Highland 950 Motard

Hej!! byte till mig en highland 950 -06 800mil
väldigt fin hoj men har ett problem vid gas pådrag så vill den tvärdö precis som om den får för mycke.. är de någon som haft samma problem eller vet om de är någon ny mapning man måste göra om och vars kan man vända sig finns de någon som säljer dem här i sverige ännu??
tacksam för svar..

Du kan ju alltid ringa Highland i Jönköping. Dom har byggt hojen och servar dom fortfarande. Tel 036-181290.

/TF
 
En -07a hmm visste inte att det fanns nyare än -05!?

Starta en Highlander är lite av en teknik
mata på med startmotorn utan gas, när den tänder till mata då lite på gasrullen inte innan!!! Bra o laddat batterie e också en bra sak o ha!

Tändstift, står i manualen som tillhör hojen!

http://www.clubhighland.nu/category-view.asp

/Micke

Har precis köpt mig en Highland -07.

Den kan vara lite svårstartad (inte mycket), så jag tänkte kolla stiften och se hur de ser ut.
Tänkte dock att jag kunde köpa ett par nya innan jag skruvar ner hojen, så jag kan byta dem direkt om de är dåliga (vilket de dock inte borde vara efter 700 mil).

Kollade med min lokale MC reparatör, men de visste inte vad det var för stift i den.
Tänkte kolla här om det är någon som har kolla på det?

Vet någon förresten om det finns någon form av rep. handbok till denna hojjen??
 
Nye 950 på en provrunda.
63299_1426302340095_1308877494_31122505_2694529_n.jpg

Den verkar trevlig :yoparty
[YOUTUBE-ID]Di6rzHl7TG4[/YOUTUBE-ID]
 
Läckert, lite ändrad sen mitt exjobb men fan va stolt man är, Lind erbjöd mig provkörning av första rullande prototypen men jag bangade, sissy..
 
Lär kosta på fel sida om 100 000:-, annars vore den ett givet köp :tummenupp
 
Nu ser Highlandern sjukt bra ut! Måste ha faktor :tummenupp

Men jag oroar mig äver total okörbarhet då jag hör hur av/på den är på lägre varv och en bit upp i registret:näsblod
På filmen ser och hör man hur föraren får kämpa med påavigheten vid bakhjulåka speciellt. Han fuskar också upp den på bakhjulet med kopplingen lite då o då :rolleyes: Den låter som den ska slita lös bakhjulet okontrolerat och vara svårkörd på grusvägskurvor eller om man vill åka ställ på asfalt.

Jag var nog så bedrövad över dom äldre Higlandrarnas värdelösa insprutning i påavhet så jag hoppas inte denna har ännu sämmre insprut

Men den där var nog ingen färdig fabriksleveransklar hoj så lite justering så blir den nog bättre får vi hoppas
 
Nu ser Highlandern sjukt bra ut! Måste ha faktor :tummenupp

Men jag oroar mig äver total okörbarhet då jag hör hur av/på den är på lägre varv och en bit upp i registret:näsblod
På filmen ser och hör man hur föraren får kämpa med påavigheten vid bakhjulåka speciellt. Han fuskar också upp den på bakhjulet med kopplingen lite då o då :rolleyes: Den låter som den ska slita lös bakhjulet okontrolerat och vara svårkörd på grusvägskurvor eller om man vill åka ställ på asfalt.

Jag var nog så bedrövad över dom äldre Higlandrarnas värdelösa insprutning i påavhet så jag hoppas inte denna har ännu sämmre insprut

Men den där var nog ingen färdig fabriksleveransklar hoj så lite justering så blir den nog bättre får vi hoppas

Ja den verkar inte gå särskilt bra i motorn. Låter som att han får hålla den vid liv hela tiden. Nästan som att den håller på att dö vid tomgång.

\Masonit
 
Ja den verkar inte gå särskilt bra i motorn. Låter som att han får hålla den vid liv hela tiden. Nästan som att den håller på att dö vid tomgång.

\Masonit

Ja jag hoppas dom kan mappa bort det problemet.

Jag körde en 04a som bettede sig liknande och den var svinsvår att åka bahjul med. Därimot efter mappning blev den 7 reser bättre,, inte perfekt men godtagbar.
 
Ja jag hoppas dom kan mappa bort det problemet.

Jag körde en 04a som bettede sig liknande och den var svinsvår att åka bahjul med. Därimot efter mappning blev den 7 reser bättre,, inte perfekt men godtagbar.

Av nån outgrundlig anledning går de jag varit (00-05) på som skinnet :D

Är rätt övertygad om att det där kommer vara borta på produktionshojarna, vad jag förstått så är hojen i filmen en chassi-testare. Motorn kommer få dubbla insug till produktion om jag fattat det rätt :yoparty
 
Last edited:
Av nån outgrundlig anledning går de jag varit (00-05) på som skinnet :D

Är rätt övertygad om att det där kommer vara borta på produktionshojarna, vad jag förstått så är hojen i filmen en chassi-testare. Motorn kommer få dubbla insug till produktion om jag fattat det rätt :yoparty

Dubbla insug låter bra ..:tummenupp Hoppas dom kommer ligga runt 100+ hk .

Hur gick det med din hoj,,,,fick du ihop nya insprutet och har du testkört Boost toppen?
 
Dubbla insug låter bra ..:tummenupp Hoppas dom kommer ligga runt 100+ hk .

Hur gick det med din hoj,,,,fick du ihop nya insprutet och har du testkört Boost toppen?

Min hoj är så gott som klar för uppstart sprutet är fix och färdig, den fattas en tank bara. Lite strul med att få rätt matrial att svetsa ihop plasten med. Men det löser sig förhoppningsvis snart. Nu har jag en (-04) till som även den håller på att få dubbla spjäll, men ingen avancerad trimning, bara få fin gång med så lite ombyggnad som möjligt..
 
Min hoj är så gott som klar för uppstart sprutet är fix och färdig, den fattas en tank bara. Lite strul med att få rätt matrial att svetsa ihop plasten med. Men det löser sig förhoppningsvis snart. Nu har jag en (-04) till som även den håller på att få dubbla spjäll, men ingen avancerad trimning, bara få fin gång med så lite ombyggnad som möjligt..

Angående plasten, har du testat "plast-svets lim"?
Förslagsvis Araldite 2022, biltemas kopia har jag även haft goda resultat med gällande plastlimning, dock ej testat det ihop med bensin.
 
Angående plasten, har du testat "plast-svets lim"?
Förslagsvis Araldite 2022, biltemas kopia har jag även haft goda resultat med gällande plastlimning, dock ej testat det ihop med bensin.

Mja, den feta PE-plasten i kombo med soppa gör det till ett rent gissel. Det enda som verkar funka är plast av "samma" sort och värmepistol+lödkolv. Svetsa helt enkelt. Kanske något för en drillad mattläggare :gnissla
 
Min hoj är så gott som klar för uppstart sprutet är fix och färdig, den fattas en tank bara. Lite strul med att få rätt matrial att svetsa ihop plasten med. Men det löser sig förhoppningsvis snart. Nu har jag en (-04) till som även den håller på att få dubbla spjäll, men ingen avancerad trimning, bara få fin gång med så lite ombyggnad som möjligt..

ÅÅÅ så spännande .. Det ser mycket bra ut ur effektsynvinklel:D

Ok du har en 04a också :tummenupp Hör av dig om du vill sälja exprimenthojen (när den är klar)
 
Lättstartad och stabil gång, like it should be.
Är kanske dags för en utförligare projekttråd om denna highlanden med? :va
[YOUTUBE-ID]-FMEfMpps2A[/YOUTUBE-ID]
 
Highland i Jönköping

Jag har försökt få tag i Highland i Jönköping, men det är ingen som svara på telefonnumret längre (036-181290).

Jag lämnade i höstas in min hoj efter motorras, och då nämnde han som tog emot den att de troligen skulle flytta ner hela rasket till Hässleholm, så jag gissar att det är det som hänt.

Problemet är ju att jag inte får tag i någon, så jag får veta hur det går för min lilla hoj (eller vart jag kan hämta den).

Är det någon som vet hur jag kan få tag i någon där?
Jag har två namn, Frank och Lillen, men jag vet ju inte mer än så...
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top