Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Hondas originaltider och originalcylindrar är riktigt fina, men räcker inte det skulle jag satsa på en kitcylinder.
Men specar du årsmodell kanske det blir lite lättare att hjälpa, skiljer en hel del mellan 1985-2008![]()
Hondas originaltider och originalcylindrar är riktigt fina, men räcker inte det skulle jag satsa på en kitcylinder.
Men specar du årsmodell kanske det blir lite lättare att hjälpa, skiljer en hel del mellan 1985-2008![]()
hahaha!!!!
oj, vilka idioter det finns på detta forum...
honda eller aprilia. gatmoppe eller racejärn.
, på gata kanske någon enstaka gång för att knäcka en polare.
hahaha!!!!
oj, vilka idioter det finns på detta forum...

Ja det ser ut som att dom blev en till nu.
Ja det ser ut som att dom blev en till nu.
Aprilia, skulle jag nog skrivit med en gång, så vass det går, på gata kanske någon enstaka gång för att knäcka en polare.
![]()
Touché.
Edit.
Alltså förlåt mig, jag brukar inte kommentera sådana här små oskyldiga ordväxlingar, men det där svaret var liksom bara så bra. Inget ont om dig Berylium, jag älskar f ö din hoj, den är ett benchmark för en Flattracklover, som jag råkar vara. Du kanske bara har missat att Rolle är en av våra mer kunniga 2T-mekar här på forumet, speciellt när det kommer till trimmade mindre (250-350cc) tvåtaktare. Han har dessutom gått i den finaste skolan som finns, han har kunskap ärvd från tidigare generation, detta genom sin pappa som körde RR på hög nivå innan de flesta här på forumet ens var påtänkta.
Innan du börjar jobba med cylindern är det bättre pipor, större förgasare, optimerat kompförhållande och helst då klart högre komp och racebränsle som är det som ger mest i förhållande till nedlagda pengar.
Sedan är det enkelt, bredda alla transferportar så mycket det går så det ungefär är högst 1,5mm mellan dem. Riktning ungefär 90 grader mot borrningen.
Avgasporten borde du kunna sätta ungefär 200 graders duration på, så kanske du kan försöka köra den på gata sen.
Vet inte hur mycket vev- ramlager och transmission på dessa tål.
Ska du sedan försöka få lite prestanda är det att skala bort ungefär 50kg lampor, elsystem etc. Nu inser du att en äldre racerhoj hade varit enklare.
Låter ungefär som jag tänkt, men vad för tider på transportar bör jag satsa på? Den där slidskivan är väl av intresse oxå?
Skalad på el osv. är gjord av tidigare ägare (det har varit en gammal racehoj i den nu sorgligt avstannade 250 "fabriksklassen" , skall bara få bort rester av stammar och batterit.
Avgas, förg. tar jag senare då cylindrarna endå måste få sitt först. En programerbar tändning/portstyrning är på gång till den iallafall. Evt. ett par toppar men lösa förbränningsrum oxå.
Pratar du om en aprilia racehoj (inte RS250) så RÖR INTE cylindrar. Gör egentligen ingenting utom en renovering.
Rs250 har ingen slidskiva.
Med en bra trimmare tappar man bara ca 15% effekt på en sån där aprilia.![]()
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |