ska göras!

Ja 25w lyser mindre. Vet inte hur mycket mindre. Men kolla på mekonomen eller närmsta mack. Svårt att hitta såna lampor idag tycker jag.

Så ju mindre watt ju mindre lyser lampan? I got it!
Ja det va väldans svårt :va

Finns nog på Hondacenter i gbg. Den sitter bl.a på XR 125 l. Tyvärr är det en "skitlampa" vad gäller ljuset.

Ska kollas upp!
Tycker dock den lyser väldans bra, har två stycken på hojen och helljuset är grymt! :yoparty
 
Vad skall lampan sitta?

12 volt?

Ser ut väldigt mysko ut.. Har inte stött på 35W med BA/BAY sockel tidigare, är det en eller två anslutningar i botten?


Här finns iallafall största sortimentet i världen vad gäller konventionella lampor. http://www.donsbulbs.com/cgi-bin/r/t.pl
 
Last edited:
Vad skall lampan sitta?

12 volt?

Ser ut väldigt mysko ut.. Har inte stött på 35W med BA/BAY sockel tidigare, är det en eller två anslutningar i botten?


Här finns iallafall största sortimentet i världen vad gäller konventionella lampor. http://www.donsbulbs.com/cgi-bin/r/t.pl


Lampan sitter i framlyktan, sitter två stycken. 12 volt.
Två anslutningar!
Tackar, ska kolla :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top