Film - Nu har man testat mappning...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
...lite roligare blev det ju =)

[YOUTUBE-ID]nreb5Orqafw[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]oOvgezfQSII[/YOUTUBE-ID]

Enligt powercommander.com skulle det vara PC-III till min 08 och PC-V först för 09 men för att mappa funka det fint med PC-V, sen om det är något av tillbehören som inte lirar vet jag ej. PC-V "mappas in" var 250 varv medans för PC-III är det var 500 varv fick jag lära mig när det svarvdes på rullen.

Testade att köra utan snorkeln (2 repor med, två utan) på luftburken, gav marginell skillnad. Lite bättre på toppen och sämre mellanregister så den fick sitta kvar.

Bifogat

• IMG_2924.jpg
    IMG_2924.jpg
    234.2 KB · Visningar: 181
Last edited:
6 extra hästar är ju trevligt, men jämnare kurva skulle du ha på köpet också. Beror det på att allt inte lirade?

6 extra hästar är ju trevligt, men jämnare kurva skulle du ha på köpet också.

Jo på pappret ser det ganska snarlikt ut men den bättre körbarheten känns direkt, ryckigheten är ju VFR´ens aber, skulle sett när han försökte mappa in den under 2500 varv :D Stora jämförelsen kommer jag dock inte märka förän det blir knixkörning eller klurigare parti på storbana, dröjer ett tag med andra ord =)

Jo det är sant, har en polare med samma spec som kördes i en annan bänk. Får kolla hur hans kurvor ser ut/om det finns möjlighet till förbättring =)

Alltid kul att kolla vad hojen ger.

Men dynojet bänkarna ser ut att fortfarande vara av den dynamiska sorten, vet någon vem som har statiska rullande landsvägar här i landet?

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!