Bli av med förkylning?

Jag fick det mot förkylningssymptom, rocasea, och när jag hade (enl dem) för många brutna revben för att kunna andas bra, för att undvika lunginflammation.
Funkade helt ok, men du har säkert bättre koll än jag.

Anledningen att jag skrev så är att det verkar effektivt mot allt.
Jag har, så länge jag ätit skiten, inte ens varit snuvig.
Men jag har inte koll alls.

Mot de två sista tillstånden kan man absolut tänka sig att sätta in tetracycliner men 90% av förkylningarna är virusorsakade och då hjälper inga antibiotika.

Nu är jag bara molekylärbiolog, men du kan utan problem svänga förbi apoteket och inhandla följande:
Paracetamol
Noskapin
Bromhexinhydroklorid
Guaifenesin
Efedrin om du har recept. Har du inte recept kan du köra på höga doser Koffein för liknande bronkvidgande effekt.

Lycka till med knarkandet... :näsblod

Och en sak till: Om du sätter i dej allt det där och mår bra sen, så betyder INTE det att du är frisk. Därför ska du inte anstränga dej eller nåt för då kan pumpen pajja.
Ta istället tillfället i akt att bädda ner dej varmt i sängen, ät mycket mat, drick mycket vatten, och kolla många filmer.
Nej det går inte att köpa receptfritt i Sverige då Dextromethorphan går att knarka. Hallucinogent och uppåttjack är det, man lär dock behöva sätta i sig hela flaskan för att trippa...
Dextrometorfan (DXM) är en dissociativ anestetika, alltså "neråttjack".

Nu är jag bara molekylärbiolog, men du kan utan problem svänga förbi apoteket och inhandla följande:
Paracetamol
Noskapin
Bromhexinhydroklorid
Guaifenesin
Efedrin om du har recept. Har du inte recept kan du köra på höga doser Koffein för liknande bronkvidgande effekt.

Lycka till med knarkandet... :näsblod

tack :D:näsblod

vi är måttliga på att knarka i Sverige har jag förstått

försöker klara mig utan men tylenol hade jag nog provat om det hade funnits, måste läsa på om vad de du beskriver har för effekt, lite uppiggande hade inte varit fel...

tar mig en lista med benämningar till tanterna på apoteket och frågar om de kan blanda till nåt :D

Och en sak till: Om du sätter i dej allt det där och mår bra sen, så betyder INTE det att du är frisk. Därför ska du inte anstränga dej eller nåt för då kan pumpen pajja.

tack för tipset, lätta man börja göra en massa grejer när man känner sig bra :D

kolla många filmer.
Dextrometorfan (DXM) är en dissociativ anestetika, alltså "neråttjack".

ångbad för bihålor är nog det jag behöver och uppåttjack :D

här är en bra film ifall ni missat den och gillar Pusher

[YOUTUBE-ID]xH_lzbBQQ1U[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
tequila verkade vara bra mot en seg förkylning så jag kanske inte behöver besöka tanter på apoteket :)

I grekland har dom comtrex, gröna små piller man tar några gånger om dagen när man känner att det är förkylning på G.
Jag blir rätt slö och svettas en hel del på dom, men efter att ha petat i mig dom här några gånger så måste jag säga att det fungerar alldeles utmärkt.

Innehåller bla pseudoeferdrin står det på paketen.
Var inne på svenska apoteket och ville ha något liknande (med glimten i ögat) och blev nästan utskälld haha.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt