Bli av med förkylning?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
hur blir man snabbt av med förkylning?

när jag var i USA och blev förkyld så slängde de fram tylenol(om jag minns rätt), inte för att jag vet vad som är i den men frisk blev man snabbare än snabbt, verkar inte finns i Sverige, kan man beställa över nätet?

http://www.tylenol.com/page.jhtml?id=tylenol/cold/main.inc

edit:ringer läkemedelsverket

There is a problem with one or more of the products you are trying to purchase.

This item is either restricted for import, or the quantity you are trying to purchase exceeds the maximum amount allowed for shipments to this country. Please reduce the quantity in your shopping cart and try again.

Last edited:
De aktiva substanserna är:

Acetaminophen = Alvedon

Dextromethorphan= Hostdämpare även använd som knark. Liknar Coxilana Etyfin som säljs i Sverige

Phenylephrine= Liknande aktiva substans som nässpray

Köp en av varje så slipper du hjärtklappningen det ger att ta fenylefrin systemiskt istället för i näsan...

De aktiva substanserna är:

Acetaminophen = Alvedon

Dextromethorphan= Hostdämpare även använd som knark. Liknar Coxilana Etyfin som säljs i Sverige

Köp en av varje så slipper du hjärtklappningen det ger att ta fenylefrin systemiskt istället för i näsan...

tack doktorn, kan man köpa de där i Sverige utan recept? den gång jag fick tylenol så var det en kapsel med en slags peptid tror jag, effektiv var den redan efter första kapseln, vet inte om de finns kvar idag. tylenol verkar ha en bra uppsättning mot diverse så ringer nog och frågar varför de inte finns i Sverige.

tack doktorn, kan man köpa de där i Sverige utan recept? den gång jag fick tylenol så var det en kapsel med en slags peptid tror jag, effektiv var den redan efter första kapseln, vet inte om de finns kvar idag. tylenol verkar ha en bra uppsättning mot diverse så ringer nog och frågar varför de inte finns i Sverige.

Nej det går inte att köpa receptfritt i Sverige då Dextromethorphan går att knarka. Hallucinogent och uppåttjack är det, man lär dock behöva sätta i sig hela flaskan för att trippa...

Jo, hostmedicinerna på andra sidan pölen innehåller väl ofta sånt som vi inte gärna säljer fritt i sverige.

Är det inte på någon hostmedicin dom kokar crack förövrigt?
Jag har för mig att jag har sett en dokumentär om något sånt.

Jo, hostmedicinerna på andra sidan pölen innehåller väl ofta sånt som vi inte gärna säljer fritt i sverige.
Det kvittar nog om du simmar över pölen österut eller västerut så har dom roligare piller än vi har i Sverige :hihi

OT, men brorsan slet av en hälsena i Thailand för en massa år sen och fick roliga piller som han mådde grymt bra av på sjukhuset, all smärta försvann och livet kändes rosa å fint. Han visade några för sin husläkare, och hans svar va att bror min skulle va jävligt glad att han inte blev stoppad i tullen :hihi

Förklara exakt vad snus är bra emot? förutom god hälsa överlag och friska tänder i synerhet?

Det är gott som fan efter kaffet, efter maten, efter sex etc.
Dessutom tröstar det när man är ledsen, när man är sjuk.
Det är ser till att man inte sitter och äter smågodis när man kör långt.
Det ser till att man inte blir så jävla hungrig när man kör långa pass i arbeten där måltider och sömn kommer i 4:e hand.
Man får slå in ansiktet på en rökare som låter sitt äckel drabba andra med gott samvete.

Ett mirakelmedel helt enkelt

Det är gott som fan efter kaffet, efter maten, efter sex etc.
Dessutom tröstar det när man är ledsen, när man är sjuk.
Det är ser till att man inte sitter och äter smågodis när man kör långt.
Det ser till att man inte blir så jävla hungrig när man kör långa pass i arbeten där måltider och sömn kommer i 4:e hand.
Man får slå in ansiktet på en rökare som låter sitt äckel drabba andra med gott samvete.

Ett mirakelmedel helt enkelt
hmm konstigt vad beroenden kan ställa till det i huvudet på folk..

Två första kan jag inte kommentera då jag inte är beroende av skiten.

Låta bli att äta små godis när man kör långt är ju inga större problem, ge fan i att ha med dig och tanka på kort så du inte går in i affären. Eller ät inte skit från början de e till för barn..

Om du behöver nått för att inte tänka på mat och sömn vid långa arbetspass så jobbar du för slappt. :D

Jag tror det var det där, eller så var det något annat meck mot förkylning som jag köpte på en amerikansk bas i Kosovo när jag var förkyld. Åt piller i tre dagar och sen var det över och man var fri igen. Fantastiska saker. Dock tyckte jag man blev något släpig i skallen och en aning sämre i sina argument men det kan kanske ha berott på annat likaväl. Hejja USA!

när jag sökte på läkemedel med denna substans så hitta jag bara ögondroppar?

http://www.lakemedelsverket.se/malg...lsfakta/?substance=Phenylephrine&usersearch=1

Dock tyckte jag man blev något släpig i skallen och en aning sämre i sina argument

varför ska vi skjuta den där talibanen?, jo seru...., eh, ja, jo, jomenvisst :D

Snabbt gick det i alla fall.

Last edited:
Förklara exakt vad snus är bra emot? förutom god hälsa överlag och friska tänder i synerhet?

Det finns en studie som påvisar att snusare här mindre karies och färre hål i tänderna.

Dessutom finns det andra studier som visar att snus inte alls är så skadligt som propagandan här påstått, bland annat slipper dom ju märka snusdosorna med "Kan orsaka canser" eftersom det inte finns några bevis för der.

Jag ids inte leta fram rapporterna eller debattera det, det är dyrt och dumt att börja snusa och beroendeframkallande som fan.

Jag ids inte leta fram rapporterna eller debattera det, det är dyrt och dumt att börja snusa och beroendeframkallande som fan.

säg det till tjejerna, tycker det är fler tjejer som snusar än killar och super sig fullare än grabbarna gör dom med :D:näsblod

Tetracyklin är effektivt, men det vore trist om du inte till slut, efter några behandlingar, inte klarar dig utan...

Tetracyclin effektivt mot förkylningar?

Mot TWAR, mykoplasmapneuomoni, klamydia och acne förstår jag poängen men mot förkylning?

Tetracyclin effektivt mot förkylningar?

Mot TWAR, mykoplasmapneuomoni, klamydia och acne förstår jag poängen men mot förkylning?

Jag fick det mot förkylningssymptom, rocasea, och när jag hade (enl dem) för många brutna revben för att kunna andas bra, för att undvika lunginflammation.
Funkade helt ok, men du har säkert bättre koll än jag.

Anledningen att jag skrev så är att det verkar effektivt mot allt.
Jag har, så länge jag ätit skiten, inte ens varit snuvig.
Men jag har inte koll alls.

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8