Pulverlack

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Tjena remsor,

Funderar på att lacka om fajtern nu under vintern, och då har jag tänkt pulverlacka fälgarna. Någon som kan rekommendera något ställe här i krokarna?

Skulle även vilja göra samma sak med ram och sving men jag har aldrig plockar isär en hoj. Är det väldigt svårt?

Tacksam för tips och hjälp!

Jag har tidigare lämnat in på firman som ligger på Hälla ett flertal ggr men sist tabbade dom sig REJÄLT (plus att dom trodde att dom skulle få betalt för't vilket dom givetvis inte fick). Men då lämnade jag in det till MPA måleriproduktion ist, och det vart perfekt.

Har gått i samma tankar, vad kostar de att lacka ett par fälgar?

Då blir det att jag kontaktar dom, tack för svaren! Måste man ha blästrat innan eller är det bara lämna in grejerna som dom är?

Funderar också på pris men det är väl enklast att ringa och fråga antar jag.

Då blir det att jag kontaktar dom, tack för svaren! Måste man ha blästrat innan eller är det bara lämna in grejerna som dom är?

Funderar också på pris men det är väl enklast att ringa och fråga antar jag.

brukar bli bra mycket billigare om man går allt grundjobb själv, att spraya på lite lack(pulver) ska inte kosta med än en femhundring om dom gör skattefritt :hihi

om man däremot låter dom göra allt grundjobb och allt kostar det säkert en minst tusenlapp.

Så vart ska man vända sig, vilken frima, vart ligger den? nån speciell man ska fråga efter?

v-ås pulverlack på hälla tar 250kr/fälg o då blästrar/våtslipar de fälgen.

lämnar in bilfälgar o R1 ramen där me sjysst resultat:tummenupp

mvh.T

Vart ligger dom nånstans ?? Tror dom gör ekerfälgar å ramar ?

Vart ligger dom nånstans ?? Tror dom gör ekerfälgar å ramar ?

bakom "MAX" typ! på hälla!

"vivelgatan"/fältmästargatan/barkborregatan i de gator som ligger runt V-ås pulverlack

ska du lacka ekrar o fälgbanor ihop?? skulle kunna tänka mig att det e enklast för dem att blästra kompletta ekerfälgar.:tummenupp

de fasta priser som gäller e 250kr/fälg o 1500kr för ram & sving:tummenupp

sen kan du ju passa på att lämna in bromsgrepp , fotpinnar , vxlpetare , bromspedal mm i samma veva så kostar det nog inget extra alls om du ska ha samma kulör på alla grejerna. :tummenupp

det finns numera en hel drös me olika kulörer på pulverlack!

mvh.T

Last edited:
bakom "MAX" typ! på hälla!

"vivelgatan"/fältmästargatan/barkborregatan i de gator som ligger runt V-ås pulverlack

ska du lacka ekrar o fälgbanor ihop?? skulle kunna tänka mig att det e enklast för dem att blästra kompletta ekerfälgar.:tummenupp

de fasta priser som gäller e 250kr/fälg o 1500kr för ram & sving:tummenupp

sen kan du ju passa på att lämna in bromsgrepp , fotpinnar , vxlpetare , bromspedal mm i samma veva så kostar det nog inget extra alls om du ska ha samma kulör på alla grejerna. :tummenupp

det finns numera en hel drös me olika kulörer på pulverlack!

mvh.T

Denna firma skall jag lägga på minnet :)

Denna firma skall jag lägga på minnet :)

jag tycker att de e riktigt bra , brukar ta nån vecka bara ta när man lämnar in sakerna.:tummenupp

sen kan man ju ge dem nå fikabröd me så ligger man på + nästa vända liksom om man lämnar in lite smågrejer ihop me fälgar , ram etc. så brukar de inte ta nå extra betalt!:D

betala "kontant" me...:D

mvh.T

Jag har tidigare lämnat in på firman som ligger på Hälla ett flertal ggr men sist tabbade dom sig REJÄLT (plus att dom trodde att dom skulle få betalt för't vilket dom givetvis inte fick). Men då lämnade jag in det till MPA måleriproduktion ist, och det vart perfekt.

mvh.T

samma lika?

mvh.T

Det var dom som fuckade till det rejält sist jag lämnade in där. Fel kulör (dom lackade "vanlig" lack ovanpå pulverlacken som släppte bara man tog i den), hade missat att få pulver i vissa vinklar. Dessutom troddde dom att jag tänkte betala för det.

Det var dom som fuckade till det rejält sist jag lämnade in där. Fel kulör (dom lackade "vanlig" lack ovanpå pulverlacken som släppte bara man tog i den), hade missat att få pulver i vissa vinklar. Dessutom troddde dom att jag tänkte betala för det.

alla misslyckas väl nån gång...:va

bara säga att man inte e nöjd o att de får göra om jobbet ORDENTLIGT!!!:tummenupp

inte svårare än så... om man bara tar me sakerna o skiter i att betala så blir det ju bara mera jobb för nästa firma som ska göra om jobbet då det e mera lack o skit som ska bort innan lackering:tummenupp

kan ju ha varit en praktikant eller nåt som tabbat sig me jobbet. , pulverlack kan man ju dock lägga ovanpå varann precis som me "vanlig" lack:tummenupp

du har ju dock lämnat in där flera gånger me dugligt resultat men bara sist de tabbade sig:va

mvh.T

Last edited:

bara säga att man inte e nöjd o att de får göra om jobbet ORDENTLIGT!!!:tummenupp

inte svårare än så... om man bara tar me sakerna o skiter i att betala så blir det ju bara mera jobb för nästa firma som ska göra om jobbet då det e mera lack o skit som ska bort innan lackering:tummenupp

kan ju ha varit en praktikant eller nåt som tabbat sig me jobbet. , pulverlack kan man ju dock lägga ovanpå varann precis som me "vanlig" lack:tummenupp

mvh.T

nej det kan man vällan icke, man drar ström genom det man ska lacka, pulvret suger då fast på plåten/prylen, sen in i ugnen på gräddning,
blir det dåligt/tunt nånstans, får man slipa ner igen, eftersom strömmingen inte går igenom föregående lager med färg:)

nej det kan man vällan icke, man drar ström genom det man ska lacka, pulvret suger då fast på plåten/prylen, sen in i ugnen på gräddning,
blir det dåligt/tunt nånstans, får man slipa ner igen, eftersom strömmingen inte går igenom föregående lager med färg:)

ja jag vet hur det funkar.. , men tydligen så funkar det bara att slipa föregående pulverlacken lätt , mina fälgar till bilen våtslipade de bara då det var pulverlack innan på dem o det var för 4 år sen o det håller än , ser ut som nytt så tydligen så drar strömmen igenom föregående pulverlack:tummenupp

"strömmingen" finns för övrigt i havet:tummenupp

mvh.T

du har ju dock lämnat in där flera gånger me dugligt resultat men bara sist de tabbade sig:va

mvh.T

Dom tabbade sig först med fel nyans, sen "fastnade" inte färgen varpå dom toppade av det hela med att missa vissa vinklar. Dvs 3 tabbar sista gångerna. Men innan dess har jag inget att klaga på.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025